Vurderinger ang brukt 5-serie 2011-2012.

Medlem
29. jan. 2010
Innlegg
1.245
Sted
S & Fj
Vi driver å vurderer en nyere 5-serie (i utgangspunktet 520d) men hadde satt pris på noen synspunkt og evt tips til biler til salgs.
Jeg er temmelig A4 når det gjelder krav til utstyr. Vil nok gå for en aller helst norskkjøpt med M-sport , automat og skinn, hengerfeste (ikke for camping). Utover det er jeg mer usikker på hva som er "et must". Pris < 450k (helst under 400k)

Hva med denne?

BMW 5-serie 520DAT, M-sport 2011, 39*000 km, kr 424*723,- -

Har det meste av utstyret jeg er på jakt etter, men har ikke navigasjon. Nå er jo navi noe jeg har fint lite brukt for egentlig, men det kan jo være major drawback likevel (ved videresalg?).
Pris 415 + reg. Real pris eller hva bør den gå for?



Noen som har noen andre alternativ ?
 
Ser bra ut den. Med den prisen ser jeg at verditapet på min f11 som jeg kjøpte ny i april2011 er i overkant av hva jeg har regnet med. Lav km også synes jeg Stor Navi synes jeg er viktig, men noe minus må det kanskje være hvis prisen er såpass lav så hvis alt ellers er topp kan man vel leve uten. Det jeg angret på at jeg ikke selv bestilte var: automatisk baklukebetjening , varme i rattet, dynamic damper Control.
M-pakke er veldig vanlig i Norge, men valgte det bort fordi jeg synes det var litt i overkant sportslig for en tross alt nokså sedat familiebil med 163 diesel hester. Blir litt sånn får i ulvepels. M-pakke krever utseendemessig også minst 19" felger synes jeg.
Etter tre år er jeg selv meget godt fornøyd med denne bilen , særlig langkjøring er fantastisk bra. Var litt usikker på om jeg ville savne x-drive som ikke fantes til 520d i 2011 men framkommelighet er overhodet ikke noe problem.
 
Jeg kjøpte nettopp en brukt 520d og er strålende fornøyd! Det er dog en F10. Av utstyr har jeg m-pakke, navi, pro(eller buisness?) stereo eller hva det heter, HUD, el.hengerfeste, EDC, active cruise control, comfort access, rygge kamera, sports seter, ambient interior lights, shadow line m.m

Det jeg setter mest pris på er: HUD, EDC, Active cruise control, Comfort access og ambient interior lights tror jeg. Sikker mer også, men dette liker jeg ekstra godt.

Det jeg savner: Comfort seter! De er ekstremt gode, selv om sportssetene er mer en god nok og gir god støtte på vei til jobben(Langt og svingende) så savner jeg ofte den ekstra comforten. Savner også elektrisk bakluke helst med sensor hadde vert noe!

Sikkert mye annet jeg savner også så jeg ikke kommer på :)
 
Tenkte selv på at navi bare er tull - og at man kun kjøper det for 2. håndsverdien. Men, vet du hva - det å ha stor skjerm med splitta skjerm er gull til andre ting enn navi. :)
 
Stor skjerm (Navi pro) finnes på 2011 også ja (ref.link). Selve navigasjonssystemet har jeg personlig særdeles liten nytte av (og iPhonen har nyere kart, dog det virker kanskje litt døvt med Smartphone hengende i frontruta på en såkalt premiumbil). Men er med på at det er nyttig og kjekt multimediamessig.
Mørkere ruter bak er også noe jeg synest ser meget bra ut.
Vil nok tro at den første jeg linka til må ned på 400 om ikke rett under.

Her er en annen som er kommet ut i dag som bortsett fra høyere km er enda mer attraktiv utstyrsmessig. Flotte biler, ingen tvil om det. Head Up har det noe for seg eller?

BMW 5-serie 520 D Touring M-Pakke Headup H-Fest 2011, 58*000
 
Vurderer 2011'ish 520d selv sånn semi-loaded med utstyr. Absolutte krav er autolat, panoramatak og lær i krakkene. Utover det er jeg ganske avslappet på det, men gjennkjøpsverdien er visstnok bedre med m-pakke og litt annet dilldall jeg ikke husker i farten. Fikk opplyst dette av min bror som både er biljournalist og har jobbet i bilbutikk.

Jeg er i utgangspunktet spent på hva jeg må ut med for en ny og pen 520d, og også hva salgsverdien blir etter hvert. Jeg kommer til å pendle med tog til jobb, så bilen vil nok kjøre ganske få kilometer per år. Håpet er at det vil øke restverdi, eller rett og slett gjøre meg i stand til å kjøre bilen mye lengre uten store problemer. Samtidig vet man aldri, og i og med at dette blir min første bil punktum, har jeg fint liten ide om hva jeg begir meg utpå.
 
Comfortseter er et must..bilverdenens beste seter!

Enig, men det er definitivt et problem å finne de beste setene. Heldigvis mange med sportsseter, som også er svært gode. Jakten fortsetter...

Andre ting som er must? Hvordan låter helt standard stereo? En del har upgrade-anlegget, men mange har nok standard. Usikker på hvor papp det låter.
 
Mye er nevt tidligere. For meg er følgende viktig ved valg av BMW

M-sport, aut, panorama, skinn, comfortseter, metalic (kurrant), adaptivt understell, navi proffesional,hengerfeste, Bluetooth, webasto.....

Da jeg var for å få tilbud på den nye X5 'en var rådet i fra selgeren klart - Legg mest mulig penger i det som gir deg kjøøreopplevelse og kryss heller av for "layout" om du har penger igjen på bilkontoen, det samme gjelder nok 5 serien også. Endte opp med ML 350, men savner BMW og er nok straks tilbake.
 
5 serie....

Lite snakk om motorstørrelse her... Er man ut etter "skallet" eller kjøreopplevelsen? Valget bør være 525 før eller etter 2011. Og selvfølgelig med x-drive.
 
Hei

Jeg jobber hos en BMW-butikk og vet etterhvert hva folk er på jakt etter i en brukt 5-serie Touring.
Det første er M-Sport, og utelukkende med skinn. Comfortseter er et pluss, men de fleste tar til takke med sportsetene som er standard i M-Pakke.
Panoramatak og elektrisk hengerfeste er et must. Samme med Dab-radio og navi pro.
Alle farger som leveres til M-Pakke er greit nok, virker det som. Det er heldigvis ikke alle fargene man kan kombinere med M-Sport.

Ting som comfort access og head-up er ting jeg personlig ikke hadde klart meg uten, men bilen selges enkelt uten.
Et oppgradert lydanlegg er også smart, men toppmodellen som heter professional eller Harman Kardon (avhengig av årsmodell) er ikke nødvendig.

Ser enkelte mener man bør ha 525d xDrive. Da ville jeg heller gått for en nyere 520d xDrive. Hvertfall dersom vi kun skal snakke økonomi.
525d er "død". Det vil si at vi ikke selger en eneste en lenger. Ny, altså.
Folk velger enten 520d eller 530d for å få sekser.

Uansett hvordan utstyr du havner på tror jeg de fleste som har fulgt denne tråden er enig i at du har noe bra i vente.
Lykke til!