* K L O K K E S T A F E T T E N 3*

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
618
Sted
Sarpsborg
KLOKKESTAFETTEN 3

Da er påmeldingsrunden ferdig, og stafetten drar i gang.

På morgenen/formiddagen, mellom klokka 05:00 og 12:00 på sin tildelte dato, presenterer hver deltaker i Klokkestafetten samlingen sin i denne tråden. På den måten han selv ønsker. Bilder og noen essensielle specs, samt en liten historie eller begrunnelse for hvorfor akkurat de klokkene har plass i samlingen bør man få med. Så mye eller så lite du vil, men historier, begrunnelser og reinspikka nerderi settes alltid pris på. :) ...og for de som var med i Klokkestafetten 1, er det kanskje på sin plass med en slags oppsummering av hva som har skjedd siden da.

Uten spesielle krav, men man bør jo ha gjort seg noen tanker om hvorvidt/hvorfor klokkene i samlingen er interessante, hvordan de utfyller hverandre eller passer sammen, etc.

Hvor få eller mange klokker du vil presentere er jo opp til deg, men det bør jo være en "samling". …og dette handler ikke om penger eller jåleri, så det er ingen grunn til å gjemme unna billigklokkene. ;)

Deretter vil i de andre stafettdeltakerne komme med sine refleksjoner/kommentarer/vurderinger av samlingen, og eventuelle tips, i løpet av den samme dagen. Det forventes at alle påmeldte legger igjen en kommentar. Alle tidssonens medlemmer kan selvsagt også gjerne kommentere i tråden, selv uten å ha deltatt i stafetten.

Hold tonen respektfull og hyggelig. Vi skal ikke rakke ned på hverandres samlinger eller smak, men likevel er det forventet at man gir utrykk for sin egen mening. Men dette er en hyggetråd, og vi holder det morsomt, positivt og konstruktivt. Det pleier ikke å skorte på entusiasme, så etter alle odds blir det en supermorsom tråd. :)

Jeg brukte https://www.random.org/lists/ til å stokke navnene på lista, og slik ble trekningen:

Det ble rot med datoene i påmeldingstråden, så jeg bare bestemte at vi begynner på torsdag til uka. For de det ikke passer for, er det lov å nytte innbyrdes, og si fra til meg om det så jeg kan oppdatere lista.

Det vil også være jævlig dårlig stil å ikke levere som avtalt! Just saying! ;)

@MikroKrone presenterer sin samling torsdag, 3. oktober.
@Ban presenterer sin samling fredag, 4. oktober
@Fjordseiko presenterer sin samling lørdag, 5. oktober
@Bgo80 presenterer sin samling søndag, 6. oktober
@OCD presenterer sin samling mandag, 7. oktober
@seiltid presenterer sin samling tirsdag, 8. oktober
@GrimReaper presenterer sin samling onsdag, 9. oktober
@Sonch presenterer sin samling torsdag, 10. oktober
@Dazed presenterer sin samling fredag, 11. oktober
@Parmined presenterer sin samling lørdag, 12. oktober
@Johnsigans presenterer sin samling søndag, 13. oktober
@Genta presenterer sin samling mandag, 14. oktober
@Vermin presenterer sin samling tirsdag, 15. oktober
@Heftos presenterer sin samling onsdag, 16. oktober
@OBHaugland presenterer sin samling torsdag, 17. oktober

Da er vi i gang, og det er bare å ta tastaturet fatt og begynne å forfatte presentasjonene. ;) ...Og vi venter i spenning på første mann ut torsdag om en uke.

Jeg gleder meg!
 
Redigert:
Heisann folkens, da fyrer jeg av stafetten med min samling. Jeg tar et lite forbehold om at jeg bare dekker klokker som fungerer og er i bruk – roteskuffen blir oversett i denne runden.

