GrimReaper
Støttemedlem
Det er vel over middels sannsynligvis at det vil bli brukt Breitlingverk i disse. Noe som mest sannsynlig vil gjøre de dyre hvis man skal måle ut ifra katalogen til Breitling.
18-20 grader i kabinen i følge dette radioinnslaget.Artig gjensyn. Markedsføring for snart 70 år siden var også hyperbol. E.g. ""...de største klimatiske påkjenninger - og som i dag brukes av alle flygere i SAS...". Kaldt i den cockpiten.
Denne var utrolig flott. Kan du si noe om den?
En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig mye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Jubileumsfeiringen titter i bakspeilet, men gir også en sniktitt på veien videre.
Universal Genève feirer 70 år med SAS og Polerouter
Jubileumsfeiringen titter i bakspeilet, men gir også en sniktitt på veien videre.www.tidssonen.no
Dette er grunnen til at jeg digger dette forumet. Takk!En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig nye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Vis vedlegg 384683
Jeg har ikke så mye info om min. Kjøpte den på en auksjonside i Japan. Legger ved en link med mer om Shadow serien: https://thesamuraivintage.com/blogs...IAHLsZn5ir2uQ0yBLFoKqH1mHgUhUZ_TOLW_9NttBvCpaDenne var utrolig flott. Kan du si noe om den?
Jeg kan anbefale å sette av litt tid i helgen til å lese sjefnavigatør Einar Sverre Pedersens beretning om de ulike polarflyvningene i Polarbasillen.En liten kommentar til @Jørgen sin artikkel: Det var ikke "sterke magnetiske felter" som vanskeliggjorde navigasjon i nærheten av den magnetiske nordpolen. Jordfeltet er generelt svakt, og ikke særlig nye sterkere ved de magnetiske polene. Problemet er inklinasjonen, dvs. hvilken vinkel magnetfeltet har i forhold til horisontalplanet/jordoverflaten. I nærheten av den magnetiske polen peker feltet nesten loddrett mot jordoverflaten, og horisontalkomponenten av feltet er så svak at det ikke gir en pålitelig avlesing av en kompassnål. Løsningen er gyrokompasser.
Vis vedlegg 384683
Amen. Kunne ikke vært mer enig med deg her. Noe av sjarmen med de eldre UGene, spesielt ovenfornevnte White Shadow, er hvor tynne de er. Etter å ha hatt på disse virker mye annet nytt overdimensjonert og tungt i sammenlikning. Hvis UG virkelig skal gjøre noe eksepsjonelt med denne relanseringen tror jeg nettopp dette kan være veien å gå.Det jeg virkelig håper, men ikke (ennå) tror, er at de nye modellene er like tynne og elegante som originalene.
Det som er et paradoks er at flere ny-utgivelser fra andre merker er overraskende tykkere enn originalene, selv om WR av og til er den samme. Man har jo i dag større fleksibilitet til å produsere "bedre" urkasser enn før, samt tilgang på "bedre" manufaktur mtp. urverk.
Vi får krysse fingrene for at UG setter en ny standard, og derigjennom påvirker industrien i rett "ingeniørmessig" retning. Hvis ikke, blir dette enda en produsent som egentlig ikke kan vise til noe materielt nytt og innovativt, men lar dette (fortsatt) være en oppgave for indy-merkene.
Ville bare si takk for at du deler.Historien om Universal Genève.
Gå i dybden på Universal Genève.
Part 1:
The true story of Perret & Berthoud, manufacture des montres Universal. Part one: history
Most online information about Universal has no credible source, and false information is repeated from site to site. This article took several months to compile, and was based on one of the largest private historical databases on Swiss watchmaking. All historical sources used are referenced.www.time2tell.com
Part 2:
The true story of Universal Genève, part 2: chronographs
Universal is one of 8 Swiss manufacturers who, in the 1940s and 1950s, produced their own chronograph calibers. And some of these chronographs are legendary today...www.time2tell.com
Part 3:
The true story of Universal Genève, 3rd and final part: Polerouter, Le couturier de la montre, chronometers, etc.
3.Polerouter: an iconic watch Universal Polarouter presented at Basel 1955 Universal’s Polerouter is without doubt the best-known model from the Geneva-based brand, and the one that has been produced in the greatest number of versions. The design is by the famous creator Gérald Genta. The...www.time2tell.com