Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Og sånn går no dagan...... Skulle vært mulig å fakturert for "Forstyrrelse av sosialt liv, endring i personlige planer og generell frustrasjon".

-I feel your pain, osv.

En prosjektleder i Tot... Øh, et større, fransk energiselskap, mener jeg - husker nok fortsatt den gangen i 2008 eller så da han ble oppringt av fruen - en jobb hoppet og danset i alle retninger, jeg hadde gått på standby i ukevis og våknet hver morgen lykkelig uvitende om jeg kom til å legge meg i egen seng igjen til kvelden eller om jeg kom til å sitte i et flysete og forsøke å sove litt.

Uansett, jeg var frustrert, fruen var (naturlig nok) frustrert - så heller enn å ta det ut på meg, foreslo jeg at hun jo kunne ringe nissen.

Den tanken likte hun, og sjelden har det vært så moro å være flue på veggen...

Stakkars jævel. Han husker det garantert ennå. Satt på flyet neste dag.
 
-I feel your pain, osv.

En prosjektleder i Tot... Øh, et større, fransk energiselskap, mener jeg - husker nok fortsatt den gangen i 2008 eller så da han ble oppringt av fruen - en jobb hoppet og danset i alle retninger, jeg hadde gått på standby i ukevis og våknet hver morgen lykkelig uvitende om jeg kom til å legge meg i egen seng igjen til kvelden eller om jeg kom til å sitte i et flysete og forsøke å sove litt.

Uansett, jeg var frustrert, fruen var (naturlig nok) frustrert - så heller enn å ta det ut på meg, foreslo jeg at hun jo kunne ringe nissen.

Den tanken likte hun, og sjelden har det vært så moro å være flue på veggen...

Stakkars jævel. Han husker det garantert ennå. Satt på flyet neste dag.
Etter 9 år i oljebransjen, kan jeg si en ting.
For alle oljeselskapene som fins, er folk som marionetter som ligger i en boks, og venter på å bli kalt inn til jobben.
Null hensyn, null tanke om folk sitt privatliv.
Hopp og dans du!:cautious:
Jeg kjenner to stykker som skulle bli utplassert med familien sin til Aberdeen og Houston for bare 2 år.
De er fortsatt der etter 6 og 10 år:LOL:
Når de trenger deg, får du jobb.
Om oljeprisen faller, kan du rykke ut som søppelet.
Og etter det de gjorde fra 2014-2015 når tusenvis fikk sparket, nå er det få ungdommer som satser på høye studier for å jobbe i oljebransjen: de vet nemlig at selskapene ikke er pålitelige, og oppfører seg som værhaner.
Det var forutsigbar at folk skulle reagere sånn, men selskapene ser ikke ut som de planlagte på det. De trodde nemlig at alle skulle løpe tilbake som snille hunder.
Nei, de får som fortjent.
-Korttenkte mennesker pisser bestandig på buksen din.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pondus72 og Edward
Prosjektet ble faktisk ferdig 4 dager før tiden!

Skulle egentlig vært der til 03.09, men ting gikk raskere enn antatt og etter mye fram og tilbake så klarte jeg å få pushet landsiden til å kjøre en tidligere end2end connectivity test samt stresstesting.

Mesteparten av tiden skulle egentlig blitt brukt til å flytte alt i fra vårt rack, til kunde sitt. "Noen" hadde ikke målt døra inn i serverrommet, så det var et par litt overaskede PMer som plutselig fikk melding om at "racket passer ikke fysisk inn". Men ved å bare skru ut "hoveddelen" så fikk vi det inn døra og kunne jerryrigge det til kunde sitt rack. 3 dager spart!

(At flybilletten hjem den 31 var business, som måtte blitt endret til eco om det hadde blitt den 3 hadde såklart iiiingenting med saken å gjøre :p)

Så denne posten høre vel kanskje hjemme i den mer positive "Dette gjør livet godt å leve" tråden? 4 dager før tiden, biz hele veien hjem og 14 timer 200% siden reisen var på søndag. Is nice!
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
-I feel your pain, osv.

En prosjektleder i Tot... Øh, et større, fransk energiselskap, mener jeg - husker nok fortsatt den gangen i 2008 eller så da han ble oppringt av fruen - en jobb hoppet og danset i alle retninger, jeg hadde gått på standby i ukevis og våknet hver morgen lykkelig uvitende om jeg kom til å legge meg i egen seng igjen til kvelden eller om jeg kom til å sitte i et flysete og forsøke å sove litt.

Uansett, jeg var frustrert, fruen var (naturlig nok) frustrert - så heller enn å ta det ut på meg, foreslo jeg at hun jo kunne ringe nissen.

Den tanken likte hun, og sjelden har det vært så moro å være flue på veggen...

Stakkars jævel. Han husker det garantert ennå. Satt på flyet neste dag.

En kompis av meg som jobber på fiskebåt minnes enda den gangen skipperen fikk telefon fra intet mindre enn 3 veldig sinte (og nordnorske, ikke minst) småbarnsmødre, som lurte på hvem som var ansvarlig for at faren til barna deres måtte stå to uker ekstra.