1) Jeg lurte fælt på om jeg skulle gidde å kjøre noen rekkefølge på klokkene, men fant ut at det blir tilfeldig utenom førstemann. Dette er klokken som bærer mest sentimental verdi og vil aldri forlate samlingen. Den tilhørte min bestefar og stammer fra tidlig 60-tallet, men er fremdeles en total stunner, Certina DS:

Specs:
Diameter: 36mm
Tykkelse: 11mm
Lug-to-Lug: 46mm
Urverk: Manuelt
IMG_0938.jpeg


2)Kombinerer to modeller fra samme serie siden de utfyller hverandre. Disse to har vært «kategori-ledende» innenfor budsjettklassen over lengere tid. SNK807 og SNKL23 var for meg, som med mange andre, starten på klokkereisen. De tilhører Seiko 5 serien og kommer med automatisk urverk, hardlex glass, forskjellig finish på urkasse. Alt dette for så lite som 79$, ny i boks! Jeg elsker at de greier å få så stor variasjon i serien og at de greier balansen mellom å være et alternativ for massene og Seiko entusiastene. Selvfølgelig er «Seiko-shuffelen» for å riste i gang urverket helt konge!

Specs:
Diameter: 37,5mm
Tykkelse: 10,5mm
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: Automatisk
Stafett2.jpg


3) Neste ut – vintage inspirert kronograf, Tissot Janeiro. Dette designet stammer fra et av deres tidligere design fra 30-tallet. Jeg vet at mange begynner å bli lei denne typen klokke som prøver å være noe den ikke er (?), men jeg er så svak for gylne detaljer – og særlig på svart skive! Den er rimelig opptatt med både tachymeter og telemetre, time tall, løpende sekunder, kronograf register (30 min) og dato. Men jeg merker at dette er et gjennomtenkt design. Sub-dialene er satt i kontrast med at de har sunburst børsting og er plassert på 9 og 12, ganske uvanlig. Datohjulet er også i en gylden utførelse. Urverket er manuelt og trekkes av en stor krone og opptrekket er så digg at jeg har sett frem til siden anskaffelsen. En siste detalj er at de har krympet sin egen logo, til å kunne skimtes rett over der viserne festes, bravo Tissot!

Specs:
Diameter: 37,5mm
Tykkelse: 11,8mm (Hallo! Mekanisk kronograf??)
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: Manuelt
IMG_3279.jpeg


4) Okai, nå må det dukke opp noen divers. Velger å kjøre en kombo igjen, da dette også er fra samme merke (ser en trend?). Zelos er et mikromerke fra Singapore og drives av Elshan Tang. Merket har nesten det man kan kalle en «cult following» og eget fora, blant annet på FaceBook, der de deler bilder og får bidra inn mot videre produksjoner. Swordfish-serien er kanskje den mest «mainstream» serien med størrelse fra 38-42mm, 200-300m vannresistens, med og uten dato. Noe av det jeg finner fascinerende med merket er at de svært eksperimentelle med materialer, både på kasse og lenke, men også skive og bezel. Jeg har gått for en i titan og en i bronse, noe som er relativt edruelig i Zelos-sammenheng.

Bronse er slik jeg har forstått det et elsk/hat material, der noen dypper klokkene i ulike væsker for å trigge voldsom patina. Jeg er nok ikke helt der, men jeg liker tanken av at min bronseklokke har en patina basert på hvor den har vært, mørk og matt.

Dette var mitt første møte med materialet titan og da grade 2. Herlighet for et digg material, lett og relativt bestandig. Liker hele pakken her med sandwich skive, bonkers lume, god lyd og følelse på roterende bezel, tool-less mikrojustering i låsen og ikke minst originalt design!

Specs Brone/Titan:
Diameter: 40/42mm
Tykkelse: 12/13mm
Lug-to-Lug: 46/48mm
Urverk: Automatisk
Stafett1.jpg


5) Tilbake til Tissot, men denne gangen ikke vintage inspirert, ren vintage. Tissot Visodate fra 50-tallet. Honeycomb skive med gylne detaljer, samt et «Ranger» oppsett med 6-9-12 og dato på 3. Fin creme patina på skiven. Eneste hodepinen oppstår når den blir liggende, det er ikke quick-set dato, noe som gjør at man må manuelt scrolle til riktig dato… Ellers helt topp! Denne ble anskaffet tidlig og kom i samme handel som en Seastar, dette ble lærdom at billig vintage kan bli ikke-fult-så-billig etter nødvendig service.

