- Medlem
- 2. sep. 2013

Universal Genève |

Universal Genève gjør comeback med ny logo og webside!
Hvilket modeller vil dere at skal komme tilbake? Hva er deres favoritt?
Vis deres Universal Genève klokke.
Dette ser ut til å være bilder av Polaroutere med SAS-logo. Altså de første modellene, før navnet ble endret til Polerouter. Tviler på/håper ikke det er dette som er tenkt lansert nå.Early leaks? Hva tenker dere? Er disse bildene ekte?
De hadde samme agentur som Patek i USA, Stern. Ja, nettopp, dagens eierfamilie. UG var ikke der oppe prismessig selvsagt, men mitt inntrykk er at det var et prestisjemerke.I hvilken prisklasse opererte Universal Genève den gangen de var på høyden? De var vel ikke noe dårligere enn Omega?
Den er produsert rundt 1960, basert på kassenr. Jeg kjøpte den på nettet fra en italiensk klokkehandler for ca. ti år siden. Den må ha ligget i en skuff/blitt brukt svært pent, jeg vil si den er omtrent som ny.
Artig gjensyn. Markedsføring for snart 70 år siden var også hyperbol. E.g. ""...de største klimatiske påkjenninger - og som i dag brukes av alle flygere i SAS...". Kaldt i den cockpiten.1957-annonse:
Vis vedlegg 384627
Det mistenker jeg også. Altså at de blir dyre. Frykter 60-120 k...Anyway, som Ariel Adams nevnte i en podcast nylig, så var han spent på om de nå vil lage urverk tilpasset UG, eller bare putte i urverk som finnes i moderne produksjon (Breitling og partnere). Jeg håper jo de vil gjøre det første, men med all markedsføringen i tillegg det neste året frem til lansering vil UG trolig bli (uforholdsvismessige) dyre klokker, eller?