Klokkecafé – løst og fast om klokker

Legg til at Speedy har blitt hinsides dyr i forhold til hva den i mine øyne er verdt…..
Jeg kjøpte en sprell ny Speedy med den sinnsykt store boksen med diverse tilbehør for 28’ i 2017 (riktignok fra urverket/gråmarked, men likevel)

Som jeg har tipset om et par ganger før, men den perfekte G-Shocken er GW-B5600BC-1BER.
Den kan finnes til under 2000kr til tider. Den har samme modul som stålmodellene til 5-gangen i pris, så du får absolutt alle fuksjoner.
Om du vil velge å bruke Bluetooth er opp til deg, selv går min på Multiband 6 og får oppdaterte radiosignaler hver natt.
Den lades av lys også.

Men det største poenget med akkurat denne modellen er at den kommer på Casios Combi bracelet.

Dette er en klokkelenke av plast, der hvert eneste ledd er festet med spring bars.
Det er utrolig komfortabelt, og ikke svett og klamt som de vanlige resinreimene.
Den ser også veldig for seg gjort ut.
Hvorfor denne lenka ikke tilbys på flere modeller er et endeløst mysterium for meg. Men om du har prøvd en G-Shock før og ikke likt den pga billige resinreimer er dette løsningen.

Jeg tror rett og slett det ikke er mulig å få mer G-Shock for pengene.
Selv bestilte jeg en skjermbeskytter fra AliExpress også, et lite pleksiglass som ikke synes da det er lavere enn kanten rundt originalskjermen.
Da er mineralglasset, det ene svake punktet på en G-shock, også garantert å holde ut i evigheten.

Så om noen er i tvil, GW-B5600BC-1BER. Kjøp nå, takk meg senere.

1729343656868.jpeg

Som jeg har tipset om et par ganger før, men den perfekte G-Shocken er GW-B5600BC-1BER.
Den kan finnes til under 2000kr til tider. Den har samme modul som stålmodellene til 5-gangen i pris, så du får absolutt alle fuksjoner.
Om du vil velge å bruke Bluetooth er opp til deg, selv går min på Multiband 6 og får oppdaterte radiosignaler hver natt.
Den lades av lys også.

Men det største poenget med akkurat denne modellen er at den kommer på Casios Combi bracelet.

Dette er en klokkelenke av plast, der hvert eneste ledd er festet med spring bars.
Det er utrolig komfortabelt, og ikke svett og klamt som de vanlige resinreimene.
Den ser også veldig for seg gjort ut.
Hvorfor denne lenka ikke tilbys på flere modeller er et endeløst mysterium for meg. Men om du har prøvd en G-Shock før og ikke likt den pga billige resinreimer er dette løsningen.

Jeg tror rett og slett det ikke er mulig å få mer G-Shock for pengene.
Selv bestilte jeg en skjermbeskytter fra AliExpress også, et lite pleksiglass som ikke synes da det er lavere enn kanten rundt originalskjermen.
Da er mineralglasset, det ene svake punktet på en G-shock, også garantert å holde ut i evigheten.

Så om noen er i tvil, GW-B5600BC-1BER. Kjøp nå, takk meg senere.

Vis vedlegg 382669
låter toppers alt sammen, minus negativ skjerm.

Skal man kjøpe sin første G-Shock, så er det særdeles vanskelig å ikke gå for GW-5610U-iER, som har Tough Solar og MB6 til ca. 1800 kroner. Trenger aldri lade den. Trenger aldri justere tiden på den, da radiomastene i Tyskland og UK dekker nesten halve Norge.

Look-up i Shockbase.

img2-m.png

GW-M5610U-1.png

Skal man kjøpe sin første G-Shock, så er det særdeles vanskelig å ikke gå for GW-5610U-iER, som har Tough Solar og MB6 til ca. 1800 kroner. Trenger aldri lade den. Trenger aldri justere tiden på den, da radiomastene i Tyskland og UK dekker nesten halve Norge.

Look-up i Shockbase.

img2-m.png

GW-M5610U-1.png
Den jeg tipset om over har alt dette, men også Bluetooth og lenke, til ikke mange hundrelapper mer.

Men skjønner at den klassiske røde designen på originalen nok appellerer til mange også.

Produktbilde av GW-B5600BC-1BER:
1729356727826.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Den jeg tipset om over har alt dette, men også Bluetooth og lenke, til ikke mange hundrelapper mer.

Men skjønner at den klassiske røde designen på originalen nok appellerer til mange også.

Produktbilde av GW-B5600BC-1BER:
Vis vedlegg 382688
Modellen du nevner er flott den, men dette med negativt display er noe jeg sliter med. Et slikt display gir selvsagt et mer homogent og helhetlig designuttrykk på en ellers sort urkasse og lenke, men lesbarheten IRL...ikke bra.

Når det gjelder BT er dette et pluss for mange hvis man vil kunne kontrollere G-Shock'n via en app. Ser nytten, men i min vei med G-Shock har jeg bevisst styrt unna de modulene, da jeg ikke vil ha den muligheten. Føles mer som et stand-alone produkt når man styrer alt via klokkens egne knapper. Sikkert jeg som her er litt sær, men alt som minner om "smart watch funskjonalitet" prøver jeg å unngå. Sikkert ødelagt etter å ha eid en Apple Watch og en Polar.

g.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Av de tre, så er denne "best", siden modellen allerede er annerledes. Av med lemka og på med lærreim.

Seiko-SPB481J1-SPB483J1-SPB485J1-22.jpg

• Liker
Reaksjoner: Jone
I kinda like em..
You and me both!

Skulle ønske Seiko turte å highende (er det et verb? Nå er det det) opp Prospexserien sin noen knepp. Smell i et mer ambisiøst verk, lag en lenke med 97200-kvalitet, gjør klokken litt mindre og slimmere med dette designet og kanskje safir både foran og bak - da snakker vi.

1729583862992.png

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 382858

Ikke glem TAG Heuer – som jeg syns ser vesentlig bedre og cleanere ut.
De aller aller fleste av moderne Tag Heuer gjør ingenting for meg. De er litt for store, litt for tykke, litt for tunge og nesten alltid like spennende i fargevalget som en nybygd rekkehusrekke i Langhus. De har ingen spennende detaljer, spreke designvalg eller je ne sais quois som gjør dem tidløse eller ikoniske - i mitt hode er de klokkeverdenens svar på filmenes jocks - peaket i high school og glemt etterpå.
1729592938193.png

• Liker
Reaksjoner: Dexter
Rudy Giuliani må overlevere klokkesamlingen, leiligheten, bilen osv. etter tap i retten.

Listen over klokker - ganske variert smak:

• 2 Bulova Watches;

• 5 Shinola Watches;

• 1 Tiffany & Co. Watch;

• 1 Seiko Watch;

• 1 Frank Muller Watch;

• 1 Graham Watch;

• 1 Corium Watch;

• 1 Rolex Watch;

• 2 IWC Watches;

• 1 Invicta Watch;

• 2 Breitling Watches;

• 1 Raymond Weil Watch;

• 1 Baume & Mercer Watch;

• 6 additional Watches;

https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.nysd.626017/gov.uscourts.nysd.626017.62.0.pdf

• Liker
Reaksjoner: YoManYo og holmby