Wangensten sine klokker

Ha, ha, nei. Mente bare at som 20-åring med sterk klokkeinteresse, så er det vel neppe punktum finale allerede nå?;)
Så, derfor er jeg spent på fortsettelsen på din spennende klokkereise :)

Hehe skjønner @Dr. Fiddy

Jeg er jo som nevnt i SP nesten konstant på utkikk. Det som sto øverst på ønskelisten i morges var en JLC MUT
DSC_3501.jpg

Med AP RO 15300 som en god nummer to
AP15300France1.jpg

Men som alltid seiler Rolex-monsteret opp og tar oppmerksomheten min. Og med litt fristing fra @Boro og @TomB er det vanskelig å motstå en BLNR
RolexGMTMasterII-1.jpg

Hmm her må det virkelig tenkes. Om noen har noen innspill, eller noen andre smakfulle forslag mottas de med takk:mrgreen:

Redigert av en moderator:
Jeg tror kanskej jeg har fasiten her
nYR8jo9.png

Fy pokker!
Om bare @Timekeeper kunne ta til vettet og selge meg den hvite skjønnhet:eek:

Jeg går og sikler på en JLC om dagen selv. Etter 5711 skal en inn. Enten MUT Moon eller Perpetual i Rose. Ikke i 2014 dog. Eller, da må noe ut hvertfall..

Ja det er det vel på tide å oppdatere her. Har hatt ny klokke i over to uker nå;)
Unboxing finner du her: En drøm er oppfylt

Resultatet ble ikke så anerledes enn ett av bildene over her:eek:

Kommer med litt spesifikasjoner:

Audemars Piguet Royal Oak 15300
Dette er vel det nærmeste jeg kanskje kommer en grail. En helt fantastisk klokke som ligger helt fantastisk på hånden. Dette har vært en drøm lenge og endelig kan jeg si at jeg har fått det til;) Jeg er så langt kjempefornøyd og bruker nesten bare denne for tiden, men slapp av Aquanauten skal få litt tid på håndleddet den også når ny-forelskelsen gir seg. Klokken kan brukes til nært sagt alt og om noen sitter på gjerdet og lurer på om de skal kjøpe en så er det bare å hoppe ned og kjøpe:cool:

3pO2AV6.jpg

wib7dBV.png

S2itPMs.png

En helt nydelig bakside

Ikke glem rotoren. 22K ren nytelse

Modellnavn: Audemars Piguet Royal Oak 15300
Referens: 15300ST.OO.1200ST.03
År: 11.2008
Diameter: 39 mm
Tykkelse: 9 mm
Urkasse: Polert/børstet stål
Lenke: Stål
Urskive: Sort med timemarkører, lume på time- og minuttviser, samt timemarkørene.
Spenne: Butterflyclasp
Glass: Sapphire
Bezel: Stål
Lug width: N/A

Urverkstype: Mekaniskt, automatisk opptrekk
Urverk: In-house, caliber 3120
Deler: 280
Juveler: 40
Vibrasjoner/time: 21600
Driftsreserve: 60 timer
Vanntett til: 50 meter med skrukrone
Funksjoner: Dato
Vekt: 139 gram

Familiebilde selvsagt;)

Jeg skal gjøre så godt jeg kan mtp på bilder, men kan ikke love noe. Skal se om jeg får tatt ett nytt familiebilde og kanskje alle klokkene skal få nye bilder i løpet av uken. Har bare vært utrolig mye å gjøre den siste tiden og tanker om å legge klokkeinteressen litt på "hylla" har kommet, er viktigere ting her i livet. Fikk en påminnelse om det her på nyåret, men jeg kommer til å beholde klokkene jeg har, don't you worry.

Så får alle ha en fin søndag videre, så kanskje vi snakkes...

Redigert:
Gratulerer så masse!
Kondolerer med familiære anliggende.

Flott klokke!

Takk @Entropy
Jeg kommer nok over det, men akkurat har jeg mistet litt gnisten:( Den kommer nok tilbake skal du se:D
Royal Oaken er så mye bedre enn jeg hadde forestilt meg så jeg sitter her vel å smiler fra øre til øre på en måte...

EDIT: Du kan kanskje hjelpe meg med å finne et kamera til en fornuftig pris etterhvert;)

Vet hvordan det er, bare å si ifra om du vil ut på noen ikke-horologiske særlig aktiviteter en dag.

Kamerat til fornuftig pris... Jeg har veldig lyst til at dama kjøper seg x20, hvis det hjelper...

Nydelig historie med fantastiske klokker. Takk for at deler den med oss! :)

Nydelig historie med fantastiske klokker. Takk for at deler den med oss! :)

Takk for det @TorjusØ

Skille

Har nå dessverre solgt både min SKX007 og SARB023, så nå er jeg Seiko-fri:(
Så dagene nytes med min gode Aquanaut
D9cp6G3.png

Jeg vet ikke helt hvor veien går videre, men er reverso som @Hauk og @EBenz har frister veldig. Ellers får det bli en sort Explorer II;) hmm Tiden vil vise:mrgreen: Men denne frister:cool:

Reverso_1931_03.jpg

Jeg har hatt fri i dag og sett Johaug få bronsje og gutta tape mot Sverige i curling. I påvente av hockeykampen senere i dag har jeg måkt snø og tatt klokkene med ut i snøen...

kiVTqgg.png

IKOTwHb.png

IT2RTjH.png

ACb2dFq.png

GqrqnTq.png

8I9AbdX.png

Har også noen dager gamle bilder som fortjener å deles:eek:

Lekte snekker på bursdagen min
SyFWdUx.png

hjDmkZY.png

3NxblMp.png

xanyCYd.png

dGLGbgV.png

Må vise frem det fantastiske caliber 3120
FOMhpaB.png

Jr1hWI2.png

Fant en liten grønn flekk i går
nxNGF7u.png

OR1pcPo.png

enmKdkP.png

Og lekte meg med filter på instagram:eek:
BbJq6gD.png

Skal få oppdatert denne tråden i løpet av uken, men inntil da får jeg laste opp bilde av hvordan familien ser ut nå:)
tnjWiC0.png

Veldig flotte bilder, men du må nok oppdatere denne tråden nå altså. Mangler bl.a en flott Pepsi her ;)