NOMOS Glashütte

Bildet til @kire er av 38mm. Du kan se det på plasseringen av sub-dial i forhold til timemarkørene kl. 5 og 7:

nomos3638.png

• Wow
Reaksjoner: kire
Utrolig sprek farge! Vurderer en slik igjen. Hadde 38mm tidligere, men lurer på om den faktisk er stor nok i 36mm med mitt 17cm håndledd. Jeg må ned på small i Nomos-reimer. Hvilken str er denne klokken?
Som @Loevhagen sier så er det 38mm. Jeg kan godt bruke begge størrelser men gikk for den pga. at jeg vil bruke den på mange forskjellig reimer og da er det bedre med 20mm lugs for meg.

• Liker
Reaksjoner: Balongum
Se øverst på Nomos egen hjemmeside. Otteren er jo aktiv her på forumet, så da er det jo naturlig å handle der. Anbefales.:)

Vis vedlegg 395793
Er vanskelig å finne en favoritt når det er så mye fint å velge i. Hvordan er fargene i virkeligheten kontra bilder på nettet? Føler du de samsvarer bra?
Mine favoritter så langt er Night sky, Future orange og Starlight.

Er vanskelig å finne en favoritt når det er så mye fint å velge i. Hvordan er fargene i virkeligheten kontra bilder på nettet? Føler du de samsvarer bra?
Mine favoritter så langt er Night sky, Future orange og Starlight.
Siden urskivene er såpass flate (dvs. ikke sunburst og mønster), så kan du trygt velge ut ifra produktbildene når det gjelder Night Sky og Future Orange. WYSIWYG er en gammel term som gjelder her. En betingelse er jo at man ikke sitter foran en skjerm som er helt off på fargerom, da.

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
36mm eller 38mm? Hvilke/hvilken farge(r) frister mest da?
Du har jo bidratt i å tømme litt av utvalget hos Otteren har jeg forstått så er en blanding av både 36 og 38 jeg prøvde på her.

Min kone ønsker også å kunne bruke men hun skal prøve på mandag og finne ut om 38mm fungerer for henne hvis ikke blir det kanskje at vi deler på noen 36 da jeg syntes 36 passet fint på min hånd.

Men litt mindre utvalg av farger på 36.

Til nå har jeg likt best den Turkis og Grønn (helt til venstre i bildet mitt - ser blålig ut i bilde men mye tydeligere grønn i virkeligheten og dagslys)

Kunne gjerne også tenkt meg den Future Orange jeg ser du har men de hadde kun den «red» 36 inne hos Otteren. Dessverre er Future Orange kun i 38, men får ikke prøvd på.. Men vil si at «red» lurte meg litt i virkeligheten og så mer oransj ut enn rød..

Vurdere også den Hvite de hadde, den er 36 og er da med oransje visere, ikke hvit-hvit slik som den på 38. Men tenker mest disse club campus som noen kjekke freshe klokker, så hvit er ikke øverst på lista

Venter på at kona får prøvd på selv imorgen så blir det nok kjøp av en eller flere mandag før prisstigningen

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Hva skjer etter 1 april? Hvem i landet har best utvalg av Nomos og er greie å handle med?
Spørsmål nr 1: Noe veldig spennende og uventet lanseres i morgen. Bare å glede seg!
Spørsmål nr 2: Har hørt rykter om en allright forhandler på sørvestlandet. Husker ikke helt hva de heter i farten;)😅