Vurderinger ønskes

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Enkelte av dere er sikkert kjent med at jeg leter etter en 50-årsgave til meg selv - angivelig fra kjerringa (som har bevilget 10k til klokkekjøp).

Etter mye frem og tilbake og stadig nye "førstevalg" har jeg kommet til et punkt hvor noe må skje - jeg bruker altfor mye tid foran pc'en på leting etter noe passende.

En av mine favoritter er Seamaster og jeg fikk et tips fra en TS-venn om denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28347247

Prisen har allerede gått ned en tusenlapp siden den ble lagt ut. Hva mener dere om dette kjøpet? Noen her som ville slått til om de var i markedet for en slik?

Svært takknemlig for innspill:)

Pro:
Alle bokser
Alle papirer
Service i 2010 (det må nesten følge med kvittering for at dette skal trekke opp)
Ekstra, original gummirem

Con:
Greit priset, ikke noe røverkjøp
Sort (mange av oss som foretrekker blå - om du elsker sort på denne er det bare å flytte denne opp)
Kjøpt i utlandet (personlig er ikke dette noe jeg bryr meg så mye om)

Er dog en fantastisk klokke uansett sort eller blå, jeg elsker min blå og hadde hatt den på min "shortlist" i mange, mange år før jeg snublet over en.

Dersom lenken er ripete og fæl (noe de fort blir) er det en ekstremt smal sak å pusse den opp for hånd for å få den tilnærmet strøken igjen.

Om du har godfølelsen for denne vil jeg si at alt i alt, løp og kjøp.

Vet ikke om det er av interesse, men jeg kjøpte nettopp en splitter ny (NOS) Aqua Terra i jubileumsgave til min far for 11.000,-. Disse har jeg sett flere steder...

41o2Fb1dWML._SL500_AA300_.jpg

Denne Seamasteren er en klassisk Omega som jeg synes er mye finere enn den nåværende modellen med "skjelett-visere". Jeg har selv en "non-AC" Seamaster (lik denne men med bezel i hvitt gull) og er veldig fornøyd med den. Dette er en klokke som tåler en støyt og kan brukes til de fleste anledninger. Jeg bruker min på lenke, nato, gummi- og lærrem for å variere stilen.

Jeg følger ikke markedet tett nok til å ha sterke meninger om prisen, men jeg tror dette er en god pris. Jeg ville helt klart forventet kvittering på service hvis denne ble tatt i 2010. Det er vanskelig å vurdere stand fra bildene. Lenkelåsen er en ripemagnet så du må forvente en del småriper på denne ved normal bruk.

Hvis du liker denne vil jeg si løp og kjøp. I mine øyne er dette mye klokke for pengene og en klassisk modell som ikke "går av moten".

EB er faktisk et tredje alternativ. Når jeg snakker om blå SMP er det rett og slett bare den med blå/grå skive og blå bezelring :).

EB er en vanvittig flott blåfarge på skiven, men jeg er ikke helt solgt på stålbezel. Men hver til sitt osv. Nydelig klokke jeg godt kunne ha tenkt meg en av uansett tilfelle.

Blå kontra sort skive

Jeg liker definitivt den sorte skiven best. Sort bezel faller også i smak.

Slik jeg oppfatter det er EB en forholdsvis ny klokke, mens den sorte jeg linker til er fra 2006. Prisforskjellen er dog ikke stor, men jeg oppfatter det slik at den sorte også er et godt kjøp.

Skal ringe og sjekke ad servicekvittering.

Edit: Har ringt og det følger med servicekvittering. Selger virker veldig seriøs og hyggelig, så hvis det ikke kommer massiv motstand fra TS-klanen kommer jeg i alle fall til å se på den onsdag.

Med kvittering på servicen vil jeg påstå at 9000 går fra å være greit til å være en god pris for en flott klokke.

Go for it, du vil ikke bli skuffet. Det er en fantastisk klokke uavhengig av fargevalg :).

Med kvittering på servicen vil jeg påstå at 9000 går fra å være greit til å være en god pris for en flott klokke.

Go for it, du vil ikke bli skuffet. Det er en fantastisk klokke uavhengig av fargevalg :).

Sier meg vel i grunn enig der :) Muligens klarer du kanskje å få den littegran ned i pris også ;)

Du vet jo fra tidligere hva jeg mener om klokka og fargen ;) Lykke til, håper dette eksemplaret ser bra ut live.

PS! Og si fra hvis du får lyst til å selge gummiremmen :)

Du vet jo fra tidligere hva jeg mener om klokka og fargen ;) Lykke til, håper dette eksemplaret ser bra ut live.

PS! Og si fra hvis du får lyst til å selge gummiremmen :)

1. Ja, og jeg takker for tipset! Det ser ut til at du på en eller annen måte kommer til å være involvert i mine to første klokkekjøp etter at jeg ble medlem på TS:)

2. Gummiremmen kommer jeg IKKE til å selge :cool:

Det er bare én ting å si om en 2254, som begynner å bli en svært så ettertraktet klokke, når det dukker opp et såpass godt tilbud som dette, og det er

KJØP!

NÅ!

;)

Du bor ikke tilfeldigvis i Drammen og heter Robert??? :D

Om sju timer vil det være avgjort, jeg møter selger kl 13 i dag. På hemmelig sted, slik at ingen av dere dukker opp med mer cash enn meg :razz:

Da ble det klokke på meg:mrgreen:

"Alle" har jo sett den så en uboxing blir vel ikke så veldig spennende. Anyway, jeg er på en liten mc-tur og bare MÅ kikke, kjele og klå litt på henne nå i kveld:eek:

Min eventuelle unboxingpremiere må i så fall komme om en dag eller to.