Tudor-tråden

Har gått full retard Tudor siste året. It is, what it is. :)

- 50/50 stål og titan
- 42mm, 39mm og 37mm
- Blått og sort
- Fauxtina og hvitt
- 20ATM til 50ATM
- Heliumventil og ingen ventil
- Lenke og gummi (vel, alle har egentlig lenke)
- Snowflake timeviser og en buttplug
- T-Fit, ingen fit og "ingeniørfit"
- Roterende bezel og fast bezel
- Firkantede timemarkører og runde
- Skrukrone på "rett" side og "feil" side

img_9225-jpeg.2552240
 
Redigert:
Har gått full retard Tudor siste året. It is, what it is. :)
Det er en fascinerende tilnærming - gøy å se hvordan du går all in.

Hvis du skulle beholdt kun 2 og resten måtte du kvitte deg med, hva hadde blitt værende? For å gjøre det ekstra gøy kan du mikse og matche med lenker om ønskelig.
 
beholdt kun 2

Jeg har tenkt mye på akkurat det, for jeg synes at jeg trenger en Ranger i tillegg til den BB58 blå jeg har. Da hadde jeg hatt blå til sommer og sjø og svart til vinter og fjell, hvor begge to går til skjorte på jobb og begge to går til alt. Ihvertfall når man har et par rene dressklokker på alligator i tillegg.
 
Det er en fascinerende tilnærming - gøy å se hvordan du går all in.

Hvis du skulle beholdt kun 2 og resten måtte du kvitte deg med, hva hadde blitt værende? For å gjøre det ekstra gøy kan du mikse og matche med lenker om ønskelig.
Takk for å gi meg muligheten til to. Da blir det enklere: BB58 (på Rangerlenken) og P39 på originallenken. Den blå BB58 gir litt fargeer og liv med aluinsert og P39 er en balansert designvinner med såpass rektangulære/kvadratiske former på visere og timemarkører. Ikke det, P42 i blått er således en fin morph av disse. Så, jeg jukser og beholder tre stykker: BB58 blå, P39 og blå P42.
 
... Ranger i tillegg til den BB58 blå ...
Lenkene er interchangeable mellom disse, så da får du en del fleksibilitet. BB58 på Rangerlenken er en vinner, og R39 på BB58-lenken ser ikke så gæli ut. Faktisk passer R39 lenken til BB58 mye bedre enn BB58.
 
Har gått full retard Tudor siste året. It is, what it is. :)

- 50/50 stål og titan
- 42mm, 39mm og 37mm
- Blått og sort
- Fauxtina og hvitt
- 20ATM til 50ATM
- Heliumventil og ingen ventil
- Lenke og gummi (vel, alle har egentlig lenke)
- Snowflake timeviser og en buttplug
- T-Fit, ingen fit og "ingeniørfit"
- Roterende bezel og fast bezel
- Firkantede timemarkører og runde
- Skrukrone på "rett" side og "feil" side

img_9225-jpeg.2552240
Legger du til blå FXD får du utvidet lista med:
- 60min minuttmarkering rundt bezel
- nedtelling og ikke opptelling
- fxd lugs
- natoreim

(Samt et utrolig godt balansert design!).

Uansett: en utrolig kul samling!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Vermin
Legger du til blå FXD får du utvidet lista med:
- 60min minuttmarkering rundt bezel
- nedtelling og ikke opptelling

- fxd lugs
- natoreim
Uthevet er positive designattributter. Skulle gjerne hatt dem i en Tudorklokke, men da uten de to andre designattributtene. Prøvde en MN21 hos AD rundt julen 2021, og det er en kul klokke, men sliter med "Nato only".
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Var innom Bjerke og la merke til at bezelen på min BB58 var veldig mye lysere enn på den i butikken. Enten må den ha falmet noe innmari siden den ble tatt i bruk i februar i år, eller så er det store produksjonsforskjeller. Er både litt usikker på hvordan denne kommer til å se ut om noen år, og på hva jeg synes i dag. Kan sannsynligvis bytte på reklamasjon, eller vente og se.

Har selvfølgelig ikke et bilde med en annen BB58, men her er med fabrikkrem og en Seiko. Føler at bildet er ganske representativt, men sliter også noe med fargesynet.
1000015062.jpg


Tanker?
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Var innom Bjerke og la merke til at bezelen på min BB58 var veldig mye lysere enn på den i butikken. Enten må den ha falmet noe innmari siden den ble tatt i bruk i februar i år, eller så er det store produksjonsforskjeller. Er både litt usikker på hvordan denne kommer til å se ut om noen år, og på hva jeg synes i dag. Kan sannsynligvis bytte på reklamasjon, eller vente og se.

Har selvfølgelig ikke et bilde med en annen BB58, men her er med fabrikkrem og en Seiko. Føler at bildet er ganske representativt, men sliter også noe med fargesynet.
Vis vedlegg 374198

Tanker?
Har nok falmet eller en «produksjonsfeil» her, men personlig ville jeg ikke skiftet bezel her. Synes den så meget tøff ut sånn og får en mer ghost farge som endel eldre subs har. Sjeldent man ser sånne bezel på nyere tudor klokker så vidt jeg vet. Så spør du meg, behold den sånn, mer unik..
 
Enig, la den være. Enda kulere slik!
Men sånn er det jo med alu. Vil bli blassere av naturens elementer. Særlig sol. Klor gjør også sitt, om det har vært en pool-diver
 
Var innom Bjerke og la merke til at bezelen på min BB58 var veldig mye lysere enn på den i butikken. Enten må den ha falmet noe innmari siden den ble tatt i bruk i februar i år, eller så er det store produksjonsforskjeller. Er både litt usikker på hvordan denne kommer til å se ut om noen år, og på hva jeg synes i dag. Kan sannsynligvis bytte på reklamasjon, eller vente og se.

Har selvfølgelig ikke et bilde med en annen BB58, men her er med fabrikkrem og en Seiko. Føler at bildet er ganske representativt, men sliter også noe med fargesynet.
Vis vedlegg 374198

Tanker?
jeg ville byttet, ettersom du er betenkt. klart den er unik, men det er jo også enhver bil med stor bulk :p
 
  • Haha
Reaksjoner: Preacher
Var innom Bjerke og la merke til at bezelen på min BB58 var veldig mye lysere enn på den i butikken. Enten må den ha falmet noe innmari siden den ble tatt i bruk i februar i år, eller så er det store produksjonsforskjeller. Er både litt usikker på hvordan denne kommer til å se ut om noen år, og på hva jeg synes i dag. Kan sannsynligvis bytte på reklamasjon, eller vente og se.

Har selvfølgelig ikke et bilde med en annen BB58, men her er med fabrikkrem og en Seiko. Føler at bildet er ganske representativt, men sliter også noe med fargesynet.
Vis vedlegg 374198

Tanker?
Jeg synes det så ekstremt bra ut! Minner meg med en gang om en vintage tudor submariner. Ville absolutt ikke skiftet om jeg var deg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta