Yachtmaster - For og mot

Hver gang jeg ser @Tetragrammaton sin blå YM i "Dagens" får jeg forferdelig lyst på en slik en!! Vurderer å bytte ut min 16710 og Omega Electric Blue til fordel for en 116622. 16710-ene virker som om de bare stiger og stiger i pris. Er det noen som har noen formening om hvordan verdiutviklingen vil være på en noen år gammel 116622? Man kan jo selvfølgelig håpe det blir en keeper, men det tror jeg jo om alle klokkene mine når jeg kjøper de...

• Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Hver gang jeg ser @Tetragrammaton sin blå YM i "Dagens" får jeg forferdelig lyst på en slik en!! Vurderer å bytte ut min 16710 og Omega Electric Blue til fordel for en 116622. 16710-ene virker som om de bare stiger og stiger i pris. Er det noen som har noen formening om hvordan verdiutviklingen vil være på en noen år gammel 116622? Man kan jo selvfølgelig håpe det blir en keeper, men det tror jeg jo om alle klokkene mine når jeg kjøper de...

Om du har lyst på YM, gå for den. Kanskje ikke en like populær modell som GMT-master og Submariner, men absolutt en modell som ikke taper seg noe særlig (hvertfall ikke kjøpt som brukt). Inntrykk av at stort sett de fleste Rolexer stiger på brukten (dette hovedsakelig grunnet nypris-økning, selvfølgelig), men noen mer enn andre.

Min ringe mening er at ting må ha et visst volum for å bli en såkalt klassiker.

YM er ikke der, selv om den er fin.

Jeg er absolutt for Yachtmaster. :)
Fikk meg en for noen uker siden og må ærlig innrømme at jeg er veldig fornøyd!

Elsket min, men 'sykdommen' fortalte meg at jeg skulle selge den og gå videre (!)
IMG_1898.JPG

Jeg er mot YM. De kommer hit til landet og tar over håndleddene våre.

Neida. Veldig flotte ur. Spesielt sansen for et par av de nye fargene.
En modell som på bruktmarkedet ofte er et kupp med tanke på hva man får.
Mitt eneste ankepunkt er navnet på skiva. Jeg er en bondesønn og kan ikke gå rundt med et ur som heter Yachtmaster.

Men så er jeg og typen som seriøst vurderer en Omega Spectre + stålull så jeg kan pusse bort alle referanser til Bond..

Kasseformen er nydelig, og skiven magisk (på den blå vel og merke). Det er dog èn av få stålmodeller til Rolex jeg ikke har så mye til over for. Navnet, som @Chronodiver nevner er en ting, utforming på bezel en annen..