Zenith-tråden

Sylar

Støttemedlem
Medlem
24. mars 2011
Sted
Oslo
Jeg syns Zenith fortjener en egen tråd :)

Legger ved et bilde av en El Primero 36000 VpH "Charles Vermont limited" med en ukjent reim,

Noen som vet hvilken type struts?

p1030021v.jpg

Et smykke av en klokke!

Nå får jeg sikkert mange "uvenner" her, men det er nå engang smak og behag. Jeg har "nesten" til gode å se en Rolex jeg synes er fin, jeg synes de ser kjipe ut nesten alle sammen. Den "bobla" over datoen ser helt idiotisk ut og baklokkene er stusselige. Så jeg skjønner ikke noe av fascinasjonen over Rolex. Men det er sikkert noe jeg ikke "forstår" ;) Når det gjelder design, så liker jeg helt klart Zenith. Synes de har design, finish og små detaljer som er helt fantastiske.

Jeg er veldig glad i Zenith, og har hatt en del av dem. Nå har jeg bare to igjen av denne samlingen med El Primero'er.

7AlleElPrimero.jpg

Av og til angrer jeg, men jeg tror man må være samler av et helt annet kaliber en meg for å ha så mange klokker. Merket har en veldig fascinerende historie, og de som er interessert kan gjøre mye dummere enn å kjøpe boken det er linket til over.

Den senere tiden har det blitt sving på merket, det er riktig priset i forhold til konkurentene og de gjør mye riktig. Alle bør ha en Zenith i samlingen (men kanskje ikke 40)

@dab Hva skal inn siden du solgte 10th `en ?

Jeg er foressten meget fornøyd, kan ikke forstå hvorfor du solgte den....

Redigert av en moderator:
Her er min.

Modellen er fra 1975/76. Hadde den på spa hos Tidemann i fjor - det gjorde underverker. Kasseformen er typisk for perioden, og klokken bærer fint på armen, selv om de ultrakorte lugsene krever litt tilvenning. Skiven er nydelig. Kanskje den fineste skiven av alle klokkene jeg har.

Det er mange lekre, moderne Zenith-modeller, men selv klarer jeg ikke å bli fortrolig med subdials som "smelter" sammen. Men klokkesmaken forandrer seg stadig, så jeg utelukker ikke at det sniker seg inn en Zenith til en eller annen gang.

Artig merke, som fortjener mer oppmerksomhet.

D11CD462-9C90-416C-9A46-AAB3C2E912FF_zpsctz05jds.jpg

@dab Hva skal inn siden du solgte 10th `en ?

Jeg er foressten meget fornøyd, kan ikke forstå hvorfor du solgte den....

Tja, si det.
Ombestemmer meg flere ganger om dagen :D

Men det blir en spredning på flere ur, mye som frister å prøve. Har en Ingenieur på vei inn, så blir det vel noe mer.

Så, lurer på hvorfor jeg solgte denne, del 2.

Redigert av en moderator:
Var hos David Andersen her om dagen og falt litt for en Captain Chronograph med hvit skive. Den skal inn etterhvert, men det blir nok dessverre en stund til.

Camille Fournet straps

Er det noen her som kan bekrefte at det er Camille Fournet som lager reimer for Zenith?

Er det noen som har erfaring med disse? Hvis man eventuelt bestiller en custom hos dem, kan man få den lik Zenith sine?

Utmerket tråd!!

Det er få urfabrikanter som har flere patenter og førstepriser enn Zenith.

Det er også få fabrikanter som kan skilte med så streng tilnærming til teknikk og produksjon som Zenith!
009_zps7a9896b9.jpg
[/IMG]

Noe så utrolig tacky. Trodde faktisk Zenith holdt seg for gode til slikt.