Vis oss din Seiko!

Vis vedlegg 68694 Her er også et bilde av oppfølgeren 6159. Jeg må innrømme at den fascinerte meg enda mere.
Å se viseren på det førtini år gamle hibeat-verket sveipe foran meg var en helt ubeskrivelig opplevelse.

Jeg ble også fortalt at det viskes i Seiko-kretser om at nettopp denne klokka er nestemann ut til å få sin egen nyutgivelse.

Baselworld kan bli spennende neste år.
Denne har allerede fått en nyutgivelse., sbdx001er den ikke limiterte utgaven, den med gullfargede markører og visere mener jeg var en del av seiko sin hyllest til år 2000.
 
@69variant Jeg synes denne bærer mindre enn størrelsen tilsier. Jeg har ikke målene i hodet. Men sammenlignet med f.eks min sekstitalls-Olma på 34 mm kjennes den mindre ut. Det er ikke noe problem for meg. Jeg har ikke de tykkeste håndleddene, og de er i tillegg knoklete, så mindre klokker sitter ofte pent uten å tippe. Men akkurat denne kunne jeg levd med litt større. Men den er jo elegant når den titter fram under ermet da.

Vis vedlegg 68302

Lars Birger
Mener og huske den var 36mm med kronen.
Jeg liker selv størrelsen på 44KS 45KS Og 56KS bedre :)
Har du den originale 15mm spennen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
20171130_134844.jpg
 
Pent eksemplar, hvordan er den på Nato? Jeg likte min best på gummireim. Må ha en sånn igjen, savner den klokken:)

Takk, takk - jeg er meget fornøyd!

Jeg bruker den stort sett på litt kraftig zulu eller Isofrane, er ikke spesielt imponert over den originale gummireimen eller lenken. Klokken blir litt høy på zulu, så jeg kunne godt tenkt meg en reim som likner originalen men som er mykere à la Isofrane.
 
Jeg er enig i at orginalreima ikke er optimal rent komfort messig. Problemet er er bare det at den er optimal visuelt sett og tikker alle boksene på vintage-look lista.
Jeg bruker forøvrig klokken en del på en litt kraftig two-stitch skinnreim. Det funker også :)


IMG_0206.JPG



IMG_0135.jpg