Vil ha! Bestefar hadde en slik en, synd den ble levert til politiet etter hans død![]()
Det var min Bestefars, nå er det min Fars..
Vil ha! Bestefar hadde en slik en, synd den ble levert til politiet etter hans død![]()
Ikke noe plastikk her i huset..
![]()
Herlig frekkt!Ikke noe plastikk her i huset..
![]()
![]()
For de som måtte lure: Dette er altså Kongsberg Colten som ble etterspurt tidligere på TS. Den er lisensbygget av Kongsberg våpenfabrikk og er basert på orginalmodellen ifra 1911 levert av Colt Arms i USA. Kaliberet er 45 eller 11,25 mm. Derfor kalles den også Colt ellevefemogtyve. (0,45 tommer = 11,25 mm, nesten. Det kommer litt ann på hvordan man måler ID på løpet).
Denne pistolen regnes vel kansje som alle pistolers mor siden den kom i bruk allerede i 1911, en tid da revoleveren fremdeles dominerte blandt håndvåpen. Tror forresten at det var den amerikanske marinen som var først ute med å benytte denne som tjeneste våpen, og at det er grunnen til at den også kalles Colt Navy.
Ellers er designet helt unikt da pistolen har dobbel sikkring. Sikkring nr. 2 sitter i bakre del av skjeftet. Genialt. Videre så ...... Ooops, dette var jo et klokkeforum. Jeg er visst på feil plass :?
Frode.
Lekker GMT. Her er broren
![]()
I bergenssolen med Anonimo.
![]()