Yachtmaster - For og mot

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Hei!
Jeg ser rundt omkring at det er en del sterke meninger ang. Rolex Yachtmaster.
Jeg lurer på hva grunnen til dette er og ønsker derfor at noen kan dele erfaringer og meninger om dette uret.
Da tenker jeg i hovedsak på mod.16622 (ss/platina 40mm) Men også på TT(40mm).
Jeg lurer på å gå til anskaffelse av dette uret så håper derfor noen av dere kan hjelpe meg:) :)

Mvh
Montanus

Hei!
Jeg lurer på hva grunnen til dette er og ønsker derfor at noen kan dele erfaringer og meninger om dette uret.
Jeg lurer på å gå til anskaffelse av dette uret så håper derfor noen av dere kan hjelpe meg:) :)

Mvh
Montanus

Synes personlig dette er en av de absolutt peneste modellene fra Rolex, både estetisk og virker solid.
Alt er relativt, men modellen i Platina/SS er vel ikke av de mest sykt priset heller?

Synest også nevnte modell er meget pen. Ikke sett den annet enn på bilder, men det ser absolutt ut som en temmelig diskret modell med et lekkert farvevalg (helgrå med rød sek-viser og navn).
Det er vel denne du vurderer eller ? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23143655

Ang Yachtmaster så er det vel kanskje de mer 'vulgære' modellene jeg tenker på - sånn umiddelbart (116688 f.eks). For å si det sånn - skulle jeg personlig gått rundt med Yachtmaster er det nok kun en modell som hadde vært aktuell - og det er den du nevner.

Hei!

Mvh
Montanus

Hvis du har fått opp øynene for en Rolex yacht-master, er den gode nyheten om at å eie en yacht, eller seile på en, ikke er en forutsetning for å ikle seg denne klokken ;)

Jeg er en heldig eier av en slik klokke og er meget fornøyd.
Her er noen synspunkter:

Urskiven i platina gir et gråaktig skjær, men lyser opp i solen (litt bling-bling). Selv om skiven ikke er så lettleselig som Sub-en (pga gråfargen), synes jeg den er flott.
Den røde sekundviseren gir klokken et sportslig preg.
Stållenkens kombinasjon av polert og matt finish gir klokken karakter.

Jeg mener yachtmasteren har hentet flotte elementer fra hele Rolex Oyster- linjen. Sporty, men likevel elegant. En klokke som like gjerne kan brukes en rolig dag hjemme som til dress.

Lykke til med klokkekjøpet :D

• Liker
Reaksjoner: Simon
Det er litt artig at du skriver det, Timebandit. Når jeg startet denne tråden hadde jeg nettopp solgt min Navitimer;)
Jeg endte med en 16610lv, men jeg syns fortsatt YM er en flott klokke.

Nå har jeg riktignok solgt min Yachtmaster, noe jeg angret på allerede første dagen.
Yachtmaster er en av de mest vellykkede klokkene fra Rolex synes jeg uansett om det er stål eller gull eller kombinasjon. Det eneste jeg ikke liker med de er at de har den gamle kjipe låsen på lenken.
Når man kjøper et såpass dyrt ur så forventer jeg meg at kvalitetsfølelsen skal være total.
Men Rolex har jo alltid vært kjipe med tanke på hvilke lenker de har solgt klokkene med.

En annen fordel med å handle Yachtmaster er at de er fordelaktig priset på 2.håndsmarkedet. Jeg ville nok ikke kjøpt en helt ny fra AD da verdien blir redusert såpass mye som det det gjør her i landet når man skal selge det videre.

Jeg mener at Yachtmaster gir mest for pengene og er det beste kjøp man kan gjøre av brukte Rolex klokker..
Jeg vil nok ganske sikkert skaffe meg en Y-M igjen etterhvert.:D

LØP & KJØP!!!!!

Jeg synes egentlig er veldig stilig, det eneste jeg ikke helt klarer er de vannvittig store tallene på bezel`en. Hadde de vært litt mindre, hadde den vært perfekt:)

Jeg begriper ikke motstanden mot desse klokkene. For folk som ikke trenger 30 atm men ønsker vridbar bezel er jo dette det perfekte "sportsur" - i alle fall om sporten tillater at genseren henger på ryggen med ermene rundt halsen...;)
1308176354e.jpg

Rolex-18k-Yellow-Gold-Yacht-Master-16628[4].jpg

Den hvite skiven synes jeg at får klokken til å se billig ut.

Men, jeg har sett helgull YM med perlemorskive IRL, og den ser veldig bra ut :)

Faren min har en YM TT med grå skive. Var litt skeptisk til klokken før jeg prøvde den på hånda.. Men den var utrolig fin, og en av de få TT rolexer som ikke har det jeg vil kalle 'bling' utseende da bezelen er børstet. Tøff sportsklokke som også opptrer elegant! Litt som sportsrolexene generelt, men denne skiller seg likevel ut! Løp og kjøp!

Jeg falt for Yachtmasteren første gang jeg så den. For meg er det alltid spesielt å sette dette uret på håndleddet. Yachtmasteren passer til alle anledninger. Den går til fest og den går på stranda. I tillegg ligger den utrolig godt på håndleddet. Min er IKKE tilsalgs.

wristym.jpg

Se forøvrig denne siden: http://www.watchwallpapers.com/plat.htm

Jeg falt for Yachtmasteren første gang jeg så den. For meg er det alltid spesielt å sette dette uret på håndleddet. Yachtmasteren passer til alle anledninger. Den går til fest og den går på stranda. I tillegg ligger den utrolig godt på håndleddet. Min er IKKE tilsalgs.

wristym.jpg

Se forøvrig denne siden: http://www.watchwallpapers.com/plat.htm

Nydelig! Du har en del lekkerbiskener på lur, Celter; jeg minnes en nydelig Jaeger, en VC, og så denne...hva mer har du i boksen :eek:

For meg falt denne midt i mellom to stoler. Den er hverken det ene eller det andre, og den prøver å være begge deler. Det funket ikke for meg dessverre.

Synes den ser veldig bra ut!

Uten tvil mye bedre enn platinumskiven, som nå skal være ute av kolleksjonen forøvrig

Den føles også litt større med denne skiven, kontra de to andre. Det er riktignok en stund siden jeg testen blå og platinum, men da syntes jeg den ble litt snau. Denne ga mer godfølelse.