Wolf Designs watch winder - elendig kvalitet?

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Bestilte en Wolf Designs watchwinder (http://www.ebay.com/itm/WOLF-DESIGN...377?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a6addf971) før jul, og den kom i dag. Trodde dette skulle være en ok winder, men der tok jeg nok feil...

Panelet som trommlene er festet i glir frem og tilbake. Når jeg skal trekke en trommel ut, så glir liksom hele "veggen" fremover, og må dyttes tilbake. En av knottene er også løs og slarkete, men fungerer. Føles ikke akkurat solid.

For 2600kr er jo dette latterlig.

Så jeg sender nok denne tilbake. Hvordan er kvaliteten på disse generelt sett? Har jeg bare vært uheldig? Eventuelt andre winders rundt samme prisnivå som er av god kvalitet?

Det første jeg tenker er at du kanskje har blitt lurt.. Og at varen er falsk.. For det der hørtes jo helt horribelt ut..
Sikker på at forhandleren er legit?

Virker sånn, er samme forhandler som jeg linket til på Ebay. 100% positive feedback og "top rated seller".

Har sendt en mail nå om refund, så får vi se :)

Alltid kjipt å bli brent på slikt. Selv sjekker jeg alltid opp selger via google og div. fora, før jeg handler. Det etter at jeg brant meg på en selger av remmer.

Får satse på at det ordner seg for deg da :) De skriver jo at de har 2 års garanti :)

Satt å så på selgeren ja.. Og som du selv sier så virker jo han solid.. Men man vet jo aldri..

Satser på at det ordner seg! :)

Synes egentlig dette var litt dyrt. Ser ut som om selgeren har hatt et par klager på windere tidligere.

Jeg har en boks med to doble windere (fire klokker) og i tillegg har den plass til ytterligere fem klokker. Den snurrer og går som bare det. Litt hit, litt dit og stundom både hit og dit. Alt etter hvilket program den står på. Denne kjøpte jeg brukt for en snau tusenlapp, men tror ikke den koster stort mer som ny.

Min har kun gått et halvt års tid her i heimen, så jeg kan selvsagt ikke si noe om kvaliteten utover det at den føles ok og at den fortsatt snurrer.

Synes egentlig dette var litt dyrt. Ser ut som om selgeren har hatt et par klager på windere tidligere.

Jeg har en boks med to doble windere (fire klokker) og i tillegg har den plass til ytterligere fem klokker. Den snurrer og går som bare det. Litt hit, litt dit og stundom både hit og dit. Alt etter hvilket program den står på. Denne kjøpte jeg brukt for en snau tusenlapp, men tror ikke den koster stort mer som ny.

Min har kun gått et halvt års tid her i heimen, så jeg kan selvsagt ikke si noe om kvaliteten utover det at den føles ok og at den fortsatt snurrer.

Høres jo ypperlig ut, og prisen var jo knall. Hva merke er dette? :)

Har også en Wolf Designs dobbel winder, og er fornøyd med den. Virker absolutt ikke å være så skrøpelig som du nevner at din er, men kan absolutt strekke meg til at den har et lite hint av "Made in China"-følelse over seg, særlig skruknottene, men føler at selve konstruksjonen er solid, den går hvertfall så det knaker. Føler vel at en pris på 1200-1300 hadde vært fair for hva jeg fikk, så skal være enig i at over 2K er litt dyrt i forhold til kvalitetsfølelsen.

Litt off toptic, men det høres relativt enkelt ut å lage sin egen winder!? Noen her har kanskje et tips på oppskriften også? oscillerende sinus med frekvens??

Litt off toptic, men det høres relativt enkelt ut å lage sin egen winder!? Noen her har kanskje et tips på oppskriften også? oscillerende sinus med frekvens??

http://www.servocity.com/html/motors___accessories.html

Her kan du kjøpe det meste du måtte trenge. Jeg har selv lenge gått med planer om å lage en skamkopi av "olje-pumpe winderen". Hadde 3d modellen klar, men så kræsjet mac'n og filen var borte. Mulig jeg begynner på igjen til sommeren.

Mogens annonserte også for en stund tilbake at han hadde noe deler liggende.

Kan ihvertfall si at watchwinderstation (selgeren på ebay) er skikkelige folk. Fikk svar nå at det bare var å sende tilbake for en full refund, og de beklaget for hendelsen. ;)

Om du betalte moms i Norge ønsker jeg deg lykke til med og få de pengene refundert. Har gjort dette en gang, det holder.

Kjøpte en Modalo winder på blocket.se, kjempefornøyd med den. Kjennes bra ut og går helt lydløst.