Takk skal du ha for svar Thorvald! I utgangspunktet hadde jeg lyst på den skiven du har, dette fordi jeg så blå skive på en eldre Day Date, jeg ble betatt av spillet i skiven der den skiftet mellom svart og blå. Så spør deg seg om disse to skivene er sammenlignbare. Jeg synes ikke de blå skivene på Datejust ser like bra ut på skjermen, men vedder på at de er mye finere i virkeligheten.
Når det gjelder dragningen mot sølvskiven så liker jeg tanken på vintage preget, der det ser ut som skiven spiller mellom lys sølv og litt champagne farget. Synes også at eldre Datejust med silver dial ser veldig bra ut og tenkte at jeg kunne få noe av den samme opplevelsen med silver dial på en 116200. Den blå skiven har kanskje mer glans i seg? Jeg har hatt Submarinere tidligere, men jeg kjøpte en splitter ny Explorer 1 114270 i 2011 og solgte den i 2012 og har angret på dette siden. Det jeg liker veldig godt med 36 mm er overgangen fra lenke til urkassen, de større urene blir veldig ofte klumpete i forhold til lenken, spesielt de nyeste fra Rolex.
Det er også noe spesielt med å kjøpe en helt ny Rolex, den berømte jomfru følelsen. Fra før har jeg en Tudor Submariner Snowflake med blå skive og roulette wheel.