Minute inerte, tikkende minuttviser og sekundviser med rundetid på 58 s før den gjør et stopp mens minuttviseren går et hakk frem, à la sveitsiske jernbaneklokker.
Vis vedlegg 320067
Vis vedlegg 320068
Det er lett å kritisere, men dette ser ut som en veldig uferdig render? Krone, horn og kasseform og flere detaljer virker "off" når det tas nærmere i betraktning, men det kan godt være det er jeg som ser meg ihjel..
Den tikker i 58/60 takt, så jeg tenker mer balkanrytmer.minute inerte virker til å bli en eksepsjonell klokke - i tillegg ser den blid & snill ut.
kjenner følelsene velter opp i meg, så for denne spiller jeg
eneste rival for meg blir
régulateur à détente av raúl pagès
og for hans klokke spiller jeg
Den tikker i 58/60 takt, så jeg tenker mer balkanrytmer.
Det er helt vidunderlig hva en slik klokke kan sette i gang av følelser og assosiasjoner. Selvfølgelig langt utenfor min prisklasse, og overraskende dyr! Hadde ikke vært i nærheten av å kunne få kjøpt den selv om jeg hadde fått solgt alle klokkene mine til ok pris og nær dobla det. Men, dette er sannsynligvis stor kunst (minst utrolig brukskunst) som enkelte av oss har stoooor glede av å følge opptakten til, og å kanskje få se og holde i en eller annen gang om vi er heldige. Hype, i aller høyeste grad, men også noe som engasjerer bredt i samlermiljøet. Den perfekt proposjonerte klokke i mine øyne er allerede skapt og forbedret og flikket på utallige ganger. Men, Rolex Daytona er ikke i nærheten av å vekke noe som denne gjør… Ikke for meg i alle fall..
IdiotiskKjenner du prisen? Jeg er nysgjerrig
Kjenner du prisen? Jeg er nysgjerrig
CHF 83’000,-Kjenner du prisen? Jeg er nysgjerrig