What to buy? Trenger hjelp..

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.943
Sted
Ålesund
Jeg har fått min elsk på Two-Tone.

Jeg lurer derfor på hva dere ville valgt.

De det står mellom er : 16613 i blå eller svart, eller en nye GMT i TT?

Tar imot all hjelp og erfaringer. Og spar meg for kommentarer om at gull bare er for bruktbilselgere, har hørt den før :p

16613wrist.jpg

16613_3183.jpg

GMT-1.jpg
 
Hei!

Jeg er litt svak for den blå 16613.
Den er etter min mening den mest klassiske.

Samtidig synes jeg den nye Gmt'en er virkelig et praktstykke av et ur!
...decisions, decisions... :D
Gå for den blå! :mrgreen:
 
Den nye GMTen passet ihvertfall meg meget bra da jeg prøvde den hos Bjerke. Den fikk gull-stål til å virke som et meget attraktivt alternativ!
 
Hvis jeg skulle hatt en eldre modell hadde jeg defintivt gått for blå/gull, ikke sort. Den nye GMTen er imidlertid latterlig fin, det er forsåvidt også den nye blå/gull subben også, men den er litt dyrere brukt enda (hvis du finner en da). De nye urene har også en mye bedre lenke, med massive gull-midtledd, og en latterlig mye fetere lås. Jeg ser at det finnes noen meget billige, nesten nye GMTer til rett under 50K på Finn.No. Absolutt noe å vurdere hvis man skal ha twotone og har pengene.. :D
 
Hvis jeg skulle latt meg bli sett i en gull/stål-klokke måtte det ha blitt GMT-en. Den er faktisk ikke så aller verst, har prøvd den på og ble overrasket (ville nok likevel ikke kjøpt en..... :) )
 
Okey, takker for hyggelig innspill!

Så kommer det neste spørsmålet for en sagnomsust flipper, hvilken klokke kommer til å holde seg best i pris/være mest ettertraktet på annenhåndsmarkedet ? :mrgreen:
 
Det tror jeg blir helt hipp som happ. Helgull og delgull holder seg generelt dårlig uansett, men kjøper man pent brukt er det noen andre som har tatt det mest horrible tapet først. Du taper uansett ikke de helt store summene på 6-7 dagers bruk rkjersem :D :mrgreen: .
 
xe3l skrev:
Det tror jeg blir helt hipp som happ. Helgull og delgull holder seg generelt dårlig uansett, men kjøper man pent brukt er det noen andre som har tatt det mest horrible tapet først. Du taper uansett ikke de helt store summene på 6-7 dagers bruk rkjersem :D :mrgreen: .

Det synes jeg var i overkant, jeg vil helst ha solgt klokken videre jeg før jeg har mottatt den selv :roll: :mrgreen: :mrgreen:
 
Jeg ser din root beer og høyner med nipple dial :mrgreen: Dette er tingen for deg, rkjersem!

Watch.jpg
 
Hehe, har jo nettopp hatt en GMT Master. Ikke root, og ikke nipple, den var lekker, men må iallefall ha nytypen lenke fant jeg ut :D

What to do, what to do... er en leken situasjon dette :mrgreen:
 
rkjersem: GMT uten tvil!

Anders og shamal: Er det deres klokker?

Vurderer å kjøpe meg en rootbeer klokke og var svært nær en nipple dial med matt skive (kalles en med matt skive for rootbber?). Men alle kjøp er lagt på vent.
 
Nei dessverre, Arild :| :D Kun et resultat av Google image search. Jeg synes nipple dial root beer er en av de fineste two-tone GMTene! Herlig vintage-feeling. Hadde nok foretrukket en Nato framfor two-tone jubelee, dog.
 
Jeg hadde denne en stund - før den ble videresolgt.. Kjøpt i Sverige, solgt til Jugoslavia.. :D

RootbeerGMT.jpg


Kunne godt tenke meg en igjen, da med oysterlenke..
 
Dessverre ikke min nei.
Og Anders; skulle JEG kjøpt rootbeer ville helt klart en vintage nipple på jubilee vært tingen, men jeg prøvde å matche rkjersems ønske om 16613. Personlig synes jeg rootbeer er den absolutt feteste TT som er. (for min del kunne den godt hatt serti-dial i tillegg med diamanter og rubiner, men ikke si det til noen - de kunne tro jeg hadde en fetish for gull og glitter!)
 
Hehe, nei da , er stål gutt :D
Hvis jeg skulle kjøpe noe med gull skulle det bli den her 8)

Brad-Pitt-Rolex-Day-Date-II.jpg


Brad-Pitt-Rolex-Day-Date-II-5.jpg
 
Synes den blå er veldig pen :)
Om jeg ikke tar helt feil så er vel two tone på sterk vei tilbake til gamle trakter etter en down periode i en del år..
 
Er vel ikke noen som kjenner noen, som kjenner noen, som har en 16613 og vurderer kanskje å selge, eller kan overtales? :mrgreen: