Synes ikke den var så verst. Det eneste jeg sliter litt med er datovinduet. Den hadde vært penere uten dato. For øvrig en god artikkel om et fascinerende urverk.
Rykende ferskt fra Zenith
Zenith lanserer Chronomaster Sport
En sporty El Primero med ekstra presis kronograf.www.tidssonen.no
Jeg likte den, særlig 1/10 sek-bezelen.
Men hva er det som skjer ved nullstilling av kronografen i denne videoen fra Time+Tide? De to sekundviserne nullstilles umiddelbart, men det må et ekstra trykk til før minuttelleren nullstilles. Jeg kjenner ikke El Primero-verket, men er dette normalt?
I WatchAdvisor sin omtale vises en svart og en hvit utgave hvor enten begge to har blitt stoppet akkurat i det den sentrale sekundviseren står rett opp, eller så har disse to også minuttellere som ikke nullstilles umiddelbart.
Hvis det er som striking 10 så skriver også Hodinkee at man må trykke litt hardt for å resette minuttviseren, kan være det iom at det er samme urverket.Jeg likte den, særlig 1/10 sek-bezelen.
Men hva er det som skjer ved nullstilling av kronografen i denne videoen fra Time+Tide? De to sekundviserne nullstilles umiddelbart, men det må et ekstra trykk til før minuttelleren nullstilles. Jeg kjenner ikke El Primero-verket, men er dette normalt?
I WatchAdvisor sin omtale vises en svart og en hvit utgave, hvor enten begge to har blitt stoppet akkurat i det den sentrale sekundviseren står rett opp, eller så har disse to også minuttellere som ikke nullstilles umiddelbart.
Støttes! Datovinduet er eneste ankepunkt herfra... Må fjernes eller flyttes Bortsett fra datoen traff den MEGET godt for min del.Synes ikke den var så verst. Det eneste jeg sliter litt med er datovinduet. Den hadde vært penere uten dato. For øvrig en god artikkel om et fascinerende urverk.
Om 20 år er det samleverdig, «Zenith Daytona reverse marker dial»