Specs:
Diameter: 34mm
Tykkelse: 10,5mm
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: Manuelt
IMG_3965.jpeg


6) Denne var jeg usikker på om skulle få bli med, da jeg har tatt meg selv i å føle mild «skam» av å gå med den i senere tid. Men den kom i samlingen før avføring traff viften, og den tilhører klokkehistorien. Vostok/Boctok hadde en viss tilstedeværelse i klokkemiljøet med Amphibia serien, og særlig da «Scuba-Dude» designet. Merket er kanskje mest kjent for å produsere billige men robuste mekaniske urverk. Denne tilhører serien Komandirskie og kommer med et manuelt urverk som har en artig jukse quick-set dato der en kan jogge viserne fra ca 01:00 tilbake til 20:00. Mange av klokkene har også en litt spesiell krone som sitter løst og er designet med slingringsmonn til å bevege seg i stedet for å brekke. Kassen er av krombelagt messing og krystallen er plast.

Specs:
Diameter: 40mm
Tykkelse: 11,5mm
Lug-to-Lug: 46mm
Urverk: Manuelt
IMG_3155.jpeg


7) Alle samlinger må ha X, sier de uvitende. Jeg er da en av de uvitende. Alle samlinger må ha en Casio, og min samling har en F-91w. Digg liten sak som er blitt brukt av både Obama og Usama… Den koster det samme som en halvliter på Aker Brygge og er utstyrt som en Grand Complication (høygafler og fakler). Nuff said.

Specs:
10/10 på alt
IMG_3185.jpeg


8) Fra spøk til revolver, Hamilton er et merke jeg har fått øyene litt opp for. De har en utrolig historisk katalog, nesten en Longines Light får jeg inntrykket av. Denne tar også inspirasjon fra 30-tallet og jeg tror den prøver å etterligne modellen «Bartley». Selger oppgir produksjonsår fra 90-tallet og merkelignok klassifiserer den som en kvinneklokke, selv om Cartier hypen brenner for fullt. Kassen er asymmetrisk og er tykkere på 12 enn 6, selve lokket og lugsene er kurvet så den legger seg godt på lanken. Jeg har gått mot mine egne regler på denne, kassen er av stål med gylden pvd coating, men jeg tror ikke denne hadde hatt samme sjarm uten de gylne detaljene.

Specs:
Diameter: 23mm
Tykkelse: 7’ish mm
Lug-to-Lug: 39mm
Urverk: Quartz
IMG_3233.jpeg


9) Siste mann ut er også min siste anskaffelse. For dere som frekventerer Credor-tråden så ga jeg mine bedre side en two-tone titan/gull Credor. I gavesøket fikk jeg sett litt av hva som gjemmer seg der ute fra merket, og det er mye morsomt! En del er rene dameklokker, typ cocktail, men det er også en del kreative unisex modeller. Jeg falt for en modell med integrert lenke fra 1980, selvfølgelig med gylne detaljer (jupp, jeg er helt hodestups for gilt). Artig hvordan integrasjonen mellom kasse og lenke nesten ser adoptert ut fra Locomotive, som kom ut 1-2 år før, selv om de andre elementene absolutt bærer sin vekt. Denne har fått mye armtid i det siste og vil nok få mer med tanke på den legger seg helt flat på lanken og smyger seg under både genser og jakke.

Specs: (bli sjokkert)
Diameter: 31mm
Tykkelse: 5mm
Lug-to-Lug: 48mm
Urverk: Quartz
IMG_3429.jpeg


Da takker jeg for meg og ser frem til de fremtidige bidragene i tråden. En særlig takk går ut til initiativtager @Dazed

*Forbehold om skriveleifer
 
Redigert:
@MikroKrone Digg samling flott presentert! Supert å starte dagens første kaffi sammen med dette innlegget:)
Hvor gammel er den Tissot Janeiroen? Syns, som du sier, designet er rått, spesielt de to litt annerledes subdialsene.

Kjøpte en helt lik Seiko 5 til min sønn for en del år siden, dessverre tålte den ikke vanlig barneaktivitet, så er nå død.

Casio: har en som ligner veldig fra 80-tallet, men den er uten reim (råtna) og batteri, bør kanskje se om det er mulig å få liv i den, faktisk min første klokke som jeg fikk av min far på en familietur til Thailand.

Både Zelos og russeren er friske pust blant Rolex, Omega og annet "kjedelig" - igjen, takk!
 
