KMK9000s samling - oppdatering side 3

Oppdatering 10.01.2015

Det er på tide og oppdatere denne tråden med min nåværende samling. Nytt av året er at Omega PO Chrono 9300 gikk ut. Inn kom et merke jeg lenge har likt meget godt, men hvor jeg ikke har klart å finne den klokken som snakket til meg. Vi snakker om Jaeger LeCoultre. Det er ikke tvil om at de har mange kule klokker. Det var et av deres tidløse, elegante ur jeg var på utkikk etter. To år tilbake i tid gjorde jeg bekjentskap med mitt nye ur for første gang, og forelskelsen var et faktum. En sjelden og helt tilfeldig mulighet åpnet seg nå nylig og gjorde at jeg slo til på en nydelig JLC Master Control Chrono med sølvfarget skive og blåforgylte visere. Jeg har forsøkt å gjenskape herligheten med bilder nedenfor, men ser at jeg har en vei å gå. Mangler noe utstyr og lys, men bildene gjengir ihvertfall en del av skjønnheten som ligger i denne klokken.

Jeg oppdaterer også tråden med den nåværende samlingen min som består av ikke mindre enn 3 Rolex-klokker, henholdsvis en Oyster Perpetual Date fra tidlig 60-tallet, en Sub 116610LN og en Daytona 116520. Jeg har nå også fått meg to lekre dressur, henholdsvis en Zenith Ultrathin Elite og nevnte JLC Master Control Chrono. Til slutt er det outsideren, Panerai 233 Dot dial med Panerais manuelle in-house urverk P.2002/1 med 8 dagers kraftreserve. Dette må vel sies å være den ensomme ulven i samlingen, men for en ulv det er.

















 
Gratulerer så mye med en fantastisk samling - her var det mange godbiter:D
 
Meget bra! Respekt! Dette hjalp meg å definere det jeg savner i samlingen min.... vet ikke om jeg skal takke eller bli forbanna, men nå må jeg kjøpe en Panerai ser jeg. Tenker det er verdt å prøve desperat å få tak i en 601.
 
Takk for hyggelig tilbakemelding. Gøy å være til hjelp! Jeg kan ikke klare meg uten en PAM i samlingen. Har forsøkt uten, men savnet ble for stort etter bare noen uker. Det er heldigvis mye å velge i, men gjør nøye research og velg deg ut en modell du virkelig liker. Da kan jakten begynne. Jeg brukte flere år og var innom AD i 4 forskjellige land før jeg fant min "grail-PAM" :)

Lykke til i jakten! Hvis du kommer over en 601 så blir det antakeligvis sonens og kanskje Norges eneste, så ønsker deg lykke til i jakten og håper å se mange flotte bilder om det skulle skje :)