Watch Winders: Hvem trenger hva ?

Medlem
14. mai 2012
Sted
Asker
Leverandører av Windere (i alle fall de seriøse) forteller om alle programmene for bevegelsene de utsetter kjæledyrene våre for. (Høyre-venstre-500 eller 900 eller over tusen bevegelser i døgnet.)
Klokkeprodusentene sier ikke noe særlig om hva produktene deres trenger. Så hva forer vi klokkene våre med, der de ligger i stallen?

Hehe, bare hyggelig :).

Du får lage en tråd om du finner en fin winder da, hadde vært kjekt med noen flere tråder her med erfaringer med forskjellige merker!

Som eier av to Orbita Sparta (open) kan jeg ihvertfall lett anbefale merket. Stillegående og robust, 5 års batterilevetid etc... Ikke noe å utsette. ;)

Har en SwissKubik som kan programmeres, går på batteri og er stillegående.
Så langt er jeg meget fornøyd med den. Litt usikker på hvor lang levetid det er på batteriene, men skal vare noen år mener jeg å ha lest

Vil det si at man ikke behøver å lade eller bytte batterier på flere år? Når man bruker winderen til ca 900 omdr i døgnet?

Batterier som varer i 5 år hadde jeg vært skeptisk til... De fleste batterier av denne typen kan lekke lenge før dette. Normalt bytter jeg på mine Rapport Cube'er annenhvert år. Har kun gått for disse i det siste da de vugger frem og tilbake lydløst, man slipper å switche retninger osv, de er små og lette å plassere. De trekker ALLE mine urtyper, man slipper å ta hensyn til noen ting som helst. Anbefales på det varmeste! Har også noen fra Beco (bråker og må programeres) Orbita (bråker mindre og må programeres med switcher) samt en fra Kube eller hva de heter, som kan plugges til pc osv- blir bare litt for tungvint. Tror også Nortime som hadde disse kuttet de ut igjen etter kort tid?

Batterier som varer i 5 år hadde jeg vært skeptisk til... De fleste batterier av denne typen kan lekke lenge før dette. Normalt bytter jeg på mine Rapport Cube'er annenhvert år. Har kun gått for disse i det siste da de vugger frem og tilbake lydløst, man slipper å switche retninger osv, de er små og lette å plassere. De trekker ALLE mine urtyper, man slipper å ta hensyn til noen ting som helst. Anbefales på det varmeste! Har også noen fra Beco (bråker og må programeres) Orbita (bråker mindre og må programeres med switcher) samt en fra Kube eller hva de heter, som kan plugges til pc osv- blir bare litt for tungvint. Tror også Nortime som hadde disse kuttet de ut igjen etter kort tid?

Orbita garanterer både winder og batteri i 5 år så det tror jeg skal gå riktig så fint :).