Trivelig at innlegget falt i smak. Janeiroen er fra 1996, men stammer fra tidligere design noe ala
IMG_0004.jpeg
Jeg er helt sikker på at mange har varme minner rundt både Seiko5 og Casio, kanskje til og med fra en tid når man ikke hadde særlig konsept av penger. Ekte gateway klokker dette! :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed og Genta
Dette var en kanonstart på stafetten, og gratulerer med veldig fin samling, @MikroKrone. For en som også er glad i litt gulldetaljer innimellom alt stålet var dette et friskt pust. Og tenker man ulike klokker til ulike bruksområder har man alt man trenger her. Hvis jeg skal få trekke frem to favoritter / klokker jeg ble ekstra tiltrukket av, så må det bli Tissot Visiodate’n og Vostok’en - virkelig herlige klokker!
 
  • Elsker
Reaksjoner: MikroKrone
Her var det mye fint! Super start og presentasjon, @MikroKrone!

Jeg kjenner meg igjen i denne samlingen, både arvet Certina og fasinasjonen for Seiko finnes hos meg også. Mine klare favoritter her er Hamilton, Tissot Janeiro og Visodate. Gjengangeren her er jo forgylte detaljer, støtter @Bgo80 her altså. Knallfine detaljer på kronografen, og den den appliserte logoen og timemarkørene på en litt spesiell skive på Visodate’n gjør klokken.

Fin variasjon i samlingen, du har både dykkere, felt-/verktøyklokker og penklokker - dersom jeg skulle forsøkt å dele de inn i kategorier.

Jeg er nysgjerrig på hva du ser for deg videre. Er samlingen komplett? Skal noe ut? Eller kanskje noe skal inn?
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: MikroKrone og Bgo80
Spennende samling!
Morsomt med ulike kassematerialer, her presenteres stål, titan, bronse, resin/plast, messing og noe så bipolart som en gull/titan-kombinasjon. Credoren er nok min favoritt blant disse, tett fulgt av Janeiro.

Som seiltid er jeg også nysgjerrig på veien videre. Du er jo godt dekket allerede, men finnes det flere småobskure klokker i spennende materialer å utforske? Sølv, aluminium, keramikk etc?

God start på stafetten!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Bgo80 og MikroKrone
Jeg er nysgjerrig på hva du ser for deg videre. Er samlingen komplett? Skal noe ut? Eller kanskje noe skal inn?
Samlingen er aldri komplett. Det har vært flere perioder med stabilitet der jeg har vært midlertidig tilfreds, men så kommer lysten smygende.

Jeg er midt i en konsolideringsprosess der mellomklassen har blitt slaktet for å prøve å nå en eller to klasser opp. Dette kommer til å ta tid da det er begrenset med ressurser og ting som studier og oppussing «stjeler» fra klokkekontoen. Men jeg krysser fingrene for at «dem som venter…»-teorien stemmer :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Bgo80 og seiltid
Veldig mange flotte klokker @MikroKrone. Visodate'n er veldig fin og kanskje min favoritt. Nydelig skive, fine visere og markører og slanke fine lugs.
Ellers så er jo den Tissot kronografen veldig morsom, jeg er svak for manuelle kronografer :) Jeg får veldig lyst på vintage/vintageinspirerte kronografer når jeg ser dem, men jeg klarer ikke helt å venne meg til størrelsen.

Og så er det selvfølgelig ekstra morsomt med arveklokker, det er ikke lenge siden jeg fikk en selv. Den får dere se i morgen;)
 
Heisann folkens, da fyrer jeg av stafetten med min samling. Jeg tar et lite forbehold om at jeg bare dekker klokker som fungerer og er i bruk – roteskuffen blir oversett i denne runden.

1) Jeg lurte fælt på om jeg skulle gidde å kjøre noen rekkefølge på klokkene, men fant ut at det blir tilfeldig utenom førstemann. Dette er klokken som bærer mest sentimental verdi og vil aldri forlate samlingen. Den tilhørte min bestefar og stammer fra tidlig 60-tallet, men er fremdeles en total stunner, Certina DS:

Specs:
Diameter: 36mm
Tykkelse: 11mm
Lug-to-Lug: 46mm
Urverk: ManueltVis vedlegg 381346

2)Kombinerer to modeller fra samme serie siden de utfyller hverandre. Disse to har vært «kategori-ledende» innenfor budsjettklassen over lengere tid. SNK807 og SNKL23 var for meg, som med mange andre, starten på klokkereisen. De tilhører Seiko 5 serien og kommer med automatisk urverk, hardlex glass, forskjellig finish på urkasse. Alt dette for så lite som 79$, ny i boks! Jeg elsker at de greier å få så stor variasjon i serien og at de greier balansen mellom å være et alternativ for massene og Seiko entusiastene. Selvfølgelig er «Seiko-shuffelen» for å riste i gang urverket helt konge!

