Patek Philippe-tråden

Gårsdagens, men det lar seg vel gjøre :)

IMG_1583.jpeg
 
IMG_6006.jpeg
Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.

Ulemper jeg ser.
Ringene er så tett sentrert inn mot midten.
Hele klokken er blankpolert.
Bezel-ringen er svært utsatt for riper.
Blå fargen i tallskiven har en slags stoff tekstur.

Ved første øyekast synes jeg den var svært interessant. Var å prøvde den hos urmaker Bjerke idag. Fikk ikke godfølelsen i det hele tatt. Høe uret føltes innmari lett.

Og prisen..
613 000,-
 

Vedlegg

  • IMG_6336.jpeg
    IMG_6336.jpeg
    214,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_6334.jpeg
    IMG_6334.jpeg
    133,3 KB · Visninger: 0
  • IMG_6332.jpeg
    IMG_6332.jpeg
    190,1 KB · Visninger: 0
Jeg liker skive-layout, kasse og krone - men ikke lenken og teksturen på skiven…

At alt er blankpolert er likevel den største utfordringen for min del, det blir for mye blanke flater uten kontrast.

Pussig at uret ser så annerledes ut IRL enn på «katalogbildet», jeg skjønner din skuffelse.

Og prisen? Den er høy, men det er vel det en slik Patek bør eller skal koste ;)
 
Vis vedlegg 374871Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.

Ulemper jeg ser.
Ringene er så tett sentrert inn mot midten.
Hele klokken er blankpolert.
Bezel-ringen er svært utsatt for riper.
Blå fargen i tallskiven har en slags stoff tekstur.

Ved første øyekast synes jeg den var svært interessant. Var å prøvde den hos urmaker Bjerke idag. Fikk ikke godfølelsen i det hele tatt. Høe uret føltes innmari lett.

Og prisen..
613 000,-
Tror det var jeg som bestilte denne - prøvde den for ca 1.5-2 år siden. Hadde samme inntrykk som deg - liten, litt uleselig pga manglende kontrast og fikk heller ikke god følelsen :)

Prisen har økt ganske mye ser jeg også…
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyster Perpetual
Vis vedlegg 374871Hva synes dere om denne Patek’n ref: 4947/1A, den eneste stål klokken på lenke i complication-serien.

Ulemper jeg ser.
Ringene er så tett sentrert inn mot midten.
Hele klokken er blankpolert.
Bezel-ringen er svært utsatt for riper.
Blå fargen i tallskiven har en slags stoff tekstur.

Ved første øyekast synes jeg den var svært interessant. Var å prøvde den hos urmaker Bjerke idag. Fikk ikke godfølelsen i det hele tatt. Høe uret føltes innmari lett.

Og prisen..
613 000,-
De har vel 5905 og, men den er vel nokså vanskelig å få tak i.
For min del synes jeg sub dials sitter for nært senter av skiven, samt at den er litt liten i størrelse. Heller ikke veldig fan av blankpolert lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oyster Perpetual