Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Fint å se at så mange deler interessen for fine japanske ur. Når det gjelder min samling er det flere modeller jeg er på jakt etter, men det begynner å bli langt mellom hver gang jeg finner noe interresant og prisene på modellene jeg mangler begynner å bli stive. Jeg har stor sans for sveitsiske ur og forstår godt at mange her er interresert i dette. For min egen del har jeg stor sans for den japanske tilnærmingen til urmakerfaget og synes Grand Seiko serien er svært tiltalende med sin høye kvalitet, særegne estetikk og diskré luksus. At ikke akkurat er hyllevare og også fint å ha med seg. Klokkene i den gamle GS serien er fortsatt relativt rimelig sett i forhold til sveitiske ur. Skal du ha noen av det råeste vintage modellene feks GS V.F.A 6185 må du kanskje ut med noe mellom 60-100 000 hvis du i det hele tatt finner noen på markedet. For denne prisen får knapt en innstegsmodell fra Patek og skal du ha de feteste modellene må du være oligark eller olje sheik.