Jeg vet det finnes mange flotte gamle chronographer her på TS. Måtte det seg være
Speedy`s, Chronostop`s Bund`s El-Primero`s etc. Tenkte og samle disse i en tråd
så vi kan nyte de på løpende bånd.
Jeg starter med min egen nyervervelse. En Rutina to-registers chrono. Rutina var ingen
klokkefabrikk men et varemerke som ble solgt hos div gullsmedkjeder i Norge. Klokkene ble
produsert av en anonym klokkefabrikk i sveits, på åttitallet ble Rutina solgt til Asia og
produserer idag for det meste billige quartsur. Min klokke som jeg tipper er fra 60-70 tallet
er i gulldouble med plexiglass og er drevet av et Valjoux 7733 manuellt urverk.
Valjoux 7733 var opprinnelig et Venus-design som Valjoux adopterte når de kjøpte opp den
æreverdige urverksprodusenten og er forgjengeren til det Valjoux 7750 verket vi kjenner idag.
Dette bildet viser et 7733 verk i en militær versjon av Heuer Autiva.
Da er det bare og kjøre på videre med deres vintage chronoer
Speedy`s, Chronostop`s Bund`s El-Primero`s etc. Tenkte og samle disse i en tråd
så vi kan nyte de på løpende bånd.
Jeg starter med min egen nyervervelse. En Rutina to-registers chrono. Rutina var ingen
klokkefabrikk men et varemerke som ble solgt hos div gullsmedkjeder i Norge. Klokkene ble
produsert av en anonym klokkefabrikk i sveits, på åttitallet ble Rutina solgt til Asia og
produserer idag for det meste billige quartsur. Min klokke som jeg tipper er fra 60-70 tallet
er i gulldouble med plexiglass og er drevet av et Valjoux 7733 manuellt urverk.
Valjoux 7733 var opprinnelig et Venus-design som Valjoux adopterte når de kjøpte opp den
æreverdige urverksprodusenten og er forgjengeren til det Valjoux 7750 verket vi kjenner idag.
Dette bildet viser et 7733 verk i en militær versjon av Heuer Autiva.
Da er det bare og kjøre på videre med deres vintage chronoer