Vis oss din Seiko!

20180930_202211.jpg

Seiko 7548-700C - JDM - 1984
 
Grattis, den var lekker! :) Hvordan oppleves den i forhold til MM300?

Takk:)

Jeg syntes profilen på denne er finere med den slankere kassen og bezel. MM har nok et kulere uttrykk på skive og bezel sett ovenfra. Skiven på denne er turkis/petroliumsfarget sunburst i dagslys og blir blå som bildet i solen.

Helbørstet lenke og lik lås som MM300. Den kommer også i samme boksen som MM og inkl ekstra matchende blå gummi.

Prismessig begynner det kanskje å bli litt dyrt for et 6R15 urverk.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Koffen
Utdyp gjerne! Kanji kan man like.

Det er 6306en crest la ut for salg for en uke siden. Den er fra 1979 og i veldig flott stand. Er ikke veldig inne i vintage Seiko, men blir bare mer og mer fascinert jo mer jeg leser - dette er mye klokkeglede for pengene selv om prisene er stigende. Bærekomforten på denne er utrolig bra selv med den simple DAL0BP-reima.
 
Ny idag! Seiko Tuna SBBN031. Sett lenge på denne, og bestemte meg for at jeg måtte ha en slik.
Svært spent på hvordan denne ville ta seg ut, men denne klokken må man virkelig se i levende live før man er i stand til å felle en dom. Behagelig på hånden, ekstremt god lesbarhet, virker ikke i det hele tatt så høy eller svær som spesifikasjonene tilsier. Første seiko med lugs som er ca like trange som Rolex mtp Nato.

image.jpg