Specs:
Diameter: 37,5mm
Tykkelse: 10,5mm
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: Automatisk
Vis vedlegg 381347

3) Neste ut – vintage inspirert kronograf, Tissot Janeiro. Dette designet stammer fra et av deres tidligere design fra 30-tallet. Jeg vet at mange begynner å bli lei denne typen klokke som prøver å være noe den ikke er (?), men jeg er så svak for gylne detaljer – og særlig på svart skive! Den er rimelig opptatt med både tachymeter og telemetre, time tall, løpende sekunder, kronograf register (30 min) og dato. Men jeg merker at dette er et gjennomtenkt design. Sub-dialene er satt i kontrast med at de har sunburst børsting og er plassert på 9 og 12, ganske uvanlig. Datohjulet er også i en gylden utførelse. Urverket er manuelt og trekkes av en stor krone og opptrekket er så digg at jeg har sett frem til siden anskaffelsen. En siste detalj er at de har krympet sin egen logo, til å kunne skimtes rett over der viserne festes, bravo Tissot!

Specs:
Diameter: 37,5mm
Tykkelse: 11,8mm (Hallo! Mekanisk kronograf??)
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: ManueltVis vedlegg 381348

4) Okai, nå må det dukke opp noen divers. Velger å kjøre en kombo igjen, da dette også er fra samme merke (ser en trend?). Zelos er et mikromerke fra Singapore og drives av Elshan Tang. Merket har nesten det man kan kalle en «cult following» og eget fora, blant annet på FaceBook, der de deler bilder og får bidra inn mot videre produksjoner. Swordfish-serien er kanskje den mest «mainstream» serien med størrelse fra 38-42mm, 200-300m vannresistens, med og uten dato. Noe av det jeg finner fascinerende med merket er at de svært eksperimentelle med materialer, både på kasse og lenke, men også skive og bezel. Jeg har gått for en i titan og en i bronse, noe som er relativt edruelig i Zelos-sammenheng.

Bronse er slik jeg har forstått det et elsk/hat material, der noen dypper klokkene i ulike væsker for å trigge voldsom patina. Jeg er nok ikke helt der, men jeg liker tanken av at min bronseklokke har en patina basert på hvor den har vært, mørk og matt.

Dette var mitt første møte med materialet titan og da grade 2. Herlighet for et digg material, lett og relativt bestandig. Liker hele pakken her med sandwich skive, bonkers lume, god lyd og følelse på roterende bezel, tool-less mikrojustering i låsen og ikke minst originalt design!

Specs Brone/Titan:
Diameter: 40/42mm
Tykkelse: 12/13mm
Lug-to-Lug: 46/48mm
Urverk: AutomatiskVis vedlegg 381349

5) Tilbake til Tissot, men denne gangen ikke vintage inspirert, ren vintage. Tissot Visodate fra 50-tallet. Honeycomb skive med gylne detaljer, samt et «Ranger» oppsett med 6-9-12 og dato på 3. Fin creme patina på skiven. Eneste hodepinen oppstår når den blir liggende, det er ikke quick-set dato, noe som gjør at man må manuelt scrolle til riktig dato… Ellers helt topp! Denne ble anskaffet tidlig og kom i samme handel som en Seastar, dette ble lærdom at billig vintage kan bli ikke-fult-så-billig etter nødvendig service.

