Ja, det er selvfølgelig en smakssak jeg prøvde meg på en 36mm Prince Date-Day tidligere i år, men jeg blir rett og slett ikke fortrolig med så små klokker. Selv om mange synes det er den "riktige" størrelsen på flere modeller. Jeg personlig synes ikke det er så pent når klokken ikke dekker det meste av flaten på håndleddet.Hva som er ansett som passe klokkestørrelse er heldigvis personlig. ...og så må man jo vurdere hvorvidt 2mm i diameter i teorien er signifikant sett utifra klokkens helhetlige pragmatiske designuttrykk på eget håndledd over litt id - og ikke 20 sekunder hos en AD. Igjen, artig hvordan vi alle ser og opplever ting ulikt. Har et 19,5cm håndledd som er ganske flatt og BB54 sitter perfekt synes jeg.
Vis vedlegg 372988
Jeg liker klokker som er anpasset håndleddet. Her er 35mm Cartier Santos.
Vis vedlegg 372989
Skjønner, men personlig liker jeg at lenken kl 12 og 6 vises på håndleddet da det gir et designmessig bedre og større helhet i det visuelle uttrykket av klokken på armen. Tross alt er lenken ofte en del av helhetsinntrykket, og designer har en tanke bak et slikt helhetsinntrykk.Mange innen hobbyen er opptatt av å bruke ulike lenker, gummireimer et al - og hvis ingen av dem synes - så var det ikke noe poeng.Ja, det er selvfølgelig en smakssak jeg prøvde meg på en 36mm Prince Date-Day tidligere i år, men jeg blir rett og slett ikke fortrolig med så små klokker. Selv om mange synes det er den "riktige" størrelsen på flere modeller. Jeg personlig synes ikke det er så pent når klokken ikke dekker det meste av flaten på håndleddet.
Godt poeng spørsmålet er vel hvor mye man skal vise av lenken/remmen etc. Det er jo en preferanse.Skjønner. Personlig så
Skjønner, men personlig liker jeg at lenken kl 12 og 6 vises på håndleddet da det gir et designmessig bedre og større helhet i det visuelle uttrykket av klokken på armen. Tross alt er lenken ofte en del av helhetsinntrykket, og designer har en tanke bak et slikt helhetsinntrykk.Mange innen hobbyen er opptatt av å bruke ulike lenker, gummireimer et al - og hvis ingen av dem synes - så var det ikke noe poeng.
Artig at vi vurderer dette ulikt - på to variabler.
- De som kun har sett BB54 på bilder, må prøve den. 121 for klokker er å prøve den på eget håndledd. Den, som andre, fremstå ikke nødvendigvis slik bilder og video på YT viser. Når det gjelder BB54, må man prøve den på eget håndledd. Jeg vet dette er en klisje, men noen klokker trigger klisjeén mer enn andre på grunn av "fakta".
- Bezel insert og størrelse. Eksempel: Insert på en 16710 og en 1675/16750 er marginalt større på sistnevnte, noe som gjør at den designmessig ser bedre ut i mine øyne. Selv om forskjellen melom ID og OD er marginal, er delta såpass stor at det visuelt er signifikant forskjell på håndleddet. 1657/16750 ser mye bedre ut designmessig synes jeg med litt større bezel insert.
Hva som er ansett som passe klokkestørrelse er heldigvis personlig. ...og så må man jo vurdere hvorvidt 2mm i diameter i teorien er signifikant sett utifra klokkens helhetlige pragmatiske designuttrykk på eget håndledd over litt id - og ikke 20 sekunder hos en AD. Igjen, artig hvordan vi alle ser og opplever ting ulikt. Har et 19,5cm håndledd som er ganske flatt og BB54 sitter perfekt synes jeg.
Jeg liker klokker som er anpasset håndleddet.
Personlig liker jeg at lenken kl 12 og 6 vises på håndleddet da det gir et designmessig bedre og større helhet i det visuelle uttrykket av klokken på armen. Tross alt er lenken ofte en del av helhetsinntrykket, og designer har en tanke bak et slikt helhetsinntrykk.Mange innen hobbyen er opptatt av å bruke ulike lenker, gummireimer et al - og hvis ingen av dem synes - så var det ikke noe poeng.
Det har ikke selgeren på finn.no har fått med seg. Fasinerende optimisme..Vis vedlegg 373821Pink chrono er ikke lengre "off-catalog".
billymunk er ikke som alle andre.Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor i alle dager folk skulle ville betale 400% påslag på en stål-tudor. Den tiden trodde jeg alle var enige om var over. (Ikke det at Tudor noengang har vært i den situasjonen heller). Jeg blir bare matt.