Where to start?

Medlem
26. aug. 2009
Sted
Oslo
Før jeg visste bedre, altså før jeg ble medlem her.
Rolex var for meg litt tacky, glorete og harry klokker, for de som hadde et behov for å vise seg frem.
I stand corrected, bøyer meg i støvet og beklager.
Jeg har fått sansen for en god del av det som produseres av Rolex. Såpass sansen at jeg ønsker meg inn i det gode selskap.
Spørsmålet til denne edle forsamling av entusiaster og watchaholics.
Hvor skal jeg starte?
Kriterer: Ikke nødvendigvis det høyeste prisnivået i første omgang.

Hadde samme syn på Rolex selv. Det var et merke jeg aldri skulle ha. For mye statussymbol. Passet dårlig på en kar som meg med slank lommebok og mindre fin yrkestittel.
Men det er noe magisk med Rolex, jeg snudde om, og kjøpte Deepsea i fjor.
Jeg vil anbefale Deepsea på det sterkeste, spesielt hvis du har sansen for sportsur med litt størrelse, en fantastisk klokke, jeg smiler fremdeles fra øret til øret hver gang jeg ser ned på herligheten. Mulig den ikke faller inn under kriteriet ditt, usikker på hva du legger i "høyeste prisnivå", men den er absolutt verdt å vente på dersom du trenger å spare opp mer. Ellers så synes jeg den nye grønne Submariner ser veldig flott ut, en klokke jeg kanskje kjøper etter hvert.
Så jeg vil slå et slag for Deepsea og den nye Submariner.
Lykke til med valget!

Jeg var i samme båt som trådstarter og HerrUr for ett år siden. Jeg syntes Rolex var for kakser, sosser fra Oslo`s vestkant og andre som kjøpte Rolex som statussymbol.
Men så ble jeg medlem her, og interessen for klokker trappet seg opp til et nivå som er nærmest psykotisk. For meg så er Rolex synonym med kvalitet, prestisje, høy teknologi og kunst.

Jeg kjøpte en Submariner date som min første Rolex, og det blir forhåpentligvis ikke den siste! Ønskelisten er lang:

Explorer II
Explorer (39mm)
GMT Master II pepsi
Seadweller

Tror ikke du kan gjøre feil uansett hvilken Rolex du kjøper, men hjertet mitt ligger i sports urene.

En klassik sub er midt i blinken for deg. Gå noen år tilbake så finner du sub til 20-25K. En god start.
Ellers vil jeg støtte HerrUr, Deepsea er griselekker:mrgreen: Men siden du sier at du ikke vil gå så høyt i pris (hva er høyt..)
er nok en sub eller GMT blink;)

Lykke til på jakten.

Virker som om Tidssonen har omvandlet og påført mange medlemmer her våkenetter og slanke lommebøker :) (meg selv inkludert)
Hadde selv litt det samme intrykket av Rolex, men det ble fort forandret av forum medlemmenes bilder og kjærlighetserklæringer til klokkene. :p

Selv om det er en stund til jeg vil ta meg råd (og får råd) til en Rolex, vil jeg nok en dag skaffe meg en.
Synes selv GMT, Sub eller Seadweller er ganske sikre kjøp. Det kan jo alltids hende noen her på Tidssonen velger å selge en Rolex så du kan jo kanskje gjøre et litt bedre kjøp der enn nytt.

Heisann

Jeg har alltid likt utseende på Rolex sine klokker, men har syntes at 40mm ville bli litt lite. Så derfor lenge på DeepSea og lengtet lenge etter den, helt til jeg prøvde den på. Den ble rett og slett for høy og tung for min venstre arm.

Men skiftet da blikket over til Sea Dweller, og kjøpte en slik en for 4 uker siden, og føler jeg ikke kunne gjort et bedre klokkekjøp. Har nå endret mening om dette med at 40mm er lite, synes nå det er helt perfekt for en traver man kan ha på i absolutt alle andledninger :D

Så vil absolutt anbefale Sea Dweller, evt en Sub om du vil ha en ny klokke.

Submariner har vært ansvarlig for mange tidligere sunne menneskers fortapelse til WISdom. Et fint sted å starte synes jeg.

Hei!

Jeg er enige med de over i at du kan starte med en brukt Sub for eksempel.
Men dersom du ønsker å holde et mer nøkternt budsjett, tror jeg du vil finne svært mye glede i en eldre Datejust også. Det kan være en myk vei inn som Rolex entusiast.
For 10-15K får du deg et meget pent ur.

Lykke til:cool:

Jeg har "alltid" sagt at jeg ikke skal kjøpe Rolex. Mange grunner til det, men plutselig ble jeg omvendt og kjøpte meg en Submariner "No Date" (14060M) i dag... Gleder meg storveis til den ankommer! Helt grei pris også :)

:D :D :D

Rolex.jpg

(Denne var litt morsom, kjenner ikke konteksten. Men måtte poste den et sted, denne tråden fikk æren :D )