Specs:
Diameter: 34mm
Tykkelse: 10,5mm
Lug-to-Lug: 44mm
Urverk: ManueltVis vedlegg 381351

6) Denne var jeg usikker på om skulle få bli med, da jeg har tatt meg selv i å føle mild «skam» av å gå med den i senere tid. Men den kom i samlingen før avføring traff viften, og den tilhører klokkehistorien. Vostok/Boctok hadde en viss tilstedeværelse i klokkemiljøet med Amphibia serien, og særlig da «Scuba-Dude» designet. Merket er kanskje mest kjent for å produsere billige men robuste mekaniske urverk. Denne tilhører serien Komandirskie og kommer med et manuelt urverk som har en artig jukse quick-set dato der en kan jogge viserne fra ca 01:00 tilbake til 20:00. Mange av klokkene har også en litt spesiell krone som sitter løst og er designet med slingringsmonn til å bevege seg i stedet for å brekke. Kassen er av krombelagt messing og krystallen er plast.

Specs:
Diameter: 40mm
Tykkelse: 11,5mm
Lug-to-Lug: 46mm
Urverk: ManueltVis vedlegg 381353

7) Alle samlinger må ha X, sier de uvitende. Jeg er da en av de uvitende. Alle samlinger må ha en Casio, og min samling har en F-91w. Digg liten sak som er blitt brukt av både Obama og Usama… Den koster det samme som en halvliter på Aker Brygge og er utstyrt som en Grand Complication (høygafler og fakler). Nuff said.

Specs:
10/10 på altVis vedlegg 381354

8) Fra spøk til revolver, Hamilton er et merke jeg har fått øyene litt opp for. De har en utrolig historisk katalog, nesten en Longines Light får jeg inntrykket av. Denne tar også inspirasjon fra 30-tallet og jeg tror den prøver å etterligne modellen «Bartley». Selger oppgir produksjonsår fra 90-tallet og merkelignok klassifiserer den som en kvinneklokke, selv om Cartier hypen brenner for fullt. Kassen er asymmetrisk og er tykkere på 12 enn 6, selve lokket og lugsene er kurvet så den legger seg godt på lanken. Jeg har gått mot mine egne regler på denne, kassen er av stål med gylden pvd coating, men jeg tror ikke denne hadde hatt samme sjarm uten de gylne detaljene.

Specs:
Diameter: 23mm
Tykkelse: 7’ish mm
Lug-to-Lug: 39mm
Urverk: QuartzVis vedlegg 381355

9) Siste mann ut er også min siste anskaffelse. For dere som frekventerer Credor-tråden så ga jeg mine bedre side en two-tone titan/gull Credor. I gavesøket fikk jeg sett litt av hva som gjemmer seg der ute fra merket, og det er mye morsomt! En del er rene dameklokker, typ cocktail, men det er også en del kreative unisex modeller. Jeg falt for en modell med integrert lenke fra 1980, selvfølgelig med gylne detaljer (jupp, jeg er helt hodestups for gilt). Artig hvordan integrasjonen mellom kasse og lenke nesten ser adoptert ut fra Locomotive, som kom ut 1-2 år før, selv om de andre elementene absolutt bærer sin vekt. Denne har fått mye armtid i det siste og vil nok få mer med tanke på den legger seg helt flat på lanken og smyger seg under både genser og jakke.

Specs: (bli sjokkert)
Diameter: 31mm
Tykkelse: 5mm
Lug-to-Lug: 48mm
Urverk: QuartzVis vedlegg 381356

Da takker jeg for meg og ser frem til de fremtidige bidragene i tråden. En særlig takk går ut til initiativtager @Dazed

*Forbehold om skriveleifer
Fantastisk start. :D

Super samling, med tanke bak som det er brukt tid på å sammestille. Liker den. Jeg digger også gulldetaljer. :) Min første "nerdeklokke" var også en SNKL23, men den var for liten for meg. Ellers er det en nydelig klokke.

Du har en klokke for enhver anledning her. :)

Har du sett den nye Zelos Nova? Nydelig dressklokke med noen fantastiske skiver.
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Bgo80 og MikroKrone
Som seiltid er jeg også nysgjerrig på veien videre. Du er jo godt dekket allerede, men finnes det flere småobskure klokker i spennende materialer å utforske? Sølv, aluminium, keramikk etc?

God start på stafetten!
Som nevnt blir det forhåpentligvis en rolig periode fremover, for å få lagt opp litt ekstra til et større hopp. Men jeg må innrømme at øynene fremdeles vandrer. AP har noen vintage modeller med two-tone tantalum og rosegull eller stål, disse syntes jeg er så kule selv om de aldri kommer til å få allokert midler i den størrelsesordenIMG_0005.jpegIMG_0006.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og seiltid