Urmaker Bjerke

Var en tur innom nye butikken til Bjerke i dag, og må si det var en positiv opplevelse. Var blitt stort og fint, og opplevde selgerene som svært hyggelige. Jeg slo også av en prat med selgeren på 'Grand Seiko'-avdelingen i en drøy halvtime, og satt meg opp på liste for å bli kontaktet for en modell de får inn senere i år.
 
Jeg har ingen tidligere kjøpshistorikk hos Bjerke, bortsett fra et depositum jeg nylig betalte for en klokke. Uansett om jeg har vært innom butikken på Karl Johan eller det nye Bjerke-huset, har jeg fått god «service». For ordens skyld, sist jeg var der hadde jeg på meg en slitt joggebukse og t-skjorte. Jeg har vanskelig for å tro at de gir dårlig service basert på manglende kjøpshistorikk eller hva man har på seg. Åssen skal de uansett vite om personen som kommer inn har kjøpshistorikk eller ikke? Skjønner hvis du er kjendis, «trofast kunde» eller har avtalt time, men utenom det får nok de fleste lik behandling.
 
Utrolig hvor fornærmet man skal bli av en litt dårlig opplevelse av en tur i butikken. Hos Bjerke jobber det jo et titalls mennesker som alle kan ha en dårlig dag, eller en dårlig halvtime. Å ta med seg pengene sine til en annen forhandler står man selvsagt fritt til å gjøre, men dette virker som en noe overilt beslutning i dette tilfellet. Pust med magen og gi Bjerke en sjanse til å rette opp inntrykket.

Personlig foretrekker jeg egne erfaringer fremfor annenhåndsfortellinger. Sjekker ut Bjerke selv neste gang jeg er i Oslo, men da forventer jeg også rød løper med en submariner i stål i enden av den :LOL:
 
Takk - hold oss gjerne live oppdatert om følelsene hans tilknyttet dette besøket.
Tar det i såfall kun på PM, så det kan jeg fikse siden du er så spent.

Edit:
Skjønner at Bjerke-menigheten føler seg tråkket på tærne når noen er så frekke å komme med kritikk (feilaktig, naturligvis) mot selveste guden deres, men om denne tråden kun skal omhandle koseprat og skryt, bør den omdøpes til noe som gjenspeiler nettopp det.
Er ellers lett å misforstå hensikten for oss som måtte bekjenne oss til en annen gud.
 
Redigert:
Tar det i såfall kun på PM, så det kan jeg fikse siden du er så spent.

Edit:
Skjønner at Bjerke-menigheten føler seg tråkket på tærne når noen er så frekke å komme med kritikk (feilaktig, naturligvis) mot selveste guden deres, men om denne tråden kun skal omhandle koseprat og skryt, bør den omdøpes til noe som gjenspeiler nettopp det.
Er ellers lett å misforstå hensikten for oss som måtte bekjenne oss til en annen gud.
I fare for å velte en jerrykanne med 98 oktan på bålet - men er det lov å spørre hva slags mishandling du har blitt offer for der inne? Du må jo har blitt misbrukt på det groveste med tanke på kaliberet du bruker på hatet ditt mot en butikk.
 
Tar det i såfall kun på PM, så det kan jeg fikse siden du er så spent.

Edit:
Skjønner at Bjerke-menigheten føler seg tråkket på tærne når noen er så frekke å komme med kritikk (feilaktig, naturligvis) mot selveste guden deres, men om denne tråden kun skal omhandle koseprat og skryt, bør den omdøpes til noe som gjenspeiler nettopp det.
Er ellers lett å misforstå hensikten for oss som måtte bekjenne oss til en annen gud.
Trur det hadde vært bedre om du hadde eid historien selv.
Blir en mer presist og ektefødt formidling da.
Slike historier kan bli offer for ørsmå endringer for hver gang de skifter eier. Sier ikke at din er det, men hadde dette vært din opplevelse, hadde jeg som leser/vurderer følt meg tryggere.
Når det er sagt, så er en score på 100% nesten umulig. Jeg jobber i front mot kunder selv, og har en score på ca 97% kunder som er meget godt fornøyd.
De 3% som ikke er helt fornøyd, kan overskygge den 97% jeg så hard jobber for dessverre. Rart hvor mye støy en skarve 3% kan lage altså!
 
I fare for å velte en jerrykanne med 98 oktan på bålet - men er det lov å spørre hva slags mishandling du har blitt offer for der inne? Du må jo har blitt misbrukt på det groveste med tanke på kaliberet du bruker på hatet ditt mot en butikk.
Igjen, ikke jeg...
Greit om du ihvertfall leser det som skrives før du konkluderer.
Skjønner selvfølgelig at det er et følsomt tema
 
Trur det hadde vært bedre om du hadde eid historien selv.
Blir en mer presist og ektefødt formidling da.
Slike historier kan bli offer for ørsmå endringer for hver gang de skifter eier. Sier ikke at din er det, men hadde dette vært din opplevelse, hadde jeg som leser/vurderer følt meg tryggere.
Når det er sagt, så er en score på 100% nesten umulig. Jeg jobber i front mot kunder selv, og har en score på ca 97% kunder som er meget godt fornøyd.
De 3% som ikke er helt fornøyd, kan overskygge den 97% jeg så hard jobber for dessverre. Rart hvor mye støy en skarve 3% kan lage altså!
Det er ganske korrekt, men den karen jeg refererer til er det stikk motsatte av en som lager støy.
Saklig er nok en grei beskrivelse, men igjen; om dette er en tråd der det kun skal være gull og grønne skoger, har tråden en forvirrende tittel.
Aksepter det eller ei, det finnes folk som har hatt dårlige opplevelser der, og det finnes garantert betjening der som har gitt folk dårlige opplevelser.
Tror man ikke det, så er man kanskje i overkant frelst.
Det er min mening.
 
