Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Nye føringer for installasjon av varmepumpe i borettslag.

Jeg har endeleilighet og utedelen til varmepumpen er kun synlig hvis du går inn mot meg og vedkommende som bor over meg. Men, denne utedelen må vist dekkes til av estetiske årsaker. Okei, greit, jeg skal kjøpe et hus. Tenkte jo at dette skulle være en lett sak, så jeg googlet litt etter hus i grå farge. Dette skal kun bestilles og settes over utedelen, for jeg har verken tid eller ork til å begynne å bygge noe selv eller male greierne.

Den gang ei. Er jo klin umulig å finne tak i noe som kommer i nogenlunde korrekt farge, ikke koster flere tusen og kan leveres. Absolutt alt må jo enten males, skrus inn i vegg/gulv hva det nå enn måtte være. Nærmeste jeg kom var noe alu-greier i antrasitt, men den skulle de ha 6500,- for!

Høres jo veldig ut som et first world problem, men hvor vanskelig er det å finne en fordømt kasse i grått som bare kan skli over en utedel som står "gulvmontert" på stativ på terassen?

Om det finnes noen varmepumpe-eksperter her, let me know :p

Er det ikke bare å ringe en snikker så kommer han og bygger en kasse til deg? Dette fikser han på noen få timer. :)
 
Er det ikke bare å ringe en snikker så kommer han og bygger en kasse til deg? Dette fikser han på noen få timer. :)
Var dette med pris da. Er grenser for hvor mye jeg orker å kaste bort på dette.

Får vel prøve å legge det ut på mitt anbud, så får vi se hva som skjer.
 
Da jeg kjøpte fra Vater (nå konkurs) så fikk jeg pumpehus for 1500kr i tillegg. Ikke avskrekkende spør du meg

De jeg kjøpte av skulle ha 3990,- ferdig montert, men da må jeg male det selv. Jeg kan få tak i et standard hus for 1500-2000,- selv, men igjen så må det males og henges på veggen.

Greia var liksom at jeg skulle slippe noe som helst styr annet å sette tingen sammen. Men den gang ei. Det nærmeste jeg kommer er denne boksen her, som med frakt på kommer på ca 4000,-. Det er irriterende mye å bruke på en boks som kun Jeg og naboen min ser.
 
For og skape balanse i sinnsstemningen må jeg dessverre poste et innlegg her også etter at jeg i går postet i tråden ‘Dette kan jeg like…..

Kan ikke like at sauene bruker min bil til og klø seg/søke ly/andre div gjøremål.

Må lakkere begge sidene pga. våre kjære venner.

IMG_9762.jpeg
IMG_9763.jpeg
IMG_9756.jpeg
 
…og BMW-, Audi- og Porscheeiere som er så livredd for parkeringsbulker på SUVene sine at de parkerer midt over to plasser for å ha en meter å gå på på hver side av bilen.

Har aldri sett noen i en Skoda eller Volvo gjøre det, si.
Så en ny rekord i klyseparkering her om dagen, Porsche som tok opp halv HC-plass OG parkering forbudt-sone utfor butikk! Kameraten min ble sur og forsøkte å gi et ondt øye, men sjåføren, basert utelukkende på fordom, tenkte nok at vi stirret fordi det var en sykt kul bil.
 
  • Haha
Reaksjoner: Seikonaut
Lynnedslag.

Stolpetrafoen borti veien her tok en for laget, og nå er plutselig ikke fruen så sikker på at det var dumt av meg å få elinstallatøren her til å legge inn aggregatomkobling på inntaket; dieselgeneratoren på låven purrer lystig og det er både lys og varme - får rusle bort i veien for å se om linjefolkene har rukket å komme i gang med å skifte trafoen som forlot oss...

IMG_8193.jpeg


Åja. Blir en liten stund til det blir virk igjen.
 
Redigert:
At NRK prioriterer et fotball VM fremfor ordinære sendinger, slik som nyheter o.l.. Hvem fa..n bryr seg om et VM i en sport hvor Norge ikke en gang er med?!
Fotball-tullingene kan vel se dritten på kommersielle kanaler - og ikke på en allmennkringkaster som er finansiert over statsbudsjettet?!
 
At NRK prioriterer et fotball VM fremfor ordinære sendinger, slik som nyheter o.l.. Hvem fa..n bryr seg om et VM i en sport hvor Norge ikke en gang er med?!
Fotball-tullingene kan vel se dritten på kommersielle kanaler - og ikke på en allmennkringkaster som er finansiert over statsbudsjettet?!
Nyheter kan du vel se på en annen kanal akkurat når livets nektar sendes. Trodde ikke du var sportshater. Trøst deg med at de bare er hvert fjerde år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thornick og BigT