Visa mig deres Datejust! :)

Jeg har aldri hatt en DJII, så jeg kan vel ikke gå med noen dybdeinfo om denne, men har prøvd den på hånden en rekke ganger og må vel si at; jeg synes den er litt stor. Den nye kassen har vel egentlig ikke gått helt innover meg enn heller:p
Men det er absolutt en fin klokke og du får den jo i alle farger, bezel og metaller så du kan leke mye med komboene. Men for min egen del er DJ en 36mm sak, det var vel det som gjorde valget mitt så lett. Nå skal det sies at jeg har veldig små hådledd, så dette kan ha en veldig stor innvirkning på om mine meninger. Og som du skriver, du er vant til en Panerai på 44mm så tror jeg ikke den skal føles stor. Klokken er jo tross alt 41mm så det er jo ikke en massiv sak:rolleyes: Jeg vil kanskje tro at mange synes DJII er en litt mer normal klokke. Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, jeg skjønte egentlig ingenting. Men som du kanskje skjønner, du går ikke feil med en Datejust:cool:

Jeg har aldri hatt en DJII, så jeg kan vel ikke gå med noen dybdeinfo om denne, men har prøvd den på hånden en rekke ganger og må vel si at; jeg synes den er litt stor. Den nye kassen har vel egentlig ikke gått helt innover meg enn heller:p

Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, jeg skjønte egentlig ingenting. Men som du kanskje skjønner, du går ikke feil med en Datejust:cool:

Hehe, ja, det sier meg at jeg må komme meg innom Bjerke for å prøve størrelsen på armen. Fin klokke, men mulig noe stor.

Er proposjonene "riktig"? På bildene syns jeg både bezel og timemarkører ser litt brutale ut.

Hehe, ja, det sier meg at jeg må komme meg innom Bjerke for å prøve størrelsen på armen. Fin klokke, men mulig noe stor.

Er proposjonene "riktig"? På bildene syns jeg både bezel og timemarkører ser litt brutale ut.

Ja er forsåvidt enig i at de kan virke litt brutale; var hvertfall mitt inntrykk etter besøket hos Bjerke. Men som du sier, du må nesten ta en tur innom der, tross alt du som skal ha den på armen:)
Hvis jeg skulle gått for en 41mm Rolex hadde det nok blitt en Milgauss.

En polar er heller ikke et dumt alternativ:) tenkte jeg ikke helt på.

Samtidig som DJ jo representerer alt et sportsur ikke representerer. Så må vel ha i pose og sekk for å bli fornøyd:) Noe av grunnen til min nysgjerrighet kommer nok også fra savnet av en enkel klokke som min tildligere Date (34mm, 15200) var. Den syns jeg er for liten, så muligens DJII er det jeg trenger i tillegg til et sportsur (som p.t. er GMTc TT) ? :)

Samtidig som DJ jo representerer alt et sportsur ikke representerer. Så må vel ha i pose og sekk for å bli fornøyd:) Noe av grunnen til min nysgjerrighet kommer nok også fra savnet av en enkel klokke som min tildligere Date (34mm, 15200) var. Den syns jeg er for liten, så muligens DJII er det jeg trenger i tillegg til et sportsur (som p.t. er GMTc TT) ? :)

Ja, veldig enig i at DJ er noe for seg selv. En kombinasjon av de to høres veldig godt ut:)

Benytter anledningen til å poste et bilde av skjønnheten min:)

t5a4ku1.jpg

• Liker
Reaksjoner: miczer
Da var jeg innnom Bjerke Prinsensgt og prøvde DJII. Fantastisk service (måtte nesten nevne det da Prinsensgt får pepper fra tid tilannen her inne). Dessverre ikke klokken for meg. Synes ikke den er for stor, men faller ikke helt for designet. Bezel og timemarkører blir, imo, for store og ukoordinerte. OT: Milgaussen, som de også hadde inne, har derimot en veldig fin symmetri ift størrelsen, bare synd den har en "barnslig" lyn-og-torden sekundviser.

Så en vintage DJ med plexi, jubilee, fluted bezel og blå skive forblir nok min favoritt DJ:)

Da var jeg innnom Bjerke Prinsensgt og prøvde DJII. Fantastisk service (måtte nesten nevne det da Prinsensgt får pepper fra tid tilannen her inne). Dessverre ikke klokken for meg. Synes ikke den er for stor, men faller ikke helt for designet. Bezel og timemarkører blir, imo, for store og ukoordinerte. OT: Milgaussen, som de også hadde inne, har derimot en veldig fin symmetri ift størrelsen, bare synd den har en "barnslig" lyn-og-torden sekundviser.

Så en vintage DJ med plexi, jubilee, fluted bezel og blå skive forblir nok min favoritt DJ:)

Tenk om de lagde denne fremdeles....:
Milgauss-02.jpg

• Liker
Da er jeg også blitt medlem av DJ-klubben. Gull/stål og blå er meget pent, dog er jeg littebitte usikker på om den føles litt liten...? Jeg må få forsøkt en helgull, kan den føles større?

null_zps26a76154.jpg

null_zps3926b809.jpg

null_zps17764b4e.jpg

null_zps7ef4653f.jpg

Redigert:
  • Liker
@Rød Herlig fargekombo. Min bedre halvdel sikler mye på blå TT, så gi meg heads up hvis du skal flippe :)
Kan godt være at helgull føler større. jeg har bare prøvd helgull oysterquartz, men den føler jo større grunnet lenken uansett

Redigert av en moderator:
@Rød: grattis med klassiker:) DJ blir aldri feil!

Ferierte på samme sted som en hvit DJ II i sommer, knallfin! Så må muligens gå tilbake på det jeg har sagt tidligere om dens størrelse...

Redigert av en moderator: