Vis oss din "super compressor"

Jadda!!! Her snakker vi...
Jaeger-LeCoultre-Polaris-Automatic_9008480.jpg
Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date_9068170.jpg
Jaeger-LeCoultre-Polaris-Memovox-_9038670.jpg

Bilder lånt fra denne saken: https://www.fratellowatches.com/jaeger-lecoultre-polaris/
 
Jeg likte alle tre, men kanskje spesielt den som heter automatic da jeg er over snittet glad i blått. Det blir spennende å se hva de norske prisene blir på disse.
 
Må bare hive meg på med en Dan Henry 1970. Min er 40mm, og har etterhvert blitt testet ut på både skinn- og Nato-reimer. Den kler det meste, og gir et latterlig bra kvalitetsinntrykk for prisen på 250U$D. Probmlemet er bare at den har tent en gnist for JLC Polaris.......

Vis vedlegg 90551
Jeg har kun sett denne på bilder, men den ser utrolig bra ut! Liker at den ser vintage ut, uten at den tråkker noen på tærne. Prisen gjør det hele enda mer attraktivt. Det var nesten så jeg bestilte en slik bare for å prøve å stilne polaris-suget! -Det gikk heldigvis over av seg selv (for denne gang).
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
[monoton messende stemme i bakhodet]mmmmmmmmmm...Polaris....mmmmmmmmmmm...Polaris....mmmmmmmm...Polaris[/stemme i hodet]
-Og der var suget tilbake! :D Jeg har tenkt som så at den nye kolleksjonen til jlc slår an såpass at vi får "black bay tilstander" om bare noen år. Da skal jeg med glede kjøpe det som måtte dukke opp av disse med både servicebehov og skavanker. Inntil da skal jeg prøve å sitte stille i båten (jada, helt sikkert).
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
-Og der var suget tilbake! :D Jeg har tenkt som så at den nye kolleksjonen til jlc slår an såpass at vi får "black bay tilstander" om bare noen år. Da skal jeg med glede kjøpe det som måtte dukke opp av disse med både servicebehov og skavanker. Inntil da skal jeg prøve å sitte stille i båten (jada, helt sikkert).

Det er skummelt hvor likt vi tenker......
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Det er skummelt hvor likt vi tenker......
“Great minds think alike, though fools seldom differ.” :D

Uansett håper jeg at vi ser flere av disse på bruktmarkedet etterhvert, og gjerne også at det dukker opp flere nye alternativer i samme sjanger. -En skikkelig nyutgave av enicar sherpa ops hadde ikke vært dumt det heller.

Bildet lånt fra Internett
Enicar_Sherpa_OPS_diver_vintage_steel_watch_at_A_Collected_Man_London-017.jpg
 
Takk for flotte bidrag @Kenneth R og @Hermansen ! Det er flott å se at det kommer frem rimelige alternativer også.

Siden prisen på JLC'en virker litt avskrekkende på meg, så ser det ut til at det er LLD som foreløpig ligger an til å havne på ønskelisten her.

Jeg fant noen flere i liknende stil på verdensveven:

Maurice Lacroix Pontos S Diver
Vis vedlegg 70564

Alpina Seastrong Heritage Diver
Vis vedlegg 70565

Hamilton Jazzmaster Traveler GMT Auto
Vis vedlegg 70566

@Ringeklokke, har det blitt noen super-kompressor på deg ennå? Selv falt jeg for fristelsen til å legge en Pontos Diver i handlekurven i går. Synes den har en god miks av retro og mer moderne element. Ser ut som den er gått ut av sortimentet til Maurice Lacroix, og olfert.de selger dem for €900 eks mva. nå.
 
Takk for flotte bidrag @Kenneth R og @Hermansen ! Det er flott å se at det kommer frem rimelige alternativer også.

Siden prisen på JLC'en virker litt avskrekkende på meg, så ser det ut til at det er LLD som foreløpig ligger an til å havne på ønskelisten her.

Jeg fant noen flere i liknende stil på verdensveven:

Maurice Lacroix Pontos S Diver
Vis vedlegg 70564

Alpina Seastrong Heritage Diver
Vis vedlegg 70565

Hamilton Jazzmaster Traveler GMT Auto
Vis vedlegg 70566

@Ringeklokke, har det blitt noen super-kompressor på deg ennå? Selv falt jeg for fristelsen til å legge en Pontos Diver i handlekurven i går. Synes den har en god miks av retro og mer moderne element. Ser ut som den er gått ut av sortimentet til Maurice Lacroix, og olfert-co.de selger dem for €900 eks mva. nå.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
@Ringeklokke, har det blitt noen super-kompressor på deg ennå? Selv falt jeg for fristelsen til å legge en Pontos Diver i handlekurven i går. Synes den har en god miks av retro og mer moderne element. Ser ut som den er gått ut av sortimentet til Maurice Lacroix, og olfert.de selger dem for €900 eks mva. nå.
Takk som spør! Det har dessverre ikke blitt noen supercompressor på meg ennå, men jeg har blant annet kikket på den du har bestilt ved flere anledninger og den er ekstremt tøff synes jeg. Hvis jeg ikke husker helt feil så er vel dette under halv pris!? Gratulerer med stilig klokke, og jeg håper at du legger ut mange bilder av den når den ankommer!

Jeg var veldig lysten på å slå til på den nye kolleksjonen fra JLC tidligere i år, men det kom noen andre innkjøp i veien. -Håper fortsatt på at disse skal bli tilgjengelig for en hyggelig penge på brukten (når klokkekontoen er "full" igjen).
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Takk som spør! Det har dessverre ikke blitt noen supercompressor på meg ennå, men jeg har blant annet kikket på den du har bestilt ved flere anledninger og den er ekstremt tøff synes jeg. Hvis jeg ikke husker helt feil så er vel dette under halv pris!? Gratulerer med stilig klokke, og jeg håper at du legger ut mange bilder av den når den ankommer!

Jeg var veldig lysten på å slå til på den nye kolleksjonen fra JLC tidligere i år, men det kom noen andre innkjøp i veien. -Håper fortsatt på at disse skal bli tilgjengelig for en hyggelig penge på brukten (når klokkekontoen er "full" igjen).
Dette tok litt tid, både med levering pluss at jeg måtte ta meg en tur til nærmeste urmaker for å få justert lenken- noe som krevde mer kraft enn jeg turte bruke. Jeg har bare så vidt prøvd den på, men førsteinntrykket er bra. Skal prøve å få tatt noen skikkelige bilder etterhvert.
_20181208_113008.JPG
 
Dette tok litt tid, både med levering pluss at jeg måtte ta meg en tur til nærmeste urmaker for å få justert lenken- noe som krevde mer kraft enn jeg turte bruke. Jeg har bare så vidt prøvd den på, men førsteinntrykket er bra. Skal prøve å få tatt noen skikkelige bilder etterhvert.Vis vedlegg 123777
Synes denne var veldig fin! Liker at de har klart å få til et originalt design som fortsatt minner litt om de gode gamle "super compressor'ene". Gratulerer så mye!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Eljostad og chrbir