Heisann!
Vi har akkurat solgt fruens Q5 og kan informere om at vi hadde mye tull med hennes_
- DPF ble byttet 2 x på garanti
- Webasto fungerte ikke som den skulle (slo seg ikke på, og slet med å holde kupeen skikkelig varm på kalde dager.)
-Hjullager foran ble byttet en gang på garanti, og måtte byttes igjen når vi byttet den inn.
-Tiptronic kassa ville ikke i revers når det var under -10,
-Elektronikken i bilen ga stadig tilbakemeldinger om feil,
-Vannpumpe måtte byttes, noe jeg kranglet som f for å få på garanti.
Mye andre småting som ikke var alvorlig.
Forspranget ligger i teknikken! LOL!
Bilen skulle kunne trekke henger på 2000kg, men med 1400kg grus på henger gikk bilen i nødmodus midt på Mjøsbrua. Girkassa girer som en gal med en gang du får over 500kg på hengeren. Har kjørt ved en gang, grus en annen og tauet naboen 600m en annen gang.
Jeg synes også den bråkte mye fra motor (nå har jeg aldri likt diesel heller så det er sagt...) og hadde ikke spesielt god gange. Men, men- fruen skulle på død og liv ha Audi. Heldigvis fikk vi solgt den for en grei penge, men jeg priser meg lykkelig over å ikke eie denne bilen når garantien går ut. Det var mer tull med denne bilen enn med Freelanderen jeg hadde som firmabil når disse kom.
Etter erfaringen med denne Audien ( og noen få andre) hadde jeg styrt unna. Sjekk også priser på service og reparasjon!
Mvh G.