Det må da være lov å poste en beskrivelse av en dårlig opplevelse hos Bjerke uten å bli rullet i tjære og fjær. Ser at mange av Bjerkes tilhenger skare er raskt ute med forsvarstalene og mistror det som var en persons dårlige opplevelse. Ganske utrolig….

Synes faktisk det må være lov å gi både ris og ros i denne tråden, hvis ikke legg den ned.
 
Det må da være lov å poste en beskrivelse av en dårlig opplevelse hos Bjerke uten å bli rullet i tjære og fjær. Ser at mange av Bjerkes tilhenger skare er raskt ute med forsvarstalene og mistror det som var en persons dårlige opplevelse. Ganske utrolig….

Synes faktisk det må være lov å gi både ris og ros i denne tråden, hvis ikke legg den ned.
Syns også det er litt merkelig hvor mye butikken snakkes opp. Jeg liker meg der, de har fine lokaler, god kunnskap og har blitt møtt på en god måte der. Er glad vi har god butikk i Norge og er ganske ofte innom. Er dog også innom bilbutikker i blant som også har fine lokaler, utvalg og kunnskapsrike selgere, uten at jeg skriver et lengre takkebrev for at jeg fikk prøvekjøre en bil. Virker nesten som om det skrives i håp om å komme på lister :ROFLMAO:
 
Jeg har også gode opplevelser fra KJ og NS filialene, har ikke vært i det nye huset enda. Jeg har fått nei på å komme på liste for noen attraktive stål modeller selv med god handels historikk, men det vil jeg ikke karakterisere som en dårlig opplevelse, snarere en skuffelse der og da. Men livet går videre og det finnes faktisk andre måter å få tak i sine ønskede modeller. Lighten opp, folkens :mrgreen:
 
Syns også det er litt merkelig hvor mye butikken snakkes opp. Jeg liker meg der, de har fine lokaler, god kunnskap og har blitt møtt på en god måte der. Er glad vi har god butikk i Norge og er ganske ofte innom. Er dog også innom bilbutikker i blant som også har fine lokaler, utvalg og kunnskapsrike selgere, uten at jeg skriver et lengre takkebrev for at jeg fikk prøvekjøre en bil. Virker nesten som om det skrives i håp om å komme på lister :ROFLMAO:

Dette er et entusiastforum for en nisjehobby. Ingenting rart med å ha en tråd om norges kanskje fremste urmakerbutikk/kjede.
 
Det er rart det der med følelser. Bjerke på Karl Johan på 90/00-tallet satte så dype arr i en fattig studentsjel at jeg har ikke villet gå inn der på 20 år.

Men jeg har utelukkende ekstremt gode erfaringer med både Nedre Slottsgate og Bergen de siste årene.
 
Utfordringen/problemet er vel at i denne tråden ønskes (virker det som) kun positive saker om den aktuelle forhandleren.....
Eller går det mer på at man har "hørt" fra andre om utrolig dårlig opplevelser - og så en ganske ullen beskrivelse på hvordan man mener seg dårlig behandlet?

Jeg sitter ofte igjen med mange spørsmål etter å ha lest en del kritikkposter der jeg egentlig helt skjønner hva som har skjedd. Har man blitt ignorert av de som jobber der? Har de sagt noe ufint? Det er ofte litt vanskelig å skjønne hvorfor enkelte har følt seg så utrolig dårlig behandlet og det er veld gjerne derfor det blir kommentert her?
 
Utfordringen/problemet er vel at i denne tråden ønskes (virker det som) kun positive saker om den aktuelle forhandleren.....
Ja, kanskje den skulle vært omdøpt til "leirbål", "kosekrok", "fan club" eller r....ring" :mrgreen:
..joda, den var kanskje litt stygg, men ikke helt uten en viss kjerne av relevans når kun koseprat og lullelull er innafor..
 
Det er jo du som bjeffer som en lausbikkje. Hva faen er vitsen med å bli så oppjaga over en butikk du ikke har noe befatning eller opplevelse med selv. Tosk
Og du bjeffer over noe du ikke har peiling på bare fordi du ikke har opplevd slikt selv, men blir så buhuuuu krenket på vegne av ó hellige Bjerke...
Spørs hvem som fremstår som den største tosken her.
Oppførselen din står ihvertfall til stryk.
 
Og du bjeffer over noe du ikke har peiling på bare fordi du ikke har opplevd slikt selv, men blir så buhuuuu krenket på vegne av ó hellige Bjerke...
Spørs hvem som fremstår som den største tosken her.
Oppførselen din står ihvertfall til stryk.
Jeg driter vel en lang faen i hva en imaginær venn av deg måtte mene om en butikk. Er du rusa?
Jeg trives godt der jeg, hva din Skybert har opplevd vet vel ingen. Du har ingen annen agenda enn å hyle og skrike om noe du ikke engang har erfart selv!!
Du er jo fullstendig rabiat pga av en butikk, hvordan er du å hanskes med hvis det ikke er varme pølser på Shell tru. Ta deg en bolle.