Volvo XC60 eller Audi Q5?

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Må snart bytte bil snart og vurderer disse, tenker kanskje jeg går for en 2010 modell med km mellom 50K og 100K
Er det noen her inne som har erfaring med disse merkene?

Kjører BMW X3 i dag :)

Jeg har kjørt begge, og jeg må si at jeg tror jeg hadde gått for XC60, selv om jeg har en forkjærlighet for Audi.
Jeg opplever XC60 som litt større, og litt mer maskulin. Q5 har utrolig god kjørekomfort, men blir litt konebil i mine øyne. XC60 ligger vel kanskje litt lavere i pris, og bærer km litt bedre enn Q5 iht pristap?

BRUKTBILTEST: Bruktduell: SUV-favorittene Volvo XC60 og Audi Q5 - autofil.no

Redigert:
Audi Q5. Synes den er vesentlig bedre å kjøre enn XC60.

I beste tidssonen stil vil jeg foreslå å legge på bittelitt og kjøpe en 2011 X3 :) Men for all del, både Q5 og XC60 er flotte biler.

Jeg kjøpte en kliss ny xc60 i sommer og der er som testen over er inne på: komfort.
Dette er ikke sportsbiler. De skal være komfortable.

Pluss at jeg ikke blir helt tent på q5, den er litt for rund eller noe. Og jeg elsker Audi Normalt sett.

Edit; testet ny x3 også, den er også litt for sportslig for meg i dette segmentet. Sporteunderstell på en SUV er omtrent den dummeste ideen som eksisterer.

Når det gjelder kjøreegenskaper på vinterføre, hvis det er et kriterium, er det liten tvil om at Q5 er det suverent beste valget.

Når det gjelder kjøreegenskaper på vinterføre, hvis det er et kriterium, er det liten tvil om at Q5 er det suverent beste valget.

Så er spørsmålet hva kjøreegenskaper i denne settingen er da?

Fremkommelighet?
Forutsigbarhet når ting begynner å skli?
Følelse av å kjøre sportsbil?

Jeg har Q5 2010. Kjempefornøyd med det. XC 60 ble testet og vurdert som god kandidat. Men Q5 er etter min mening "tightere" uten å bli for stiv. Mener det er hakket mer spennende med Quattro med permanent 60/40, fremfor Haldex som volvo benytter. Som forøvrig i 4-generasjon fungerer veldig bra. X3 ble ikke vurdert da den nye ikke hadde kommet. Har ikke kjørt den nye, men frykter den blir for sportsllig.

Det beste med nye X3'en er at den kan leveres med robotisk tilhengerfeste :cool:.

Neida, er absolutt en fin bil. Du aner ikke hvor nærme jeg var x3 engang.

Du har rett i at denne type bil skal være komfortabel. Men, dette har fort med hvilket oppsett man velger. Av de tre som er omtalt her ( Q5, X3, XC 60) så er Q5 den jeg hadde valgt sist. Vi var veeeeeldig nære å gå for XC60 her hjemme, men endte opp med en ordinær MB stasjonsvogn da vi strengt tatt ikke kjører veldig hyppig over fjellet (kuttet ut 4-hjulstrekk). Men, av disse bilene så synes jeg absolutt Volvoen er penest( og hvem hadde trodd det om Volvo for ti år siden?).

Gå for en XC60! Nydelige seter, knall kjørekomfort, beste sikkerhet og overlegent design. Passe stor også. Både Q5 og X3 er flotte biler, bare ikke like flotte.

Volvo.

Ettersom X3 har blitt en del av debatten får jeg minne mannfolkene om at dette er konebilen til de som kjører X5. Intet mer, intet mindre.

Dette er min favoritt ;)
bmw-x5-8.jpg

Hadde heller ikke takket nei til den nye Range Roveren...
Range_Rover_uten_ka_999458p.jpg

Som tredjevalg (når fornuften holdes utenfor) har jeg X3... Kjørte den i julen med M-pakke. Litt stivt understell, men ikke ukomfortabelt, en nydelig bil :)

Volvo.

Ettersom X3 har blitt en del av debatten får jeg minne mannfolkene om at dette er konebilen til de som kjører X5. Intet mer, intet mindre.

Hei Minuteman, i mine øyne er det X1 som er konebilen til oss som kjører X5.

For oss ble det ikke X1 som konebil da jeg syntes den ble litt for gammeldags i forhold til X3 og X5

Må snart bytte bil snart og vurderer disse, tenker kanskje jeg går for en 2010 modell med km mellom 50K og 100K
Er det noen her inne som har erfaring med disse merkene?

Kjører BMW X3 i dag :)

Har ingen erfraring med Q5 men ganske nye med både xc60 og X3, 100 av 100 ganger hadde jeg valgt X3 med M-pakke og EDC evt kan du bare velge bort sportsunderstellet... Jeg syntes volvoen blir for kjedelig (både utseende og kjøreegenskaper).

Hva gjelder fremkommelighet så er nok begge rekativt jevne, men jeg setter en knapp på X-drive..

Jeg svarer vel stengt talt ikke på spørsmålet ditt, men hjelper vel til å gjøre valget vanskeligere;)

Lykke til

Redigert:
I god TS-ånd vil jeg anbefale deg å legge enda litt mer penger på bordet.... og kjøpe en X5 eller en Cayenne;)

attachment.php

brush-silver-wheels-porsche-cayenne4.jpg

I god TS-ånd vil jeg anbefale deg å legge enda litt mer penger på bordet.... og kjøpe en X5 eller en Cayenne;)

Hehe, ja hvorfor ikke:confused:

Men for å ikke spore helt av her:eek:, tror jeg faktisk at jeg av XC60 og Q5 hadde gått for Volvo'en. Ingen favortter av dem i mine øyne, men har kjørt begge to. Og vil si at jeg satt igjen med best inntrykk av XC60 her altså. Det kommer også litt ann på om du skal ha diesel/bensin, automat/manuell, 2wd/4wd osv... Men på generelt grunnlag, uten tvil, Volvo:eek:

Helt uten saklig grunn og uten å ha kjørt noen av dem holder jeg en finger på Volvo'en.
Men det kanhende at det bare er fädernelandsromantik. (... den er riktignok skrudd sammen i Belgia) :)