Vis oss din Seiko!

Min samling av Seiko :)

legger ut noen bilder av samlingen. Liker Seiko med tanke på variasjon og kvalitet sett opp i mot pris:eek:
Jeg har som mål å samle klokker med Seiko sine "hoved teknologier" dvs: kinetic,automatic,solar,quartz

Jeg er veldig glad i mekaniske urverk, derfor er de fleste klokkene mine netopp det :)

Grand Seiko står laaangt oppe på ønskelista,men dette ligger litt fram i tid, da lommeboken ikke alltid tillater slike innkjøp på rappen :)

DSC00378_zps4a4a300a.jpg
[/URL]
DSC00365_zps27331902.jpg
[/URL]
DSC00367_zps5cbd846f.jpg
[/URL]
DSC00373_zps8bb7a9bc.jpg
[/URL]
DSC00380_zpsf4b60451.jpg
[/URL]
 
Søren altså, må bare få kjøpt meg en alpinist! Den er DEILIG.

Jeg sliter faktisk litt med å finne en Grand Seiko jeg synes ser skikkelig bra ut. Synd, siden det hadde vært et godt alternativ som første dyrere ur.
 
Redigert:
Følte meg forpliktet til å bidra her da jeg fikk inspirasjon til å kjøpe denne klokken nettopp på denne tråden. Her er min SEIKO Orange Monster.

DSC_0130_zpsd18a1f99.jpg


DSC_0131_zps73f73ae1.jpg


DSC_0132_zpsab56d7c1.jpg


DSC_0136_zpse86d0409.jpg


DSC_0137_zps507a4c7c.jpg


DSC_0138_zps4695585f.jpg


DSC_0124_zpsff701914.jpg
 
Jeg har ikke fått med meg denne tråden før, men har nå kost meg med å se på alle de flotte Seikoene. Noen av bidragsyterne har virkelig noen fantastiske samlinger. Min Seiko-samling består sålangt kun av én klokke - en Speedtimer fra 1969. Jeg har postet bilder av den på forumet tidligere, men poster gjerne noen bilder her også. Klokken er (i følge serienummeret) fra mars 1969, og er således en av de aller første automatiske kronografene som ble laget.

seiko1_zpsc30cd089.jpg


seiko2_zps233f9a65.jpg
 
Redigert:
@gert, de har nye for salg her:

Seiko Automatic Divers SKZ323J1 SKZ323J SKZ323

:)

Superrask shipping også. Jeg fikk min SKX009 levert på døra etter fire dager!

De finnes ny på en rekke steder, så hastverk er nok ikke nødvendig. Klokken er poppis blant Seiko samlere, så det tar nok slutt etterhvert. Bare å se på prisen på blandt annet "Spork" og "Samurai" som ligger på det dobbelte nå av hva den kostet ny, og da snakker vi ikke om "mint" eksemplar heller. Personlig tror jeg "Stargaten" også kommer til bli en ettertraktet klokke, den er jo en flott Seiko dykker:)

Creationwatches er å anbefale, har bare positive erfaringer å handle derfra:)
 
Redigert av en moderator:
Takk for hyggelige tilbakameldinger! Kjøpte den fra creationwatches. Er vel den 6. eller 7. Klokka jeg kjøper derfra og er strålende fornøyd med service og leveringstid. Får som regel klokkene levert med bud 3-4 dager etter bestilling. Free shipping og så langt jeg har greid å undersøke på nettet, er de billigst på ny Seiko.

Creationwatches hadde klokka inne for ca en måned siden. Før jeg hadde bestemt meg var de sold out. Jeg fulgte med daglig og da de var in stock igjen var det bare å sende bestilling. Har planer om å kjøpe en en svart stargate og bytte beezel mellom klokkene. Den hvite med sort beezel og den sorte med blank beezel blir knalltøff.
 
Hvordan er det med DHL og importfortolling nå egentlig? De har en stygg tendens til å ta et 2-300kr stort "gebyrgebyr" i tillegg til fortollingsgebyr og momsen. Det går i og for seg an å nekte å betale, be dem dokumentere at du har samtykket i å betale et ekstra gebyr, hvor dette er opplyst (Hint: Ingen steder) og henvise til markedspris (ingen andre fraktører har dette). Men de blir jo litt grinete av det... Så om de ikke har gitt seg, tar jeg heller Registered Parcel-valget, selv om DHL er gratis derifra. Har det ikke travelt.

red: Hadde foretrukket et 4R36-verk i stedet for et intern-oppblinget 7s26 :)p), Men nå var det visst bestilt. Trooor jeg skulle ha lagt meg for noen timer siden. Er redd en kommer til å være for diger på mine fyrstikkhåndledd, men vi få se.
 
Redigert: