Vurdering av bruktverdi

Medlem
5. aug. 2012
Innlegg
31
Hei!

Jeg har inngått en (enn så lenge) uforpliktende avtale om å kjøpe dette uret til min samboer i barselgave: Rolex Oyster Perpetual Datejust dameur - FINN Torget

Er den verdt prisen på rundt 15k som jeg har fått den ned i? Er det noe særlig risiko forbundet med et slikt kjøp så lenge service-papirer og verdivurdering ser greit ut? Det medfølger ikke papirer, men det er vel ikke så vanlig på nesten 30 år gamle klokker.

Takker for alle innspill!
 
15 000 pluss at den må til service snarlig? Aldri i livet for min del :) Disse damemodellene går mye billigere enn herre/unisex modellene på bukta har jeg sett.
 
Pris

Hva med 12-13k?

Og er det garantert at den må sørves selv hvis den har vært lite brukt og/eller går rimelig nøyaktig som den står?

Takk for supre innspill!
 
Alltid kjedelig og gi bort en klokke i gave som må rett til urmakeren. Tro meg, jeg har prøvd:)
Jeg ville i det minste sendt den på en sjekk av gangen og en trykktest før jeg ga den bort.
 
Alltid kjedelig og gi bort en klokke i gave som må rett til urmakeren. Tro meg, jeg har prøvd:)
Jeg ville i det minste sendt den på en sjekk av gangen og en trykktest før jeg ga den bort.

Sant, men jeg har ikke noe tidspress på å få gitt den, så hvis man ser bort i fra kostnadene så er det uproblematisk å sende den rett til urmaker før jeg gir den bort.
 
I.o.m at du fint skal kunne finne en 36mm DJ i god stand til 15k, så vil jeg si at denne spesifikke klokka ikke bør gå for over 10k. (lenka ser i tillegg ut til å være helt utslitt)
 
I.o.m at du fint skal kunne finne en 36mm DJ i god stand til 15k, så vil jeg si at denne spesifikke klokka ikke bør gå for over 10k. (lenka ser i tillegg ut til å være helt utslitt)

Så ikke denne før jeg spurte. :) Ok, takk for den. Da skal jeg prate litt mer pris, samt sjekke alternativer.
 
Redigert av en moderator:
Havard, hadde jeg vært deg ville jeg vurdert 36mm. Dette er en fin "universalstørrelse" som går til både Mike Tyson og Lindsay Lohan

Lindsay-Lohan-Rolex-Datejust-800x8381.jpg


Mike-Tyson-Watch-Rolex-Datejust-1.jpg


Men viktigst av alt: Lykke til med det største forestående ;)
 
Havard, hadde jeg vært deg ville jeg vurdert 36mm. Dette er en fin "universalstørrelse" som går til både Mike Tyson og Lindsay Lohan

Lindsay-Lohan-Rolex-Datejust-800x8381.jpg


Mike-Tyson-Watch-Rolex-Datejust-1.jpg


Men viktigst av alt: Lykke til med det største forestående ;)

Hun har eksplisitt meldt at hun ikke vil ha noen stor klokke. :)
 
En Rolex er en flott barselgave.

Kjøpte en ny Rolex Oyster i stål til min kone da vi fikk vår første sønn i 2001. Ettersom min kone hadde falt helt for min Yachtmaster ønsket hun seg en slik type, og jeg solgte hennes Oyster i 2011 for 15k (det var da en 2000 modell).

Synes derfor den du viser er noen tusen for høy med tanke på at det bør "shines" litt. 12-13k er nok mer riktig. Det skal være mulige få ennyere for samme pris

Du bør jo også vurdere en midsize eller 36mm
 
En Rolex er en flott barselgave.

Kjøpte en ny Rolex Oyster i stål til min kone da vi fikk vår første sønn i 2001. Ettersom min kone hadde falt helt for min Yachtmaster ønsket hun seg en slik type, og jeg solgte hennes Oyster i 2011 for 15k (det var da en 2000 modell).

Synes derfor den du viser er noen tusen for høy med tanke på at det bør "shines" litt. 12-13k er nok mer riktig. Det skal være mulige få ennyere for samme pris

Du bør jo også vurdere en midsize eller 36mm

Ja, den bør vel også shines litt innvendig. Lervik har antydet 5-6000 i service...

Tenkte derfor at det kanskje er en idé å gå for Tudoren - da kan jeg heller se om hun også blir bitt av basillen og vil gå opp til en 36mm. Virker Tudoren greit priset?
 
Nei!

Ja, den bør vel også shines litt innvendig. Lervik har antydet 5-6000 i service...

Tenkte derfor at det kanskje er en idé å gå for Tudoren - da kan jeg heller se om hun også blir bitt av basillen og vil gå opp til en 36mm. Virker Tudoren greit priset?

Om du leser annonsetekst, får du opplyst nypris i 2007 til snaue 11', og nå krever selger 7 lapper? Det er 7 lapper for et 6 år brukt ur, med ETA-verk. Rolex har in-house. Kosmetisk i fin stand, men hadde heller doblet budsjettet og valgt DJ.