Wrist time

Medlem
17. aug. 2009
Innlegg
1.145
Sted
Bærum
Post gjerne bilder av den klokken som har fått mest tid på armen i det siste.
Og selvsagt hvorfor.:p

Rolex Explorer, brukes hyppig simpelthen fordi den sitter meget godt på pinglearmen.
Bygger mindre enn f.eks Submarineren. Større enn 42 blir for stort for meg.
Dessuten passer den til det meste imo.

2el9g5x.jpg
[/IMG]
ddgm09.jpg
[/IMG]

Braute
 
Den klokken som uten tvil får mest wt er Aquatimeren.
Behagelig på armen, robust, uvanlig look, vanntett, nøyaktig, dag & dato, chrono (til matlaging:p)
En perfekt kombinasjon.

Bilde postet før idag, men det tåler dere.;)
DSCF00102.jpg


DSCF0031.jpg
 
Det har blitt mye Explorer II her også. Først og fremst fordi det er et utrolig komfortabelt ur å ha på seg, dernest fordi det liksom er uret for "ferie og tur". Diskret og med ekstra tidssone. Egner seg like bra på hytta som på rivieraen eller i Las Vegas :D Dermed brukte jeg det mye både i sommer og nå i vinter. Dette uret får seriøst mye wrist time!

Tuddalfebruar2010036.jpg


5004757691_550c3ec0c7_z.jpg


4913113938_fc29910cd3_z.jpg


Klokkebilder030-1.jpg
 
Begynner å bli mye likt her, men denne har jeg brukt mye i det siste.. Genial og undervurdert! Vurderer å kjøpe en hvit også.
IMG_0814.jpg


Braute: Har bezelen på klokka di blitt polert? Ser så "blank og shiny" ut på bildene..
 
Korrekt, den er polert.
Skal egentlig være matt eller børstet ?. Mulig den får tilbake sin opprinnelige look, men liker egentlig at den er polert også.
 
Jeg får bryte opp litt da. Kanskje ikke mest tid på armen i det siste (siden jeg fikk den i går), men den kommer til å få mye tid fremover :)

2011-02-11103207.jpg


Hvorfor? Trengs det noen forklaring da? ;)
 
Jeg har brukt Breitlingen nesten hver dag siden 3. januar.

L1010741.jpg

P1010040.jpg

L1010560.jpg



Veldig komfortabel å bruke, Navitimer lenken er verdens beste lenke!!

Veldig uvanlig, sansynligvis den eneste i Norge

Utrolig kvalitetsfølelse, tidløs og klassisk design, størrelsen er perfekt; 36.7 mm. Jeg har hatt klokken i 11 år, er fortsatt ikke lei av den.

Kvalitets urverk; Kelek calibre 10000/B40, veldig nøyaktig! Avvik etter 39 dagers bruk: + 1 sekund! Dette urverket finnes ikke i noen andre klokker, B40 varianten ble laget spesielt for Breitling og ble bare brukt i Premiermodellen.

Brukervennlig chronograph, lett å lese av, 3 timer/10 minutter chronograph register
 
Blir aldri lei av å se på Premieren din DeBalzac, har ikke sett kuppelformen på glasset før heller, sinnsykt pent! Det blir stort sett Navitimer på meg mens jeg venter på å få tilbake PAMen min. Kan abonnere på at lenken er superb:)
51bf2487-2de2-b832.jpg
 
Korrekt, den er polert.
Skal egentlig være matt eller børstet ?. Mulig den får tilbake sin opprinnelige look, men liker egentlig at den er polert også.

Den er børstet originalt - er det "Sunburst" - mønsteret heter? (mønsteret går utover som solstråler) Man ser det vel best på bildene til Anders. Iallefall ikke noe man begynner å slipe på og fikse selv..
 
Har brukt en Steinhart Marine Chrono II den siste uken, ble virkelig overrasket over denne klokken.

Bra finish, holder tiden meget bra, passer greit til hvordan jeg kler meg.
Ser bra ut på mesh, blå croco og tilogmed grå pyton. :)

PS. Jeg er ikke så solbrent som det ser ut til på bildet.

 
Jeg har gått med Speedy nesten hver dag siden jul, den er så forbannet behagelig å gå med - helt perfekt størrelse, fin lenke, også måtte jeg jo være klar til å time veer:)

IMG_25521.jpg
 
Av alle urene mine, er det Exploreren som får mest wt.
En utrolig allrounder.
Selv om jeg de siste dagene har vært i en Chronoswiss psykose, kommer jeg alltid tilbake til Exploreren.

2938e6ac.jpg
 
Denne - fordi jeg har blitt for lat til å skifte ur daglig (og så passer den inn under alle typer skjortemansjetter)

IMAG0106.jpg
 
ROLEX DSSD 116660 :cool:
Denne gir meg godfeelingen ;) og er med god margin min nr.1 (inntil videre :roll::grin:;)

5425890464_4f02b41e3c.jpg
 
Explorer ll er visst veldig populært om dagen.

Jeg lot meg inspirere av dere og ga denne litt Wrist time idag. 1655 føles lettere og følger armen bedre enn 16570.
Men det er en skjørere klokke og den må bæres med litt mer respekt på en måte.
Akkurat som med gamle damer så opptrer man litt mer stille og diskre.

Mvh. Preben