chronometer
Støttemedlem
Härliga vintagekronografer!
Här kommer mitt bidrag med två Heuer Autavia jag har i min samling:
/Denke
BREITLING PREMIER - 18K guld från 40-talet
Herlig samling haviadm! Den Longinesen minner meg veldig om en klokke jeg snart får igjen av urmakeren.
Mere følger....
Spørsmålet er da: Skal jeg ta den i bruk eller skal den fortsatt få ligge i en eske??
Herrefred, den er lekker! Ta den i bruk eller send den til meg, så skal jeg gi den et godt hjemDenne Lemania kronografen dukket opp litt tilfeldig tidligere i år. Den er mest sannsynlig en modell fra 50 tallet og har ligget i en skuff eller pappeske mesteparten av den tiden. Sikkert ikke uten grunn for kronograf funksjonen virket ikke, men noen ganger har man flaks og problemet lot seg løse hos en urmaker. Nå fungere den som ny og er vel å betrakte som NOS i usirkulert mint tilstand.
Original prislapp med kaliber og serienummer og den kostet den nette sum av kroner 364.-
Med følger også en original brosjyre og garantikort som naturlig nok ikke er fylt ut.
Innmaten er forøvrig et standard Lemania kaliber 1277, som man finner igjen i mange sveitsiske klokkemerker.
Spørsmålet er da: Skal jeg ta den i bruk eller skal den fortsatt få ligge i en eske??
Men kjenner flere som liker å "leke museum"
Ser argumentet, men jeg personlig foretrekker å bruke urene mine.
Men kjenner flere som liker å "leke museum"