Jeg er ny her på forumet, og har pr. dags dato kun seiko klokker. Grunnen til dette er nok at jeg ikke har lommebok eller lidenskap nok for klokker til å gjør de store investeringene......enda
Jeg har i dag fire seiko modeller: skx009, skx033, 6309-7290 og 6309-7040.
Skx´ene er helt orginale, mens de to gamle 6309-modellene har litt nye deler. Planen er å sette disse i så original stand som mulig.
Vedlagte bilde er av 6309-7040 modellen. Den er fra 1981 og siste produksjonsår med den velkjente suwa-logoen, over klokken-6 på urskiva, og "JAPAN-A" på case-backen. Fra 76-81 ble 7040 produsert i japan. Deretter ble produksjonen flyttet til Singapore.
Urskiven er original, med fint gulstikk/patina. Bezel-inserten er ikke original, men en aftermarket som jeg kjøpte på ebay. Den er noe for blank, men har ihvertfall den store lume-pippen. Jeg leter forøvrig etter en original, gjerne med litt slitasje, om det er noen som har en liggende for salg.
På bildet sitter en skx007/009 sekundviser, mens minutt og time viserene er i original utførelse (flate) Sekundviseren har jeg i ettertid fått skiftet ut med den riktige "lollipop"-typen. På sikt er jeg også på jakt etter originale (disse også gjerne med patina), om noen har noe liggende.
Dette er den klokken jeg har betalt mest for, i min samling. 1100,- fra en phillipinsk selger på ebay, hvilket jeg er overbevist om var et veldig godt kjøp. Jeg gjorde research i tre måneder før jeg fikk tak i denne klokken, så jeg visste godt hva jeg kjøpte. Det er mye scam rundt salg av 7040 på ebay.
ja, og så har jeg montert saffir glass med ar-filter. Det orginale glasset var polert i stykker. Føler den flotte urskiva fortjente et ripefritt og klart utstillingsvindu. Glasset har selvsagt frostet bevel, slik 6309-klokkene hadde orginalt
Jeg skal få tatt noen bedre bilder av klokka etter hvert.