Voutilainen

Voutilainen/Strehler går under hammeren hos Phillips i dag.
1715522913847.png

1715522950974.png

Aldri hørt om. Odde sak: Napapijri was founded and is headquartered in Italy, but we have a global manufacturing and distribution operation. Our name is sort-of-Finnish, it features a Norwegian flag and the brand was inspired by the climate and lifestyle of Mont Blanc, on the French–Italian border making us a truly global brand.

Mulig dette er bra for Kari og klokkeindustrien, men det er fjerner vel den uavhengige delen av uavhengig klokkeindustri?
Kari er jo en positiv mann som sier ja til mange. Tror ikke verden trenger samarbeid mellom LV og Kari eller LV og Rexhep for den sak skyld… Detter er vel en «konkurranse» årlig fra LV som plukker ut et talent å samarbeide med. LV har jo både produksjonsmessige muskler og tilgang på mulig noe av det ypperste av materialer, så at det kan bli spennende ting er det ikke tvil om. Men, må si at både Voutilainen og Rexhephi klarer seg greit på egne kreative bein- og trenger vel ikke ytterligere ventelister, eller hva tenker du @Edzilla?…

Kari er jo en positiv mann som sier ja til mange. Tror ikke verden trenger samarbeid mellom LV og Kari eller LV og Rexhep for den sak skyld… Detter er vel en «konkurranse» årlig fra LV som plukker ut et talent å samarbeide med. LV har jo både produksjonsmessige muskler og tilgang på mulig noe av det ypperste av materialer, så at det kan bli spennende ting er det ikke tvil om. Men, må si at både Voutilainen og Rexhephi klarer seg greit på egne kreative bein- og trenger vel ikke ytterligere ventelister, eller hva tenker du @Edzilla?…

Joda. Men tenker også at det ene ikke utelukker det andre.

Klokken er sinnsykt flott. Ja jeg skulle gjerne sett den med matt ensfarget skive, men gitt hvem han samarbeider med så er dette helt innafor. Så mye gnåling hver gang slike samarbeid skjer, jeg forstår det ikke. Det eneste som betyr noe for meg er at urmakeri på skyhøyt nivå opprettholdes, ikke hvilket navn som figurerer på skiven. Og strengt tatt, dette er jo mye mer nøkternt enn hva AP kunne funnet på.

Umiddelbart liker jeg den, masse lekre detaljer, men blir det kanskje litt mye når man skal legge sammen så mange karakteristiske element fra to merker. Timeindeksene forsvinner kanskje litt på denne bakgrunnen, men de kommer kanskje tydeligere fram i virkeligheten, og Karis "Hand Made" har måttet vike. Opphavet er i alle fall tydelig, og det er to klokker som begge er på ønskelisten min.
1742453825106.png

1742453848997.png

1742453861733.png