Zenith new vintage 69

Medlem
7. des. 2009
Sted
Oslo
har lenge hatt lyst på zenith, og trodde jeg hadde funnet den perfekte klokka: zenith new vintage 69, limited edition 500 eksemplarer.

prøvebilder:
IMG_0450.jpg

IMG_0451.jpg

synes den i utganspunktet er utrolig stilig med den firkantede kassen. MEN etter å ha studert den en stund er det noe som virker litt "off" med den. lurer på om jeg synes overgangen fra lugs til rem blir litt brutal. Firskåren og litt klumpete kasse som bæres på en elegant krokorem blir litt kræsj for meg jo mer jeg ser på den. Noen som har synspunkter på denne klokka?

Hva er prisen på den der, Juice?
Nydelig klokke, men ikke helt sikker på de forskjellige fargene på subdialene..

Jeg mener å huske at Striking 10th kom til å få en utsalgspris på under 70k, men er ikke helt sikker. Som Juice hadde jeg sett for meg at den kom til å bli grisedyr, og ble positivt overrasket da jeg hørte utsalgsprisen (som jeg altså nå ikke kan huske hva var).

Når det gjelder New Vintage 69, så var jeg som anhostma overbevist over at jeg hadde funnet den perfekte kronografen (utseende, historien og alt), og kjøpte den da også. Men jeg fikk det heller ikke helt til å stemme etter å ha hatt den på hånden et par ganger, og etter en helg med tvil så betalte jeg heller et mellomlegg og byttet den i den perfekte dressklokken: Zenith New Vintage '55 i stedet, og jakten på den perfekte kronografen fortsetter.

Tror kanskje at Striking 10th er svaret, liker kassen bedre, også leveres den med både lenke og gummireim som jeg synes passer bedre til den typen ur.

Tror kanskje at Striking 10th er svaret, liker kassen bedre, også leveres den med både lenke og gummireim som jeg synes passer bedre til den typen ur.

Enig i at striking 10th er bedre ja. fant denne på youtube. En omdreining på 10 sek. Imponerende!

[video=youtube;K4xIlSdJdGY]http://www.youtube.com/watch?v=K4xIlSdJdGY[/video]

Jeg synes 69'eren er helt suveren!
Det retro kassedesignet er veldig kult og gjør dette uret til noe helt spesielt.
Striking 10 er mer klassisk og kanskje ikke så spennende, men likevel vakkert.

Jeg hadde beholdt 69'eren.:cool: