Vurderer å kjøpe

Ja dette er et mindre smart kjøp mener jeg. Det står ikke noe om at klokken har hatt en full service i løpet av de siste årene. Lenken har også så mye slark i seg at jeg ville kjøpt en ny og bare det koster vel fort rundt 10,000 (uten at jeg husker prisene på det, men det ligger en prisliste her på forumet et sted) Men med ny lenke og service kan klokken bli god, men da har du fort brukt 14,000 ekstra og da kunne du heller kjøpt en langt nyere klokke i bedre stand.

Personlig ville jeg aldri kjøpt denne.

Hvis jeg var deg ville jeg heller ventet på noe annet eller prøvd å pruttet litt på denne. Rolex Datejust Lady i TT/SS - BriljantWatches.com, Norwegian collector of finer watches

Tja, både ja og nei. Hvis budsjettet er ca 10' tror jeg ikke man kan forvente mer Rolex halvgull enn den som annonseres på finn. Selger er forøvrig TS-medlem. Men ved å doble budsjettet får man selvsagt en finere og nyere klokke, eksempelvis den som TimeTeller linker til. Finn-klokken har skiftet skive, glass og er justert, så sikkert en grei klokke for prisen. Jeg vil heller konkludere med at innstegsprisen på en ok brukt Rolex er 2-3 ganger over 10' ;)

Hiver inne en annen annonse her, for å slippe å lage en ny tråd.

FINN.no - Mulighetenes marked

Denne kommer vel ikke orginalt med blå skive, gjør den?

Joa, den kom originalt med blå skive.

Forøvrig samme historien med denne som forrige forslag: for 10' får du en slitt Rolex. For 30' får du en fin Rolex. Den forrige du refererte til var iallefall servet light og kom med boks og papirer!

Og en helt annen ting: jeg er soleklar i min (presiserer min) oppfatning av at pike-rolexene (26mm) er for små. Så anbefaler å kikke på date (34mm), en DJ (36mm) eller sportsmodellene før du kjøper. Som inspirasjon legger jeg ved linker til mine favoritt-pikeur:
- OFFICIAL ROLEX WEBSITE - Timeless Luxury Watches

edit: Ser at siste spm ikke kom fra trådstarter, men svaret mitt er like gyldig:)

Joa, den kom originalt med blå skive.

Forøvrig samme historien med denne som forrige forslag: for 10' får du en slitt Rolex. For 30' får du en fin Rolex. Den forrige du refererte til var iallefall servet light og kom med boks og papirer!

Og en helt annen ting: jeg er soleklar i min (presiserer min) oppfatning av at pike-rolexene (26mm) er for små. Så anbefaler å kikke på date (34mm), en DJ (36mm) eller sportsmodellene før du kjøper. Som inspirasjon legger jeg ved linker til mine favoritt-pikeur:

edit: Ser at siste spm ikke kom fra trådstarter, men svaret mitt er like gyldig:)

Takk for svar. Jeg er enig i dine preferanser og kjent med modellene. Det er ikke aktuelt for meg å kjøpe klokken (til den prisen ihvertfall), men jeg kom over den og ble usikker på om den modellen i det hele tatt kom med blå skive.