Vurderer kjøp av Omega

Medlem
26. nov. 2011
Hei
Jeg er ny her på forumet og har tenkt å jøpe min første sveitsiske klokke . Jeg har kikket litt rundt på nettet og funnet Seamaster Aqua Terra Chronometer som jeg har veldig lyst på .:p .

Hva vil være en god pris på denne , har fått oppgitt butikkpris på 33400 og 33800 ?

Bør jeg som nybegynner eventuelt gå for ett annet og billigere merke . Har kikket litt på Edox ,
Eterna og Fredrique Constant og også zenith . Også åpen for andre forslag .

Makspris ligger i området til Omegan , men helst litt lavere .

Jeg er ute etter et enkelt og klassisk ur . Gi meg noen gode tips .:p

Det er absolutt et godt valg, ligger vel en fin Aqua Terra på forumet her til en hyggelig pris. Dette er en klokke du kan få pent brukt for nesten halve prisen, så kan være en god vei å gå :) Finnes mye snadder å velge mellom i dette prissjiktet, så anbefaler deg å ta en virkelig runde med de tipsene som dukker opp her. Planet Ocean er også en fin klokke fra Omega til ca. samme prisen.

En god pris vil vel være ca 20% under listepris, det finnes det forhandlere i Norge som er villig til å gi.

Om du burde starte med noe billigere/enklere? Det finnes mange klokker til lavere pris som sikkert vil gi deg like mye glede som en Aqua Terra. På en annen side kan det være greit å gå for den klokka da har mest lyst på med en gang, slik at du slipper å bruke for mye tid på et forum som dette. Noe som kan bli veldig dyrt etterhvert som det dukker opp ny ønsker. Er forskjell på folk, her på forumet er det mange (alle?) som samler og har flere klokker og bytter ut hva de har ganske så ofte. Andre , slik som meg delvis, er fornøyd med en klokke og da kan det være like greit å kjøre på med en gang. Det er jo ofte slik at jo mer du setter deg inn i et tema, jo større blir kravene til det du skal kjøpe...

Uansett Aqua Terra er en meget fin klokke, men det er det også mange andre klokker som er. Det viktigste er vel å prøve litt forskjellige klokker på armen og se hvilken som føles best. Kan hende du ender opp med noe helt annet en det du hadde trodd etter å tittet på nett, det gjorde i hvertfall jeg.

Lykke til!

Kan du tipse meg med PM on hvilke forhandler du tror kan gi rabatt inntil 20 %

:p
En god pris vil vel være ca 20% under listepris, det finnes det forhandlere i Norge som er villig til å gi.

Om du burde starte med noe billigere/enklere? Det finnes mange klokker til lavere pris som sikkert vil gi deg like mye glede som en Aqua Terra. På en annen side kan det være greit å gå for den klokka da har mest lyst på med en gang, slik at du slipper å bruke for mye tid på et forum som dette. Noe som kan bli veldig dyrt etterhvert som det dukker opp ny ønsker. Er forskjell på folk, her på forumet er det mange (alle?) som samler og har flere klokker og bytter ut hva de har ganske så ofte. Andre , slik som meg delvis, er fornøyd med en klokke og da kan det være like greit å kjøre på med en gang. Det er jo ofte slik at jo mer du setter deg inn i et tema, jo større blir kravene til det du skal kjøpe...

Uansett Aqua Terra er en meget fin klokke, men det er det også mange andre klokker som er. Det viktigste er vel å prøve litt forskjellige klokker på armen og se hvilken som føles best. Kan hende du ender opp med noe helt annet en det du hadde trodd etter å tittet på nett, det gjorde i hvertfall jeg.

Lykke til!

For å skrive en sann cliche; det er jakten som er morsom! Anbefaler deg derfor å tilbringe litt tid her, og også besøke forhandlerne og prøve litt forskjellig! Klokken du har sett deg ut er fin, og ikke et feiltråkk. Men den MÅ jo ikke på hånden fortest mulig, og kansje finner du en annen bedårer på veien:) lykke til å velkommen!

Mitt første mekaniske ur

Hei

Da har jeg kjøpt den klokken jeg hadde tenkt å kjøpe , en Seamaster Aqua Terra i stål med lenke .:p
Det blir nok flere ur etterhvert .

Ikke for å kuppe tråden eller noe, men kan jeg spørre (noen) om hvilke forhandlere dette gjelder? Som n00b hadde det vært kjekt å vite :)