Vis oss din Seiko!

Denne kineticen får ikke mye armtid lenger, men on man lar batteriet utlades forsvinner poenget med et kinetisk verk. :) Har også fått konvolutt fra Cheapestnatostraps idag. :D
20161214_001346.jpg
 
Jeg er såpass grønn i Seikoverdenen, at jeg må spørre hva dette er? Bortsett fra det åpenbare selvsagt:p
Den er lik SKX007 bortsett fra skiva. Disse ble kun produsert i små antall i Asia for å teste markedet. Finnes også en pepsi modell av denne som heter SKX401 som er hakket vanskeligere å få tak i ;).
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hei!
Jeg har denne saken i en skuff. Den kosta 2000 kroner og byr på utrolig skikkelige detaljer for prisen. Safirglass, panaoramadatovindu, lekker skive og pene visere.

Kassa er helt OK, men børstingen oppå er svak og kantene ikke fasettert som på mye dyrere klokker.
Fasongen er fin, med pene kronebeskyttere. Horn som krummer nedover for å få den nærmere hånda. Og de polerte områdene er pene og blanke. Baklokket er børstet med logo og de vanlige opplysningene. Ikke noen steder er det plagsomt tydelig at de har spart på kostnadene

Men det er skiva som stjeler showet. Metallisk hvit med grynete overflate og en slipt kontrast-ring. Pålimte markører, logo og ramme rundt datoen. Og en finish som i alle fall er bedre enn man kan kreve av en modell til denne prisen. For de kritiske er det ikke alle kvadratene med lumedotter som treffer perfekt i forhold til timesmarkørene. Men det tok meg lang tid å se selv.

Viserne er i polert stål, og har selvsagt ikke samme finish som Grand Seiko, men er pent fasettert og reflekteter lys under de fleste forhold. På minuttviseren er ikke fasetten helt på sporet, noe den nok burde ha vært. Og burde ikke viserne vært litte granne lengre?

Og så, ja det er selvsagt kvarts.
Men alt i alt synes jeg at denne billige klokka slett ikke trenger å skamme seg i forholdt til mye dyrere saker. Det må nok noen med ekte klokkeinteresse til for å finne "feilene" på denne i forhold til dyrere klokker

Jeg skal forresten kvitte meg med den om noe vil ha en billig klokke med boks, kvittering og reklamasjonsrett igjen. Annonse kommer plutselig en dag (eller prøv PM)

Lars Birger

DSCF0451.JPG


utsnitt seiko.jpg


utsnitt seiko 2.jpg