Waitin`sausage til 1000...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Da kjære klokkevenner, har turen kommet til meg. Fire år har gått, medlem på sonen i 2008, nærmere bestemt i februar. Med et snitt på 250 poster i året, og mye nonsens, har jeg nok ikke vært den som har bidratt mest med kunnskap.

Dagens klokke er som overskriften antyder, et ur som skal tilfredsstille i venteperioden. Noen vil kanskje bli skuffet. Men, JA, jeg har noe mer på vei. Dog så var mine spesifikasjoner på den så sære at to nye skiver måtte bestilles fra moderlandet, og jeg kunne selvfølgelig ha valgt å tie, eller moderere meg vil noen kanskje tenke, i forhold til at post nr. 1000 skal være en unboksing. Denne karen tier dog ikke.

Dagens klokke er en jeg har hatt lyst på i lengre tid, og når den dukket opp var jeg rask og snappet den til meg. Den har de specs jeg har savnet hos en del andre ur i samlingen, blant annet at jeg ikke vil være så redd for å bade med den, etterhvert når ferien er bestilt - dykke med den, og ellers bare slå løs på dørkarmer, alternativt køsnikere i kebab/drosjekø. Dagens ur er en gedigen klump. Noen her har prøvd den, noen har kjøpt den. Nå er også jeg blant dere.

Førsteinntrykket er upåklagelig. Den er tung, men etter en halv time kan jeg ikke si at jeg merker noe til den. Den har en bra finish, og innenfor sitt segment må jeg si det er en ener. Men, nå, til bildene.

Klokken ble overlevert av min kjære! for en halv time siden. Hun har ikke kjøpt den, men kun fungert som kurèr.

P2101827.jpg

P2101828.jpg

P2101829.jpg

Orient 300m saturation diver
P2101830.jpg

P2101832.jpg

Wristshot på lenke
P2101834.jpg

Wristshot på rem
P2101835.jpg

P2101836.jpg

Den er STOR!
P2101837.jpg

P2101838.jpg

Lume
P2101840.jpg

Alt i alt... Lykkelig

Takk for titten

Gratulerer så mye! Har alltid likt denne. :)

Edit: Og gratulerer med å endelig få forumtittelen som beskriver det du har vært lenge. :D

Gratulerer med steintøff Orient, Greg!:D
Må heller ikke glemme WIS-status, den gjeveste utnevnelsen man kan få;)

Gratulerer med offisiell WIS tittel. For WIS har du åpenbart vært lenge!! For en n00b på TS sml med deg, bøyer jeg meg i støvet for deg, dine innlegg og humor, dine klokker og din kunnskap :D

Og grattis med robust klokke også.....neppe tilfeldig at minuttviseren ser ut som en k*k :eek::rolleyes::confused: ;) :D

Gratulerer så mye Greg! :)
Ja denne så stoooor ut. Hva er diameteren?

Enjoy!

Blir det FF på 2k? Hehe :)

Edit: grattis med 1k.

En Orient 300m kan vi like. Grattis!:D Den er skikkelig tøff.
Og grattis med WIS-status.
Gi nå en drosjekøsniker et skikkelig bezelmerke i panna fra meg.;):D

Herlig greg, steintøff, akkurat som deg :)
Må si jeg gleder meg stort til å se hva du har på vei inn nå....

Dæven! Det var slegga si det! Tåler en omgang eller to i taxikøen den der. Grattis Greg :)

Edit: Ja, også gratulerer som WIS :) Det var på tide etter 4 år på sonen.

Gratulerer med både wis-status og tøff klokke.

Fordømt pene boetter på disse Oris-klokkene.

Edit: For ikke å snakke om hvor pene de er på Orient-klokkene :)

Takk, takk og TAKK! Deilig kveld som feires med salmalaks, rødvin og etterhvert brun drikke... Mange hyggelige ord her, og tro meg når jeg skriver at jeg setter stor pris på det. Sonen er i sannhet et annet hjem for mange av oss, og jeg finner utrolig stor glede i å oppholde meg her daglig.

Klokken er ca 47 i mm, den er virkelig diger! Når det gjelder fremtiden og kommende nytt, så kan businessmann/globetrotter være ganske dekkende...

For de av dere som elsker gåter (denne får du IKKE svar på før om et par uker minst) så er det neste som er på vei inn et ur med TO! uavhenigige skiver.

Edit: Det er ikke skive foran og bak slik som noen kan tenke seg. Svaret kommer i en egen unboks

Gratulerer med denne, har veldig sansen for denne selv. Bare litt for stor for meg og mine jentete håndledd ;).

Grattis med WIS og kjempeklokke. Denne måtte nok jeg også strappet rundt leggen for å få det til å se noenlunde ut :)

Edit: Reverso? Eller blir det for kjedelig og åpenlyst forslag? :)

Gratulerer med tøff diver! Liker denne langt bedre enn casioen. Spennende å se biffen når denne er ventepølse.. Satser på 4 nye år..