Fun fact: Alle tre ringte om samme fisker.... :LOL:
 
…at min farverike venn henny moan omsider har rodd over til blaaklokkeøen

IMG_8116.jpeg
 
Solgte nylig en bil og prøvde først litt nett annonser. Utrulig mangen som skal snakke ned prisen ved å vise til andre biler som er "nesten" helt like , og til alt overmål er solgt for lenge siden .
Var t.o.m en som insisterte på at eg burde sette ned prisen til en rimeligere bil med tilsvarende km stand og alder på finn. Når eg ba han om å heller kjøpe den "rimeligere" bilen så svarte han . Nei den mangler jo bakdiffrensial , kamerapakke , lyst skinninteriør og nordic pack. Ja nettopp .

Opplever forøvrig det samme på klokkeannonser .
 
Solgte nylig en bil og prøvde først litt nett annonser. Utrulig mangen som skal snakke ned prisen ved å vise til andre biler som er "nesten" helt like , og til alt overmål er solgt for lenge siden .
Var t.o.m en som insisterte på at eg burde sette ned prisen til en rimeligere bil med tilsvarende km stand og alder på finn. Når eg ba han om å heller kjøpe den "rimeligere" bilen så svarte han . Nei den mangler jo bakdiffrensial , kamerapakke , lyst skinninteriør og nordic pack. Ja nettopp .

Opplever forøvrig det samme på klokkeannonser .
Mye av dette er jo handelens natur, vi må nok tåle å bli utfordret på pris og produkt - og det tror jeg egentlig de fleste av oss tåler. Men  måten det gjøres på er jo dessverre ofte både uhøflig og uten substans.
 
Ja, noen er sånn at til og med, hvis de godkjenner at prisen er veldig god, skal de ikke kjøpe hvis prisen ikke ble prutet litt ned.
-Ja, du får 10kr rabatt du...Bare smil og kjøp nå:LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
En smule lei journalister og "økonomieksperter" som skal opplyse oss alle om "Kronen skal svekke seg". "Kronen skal styrke seg". "Renta skal opp". "Renta skal ned". "NB skal endre rentebanen". "NB skal ikke endre rentebanen". "Hauk". "Duer". Etc. Artig når makrotrender skal forklares i timeintervaller. Det finnes sjamaner i flere fagfelt, tydeligvis.

34c431d2ce3d5d9734c1b8ffac98a698.gif
 
Mye av dette er jo handelens natur, vi må nok tåle å bli utfordret på pris og produkt - og det tror jeg egentlig de fleste av oss tåler. Men  måten det gjøres på er jo dessverre ofte både uhøflig og uten substans.
Er vel nettopp måten det vart prøvd på som får meg til å slå meg helt vrang . Er det en ting som absolutt ikkje fungerer på meg så er det å nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke eller å vise til tilsvarende produkter som egentlig ikkje er sammenlignbare som er rimeligere og/eller var omsatt i en annen markedssituasjon.
 
Er vel nettopp måten det vart prøvd på som får meg til å slå meg helt vrang . Er det en ting som absolutt ikkje fungerer på meg så er det å nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke eller å vise til tilsvarende produkter som egentlig ikkje er sammenlignbare som er rimeligere og/eller var omsatt i en annen markedssituasjon.
«nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke»

Spot on! Blir aldri salg til meg heller ved bruk av dette «trikset».
 
  • Liker
Reaksjoner: knb
Det er bestandig en mengde potensielle kjøpere som tror de er noen råskinn på pruting. Egentlig er de bare noen utidige tullinger som snakker seg ut av en god handel. Du gjør meg ikke en tjeneste ved å tilby å kjøpe produkt X som jeg la ut for 10.000 kroner for 3000 mot at du henter den nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Av alle dager og klokker, rykket jeg inn med en Seiko!
IMG_20240911_160155448.jpg


Fikk meg en dobbel dosering og uten klokke!
IMG_20240911_214247908.jpg


Og skal ut med samme gammel greie!
IMG_20240912_102710614.jpg


Mens jeg hadde lyst for denne!
1000007057.jpg


Eller kanskje denne...
Greubel-Forsey-Hand-Made-1-watch-1236819471.jpg

Nei, helsevesenet er ikke i nærheten av det man burde få:cautious: :unsure:
-Intens sutring...
 
Funker hverdags-etd også på søndag? Iallefall veldig lett å ikke like at det er vannlekkasje i gata så vi er uten vann fra 06-17:(

Vi klarer oss med beredskapsvann på 30 ltr, men det er også en lærepenge i at 30 ltr ikke er tilstrekkelig for en familie på fem hvis vannet skulle være borte i 3-5 dager. Heldigvis godt drilla familie fra både vinter- og sommerhytte uten innlagt vann.
 
Funker hverdags-etd også på søndag? Iallefall veldig lett å ikke like at det er vannlekkasje i gata så vi er uten vann fra 06-17:(

Vi klarer oss med beredskapsvann på 30 ltr, men det er også en lærepenge i at 30 ltr ikke er tilstrekkelig for en familie på fem hvis vannet skulle være borte i 3-5 dager. Heldigvis godt drilla familie fra både vinter- og sommerhytte uten innlagt vann.
Nei, det er trasig.
Måtte sjekke hva DSB anbefaler nå, og de anbefaler faktisk 9 liter per pers, for å kunne klare seg 3 døgn. Jeg må øke lageret..o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta