Wohler watch - tips til herreklokke!

Medlem
5. jan. 2010
Jeg har ekstremt lite peiling på klokker :roll: , så håper på litt råd fra ekspertene!

Jeg skal kjøpe morgengave til min kommende mann og har funnet en klokke av merket Wohler. Wohler korsch Black-Rose gold. Syns denne av utseende er ganske tøff, men aner ingenting om kvalitet.. Noen som kjenner til det, evt om de går an å kjøpe i Oslo-området?

Ellers så tar jeg gjerne imot tips om andre lignende klokker! Har sett på Breitling klokkene, men så vidt jeg kan se koster de ganske mye?

Hyggelig med damer her! :) Jeg vil også ha en dame som gir meg klokke...

Prøvde å finne litt ut om klokken, men det var ikke så mye jeg fant. Det er et ukjent merke for meg. Kanskje noen andre av forumets medlemmer vet noe (?)
Veldig hyggelig at du gir mannen en sånn gave. Kan jeg være så frekk å spørre hvor mye du har tenkt å legge i en klokke?

Hei Karen! Først: en perfekt morgengave! Jeg vil også ha en slik en når jeg gifter meg :) (Og har vel fått noen hint om at det gjør jeg ;) )

Wohler er så vidt jeg kan søke opp en typisk moteklokke, ikke spesielt god kvalitet og vannvittig overpriset. Ikke noe å satse på.

Jeg ville besøkt en god urmaker og sett hva han har i din prisklasse. Kjøp et sobert sportsur i stål med lenke, det passer til det aller meste. Om du kjøper et mekanisk verk i stedet for batteridrevet får du et ur som mannen din med stor sannsynlighet vil knytte et varig forhold til.

Bra merker, fra billig til dyrt: Seiko, Tissot, Certina, Longines, Tag Heuer, Omega, Rolex, Panerai, IWC. Og sikker mange jeg har glemt som noen kan fylle inn ;)

Skriver under på alt Anders sier her. Og kan, mest for å ha noe å bidra med, kile inn Baume & Mercier (de har det hos Christensen på Paléet) et sted mellom Longines og Tag Heuer i rekka hans.

Mye fete Tag Heuer og Longines! Disse har flotte klokker i alle prisklasser synes jeg (dog, ikke det øverste sjiktet, men det virker jo heller ikke aktuelt).

Må som de andre slenge meg på at du har valgt en meget fin morgengave!

Du kan jo også eventuelt gå for en vintage/brukt klokke med sjel.
I og med at det er en morgengave tror jeg dette kan slå ann, da får du i de fleste tilfeller mye klokke for pengene.

Hvis du bor i Oslo kan du jo stikke innom Esaias Solberg på kirkeristen og se om du faller for noe der?

Karen,

Min kone ga meg en Omega Spedmaster Professional i morgengave nylig - helt perfekt! Klokken er alltid stilig og riktig både til casual og dress. (Og så er det jo en bra klokke da!)

Uansett hva du velger, vil du når det kommer til anledningen som morgengaven er, kanskje finne at et tidløs klassisk valg kan forelenge levetiden på gaven, ikke ulikt en klassisk pent diamant smykke for kvinner vil oppleves riktig i alle år.

Lykke til - med det hele.

(PS: Hun fikk en Rolex Explorer 1 av meg - en annen tidløs klassiker)

Takk for så mange svar! Kunne tenke meg at de fleste her inne sns klokke var en perfekt mrggave! :D Skal virkelig ta rådene om både merker og butikker. Vintage syns jeg er en genial idè, hvis jeg bare vet hva jeg betaler for, men de er vel flinke på kirkeristen? Skipper nok Wohler klokken.

Ang pris, syns jeg det er vanskelig... I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke rundt 5000, men skjønner jo at man kanskje ikke får så mye for det? Wohler klokken kostet 8000 - mer enn det har jeg egentlig ikke mulighet til. Får man litt kvalitet for det?

Ohh drømme dame ;)

se på denn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19995816 , kan kanskje bli litt liten hvis mannen din har veldig tykke håndledd og man må være litt typen for å kle en vintage da disse er som regel ganske små i størrelse. Men selger er en kjent person i klokke miljøet og har kanskje noen andre godbiter til salgs. Driver nesten kun med vintage klokker av kjente merker. Ta en telefon til han :)

Evt en slik tror jeg passer de fleste http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19748101 kjent merke og modell

evt denne viewtopic.php?f=4&t=2226 mange muligheter.

Lykke til!

Enig med Anders. Omega Seamaster er en klokke han vil ha i mange år fremover og vil ha mye glede av. :D q

Hei Karen!

Hyggelig med sånne damer som gir mannen skikkelige gaver! :D
Enig med de over; dropp Wohler.

Omega, TAG H og Longines er klssiske og har modeller som ikke er for dyre.
Det blir aldri feil og en klokke han kan ha lenge. :D
Lykke til! :D