Dagens sko!

IMG_20241121_131359.jpg

Weston "signature loafer" ( 180) cordovan.

Oppfølging angående saltskoene:
p2pHB8z.jpg

N7ItvFy.jpg

Før og etter minkolje, første gang jeg bruker det. Fornøyd med resultatet! :mrgreen:

Kjøpte noen billige durksydde sko på Fretex i går, så kan jeg i hvertfall si at jeg har brogue-sko. Helt kurante og lette sko, blir kjekke til reise.

ViH6e8v.jpg

Kan virkelig ikke klage for 299,- og med en perfekt passform for min høye vrist.

Paraboot er bare så... kult! De har en virkelig x-faktor.

Jeg venter brukte sko i posten. Dette er første "grail"-kjøp på skofronten, hvor jeg ellers bare kjøper det jeg snubler over. Forøvrig i semsket skinn, som var på toppen av ønskelista!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og kire
Fine sko!
Hvordan opplever du kvaliteten? Og er de gode å gå i rett ut av boksen?

Jeg opplever kvaliteten som meget bra, slik som alt annet fra UBR.
Disse var på mine føtter gode rett ut ifra boksen ja.
Har vært på reis de siste par dagene og har bare her «gått» med dem i totalt 29 timer, inkludert to flyturer.
Ingen gnagsår, ingen ubehag

• Liker
Reaksjoner: allak
Jeg opplever kvaliteten som meget bra, slik som alt annet fra UBR.
Disse var på mine føtter gode rett ut ifra boksen ja.
Har vært på reis de siste par dagene og har bare her «gått» med dem i totalt 29 timer, inkludert to flyturer.
Ingen gnagsår, ingen ubehag
Høres bra ut!
Er dette typiske høst/vinter sko, eller en god allrounder hele året?

Er UBR noen gang på salg? Har sett veldig lite til dette:cautious:

Høres bra ut!
Er dette typiske høst/vinter sko, eller en god allrounder hele året?

Er UBR noen gang på salg? Har sett veldig lite til dette:cautious:

Definitivt en høst/vinter støvel dette.
Nei UBR er veldig sjelden på salg, forstår at forhandlerene ikke har lov til det….

Gratulerer og lykke til! Dette er desidert de aller værste skoene å gå inn, som jeg har og har hatt! Men etter noen måneder med store plager, så blir de en favoritt å gå med, men da er de snart blitt klar for sålebytte:mrgreen:
Takk! Har allerede fått erfart et par runder med kraftige gnagsår, men det begynner å gå seg til :mrgreen:

• Liker
Reaksjoner: UJU og Gin
Støttes @ilpadrino og @Gin .
Kjøpte disse egentlig som dedikerte sko til kjøring på Harley'en, men blir også brukt litt som høstsko. På vinteren er de uaktuelle da sålen er som zalo på skøyteis.
Jeg har ganske medgjørlige føtter, men disse er uten sammenligning de jeg har hatt mest problemer med å få gått inn. Siden de ble ganske lite brukt og da stort sett er på MC eller noe få høstdager så tok det vel i realiteten 2-3 år før de var gode.

Når det er sagt: dette er kule sko! Derfor jeg kjøpte de 😎
Husker jeg var på jobbreise til Amsterdam, og fløy byen rundt en lørdag fordi jeg hadde funnet ut at det var en butikk der som solgte de så jeg fikk prøvd de i forkant.
Jeg pleier å passe godt på tingene mine, og jeg har et Redwing sett med børster, oljer etc som jeg bruker når det trengs. Har derfor troen på at disse kommer til å leve i mange, mange år. Jeg tror mine er ca 10 år nå. Mulig jeg burde skiftet sålen for mønsteret er slitt bort, men samtidig er det søren med nesten 1 cm igjen med såle uten mønster igjen for sålen er rimelig tykk. Så sålenge jeg bruker den på dager hvor det ikke er glatt på høsten så kan jeg sikkert bruke den i ganske mange år til før det må sålebytte til.

Siden disse i teorien er dedikerte MC sko så har jeg vurderte et par Red Wing Iron Ranger som mer røffe høst sko, men jeg har ikke fått testet de noe sted enda. Jeg må sjekke hvordan de er over fot vristen for på min sære, høye fot så er det akkurat så vidt jeg får på Moc Toe hvis jeg løsner opp lissene helt og bruker sko horn. Hvis Iron Ranger er 0.1% trangere så vil jeg sannsynligvis ikke få de på. Derfor må de testes før kjøp.
Har i farten ikke vært innom noe sted her i Norge som har de i hyllene, men det finnes sikkert (må innrømme jeg ikke har sjekket så mye heller).

Grattis @ilpadrino - kult valg.

• Liker
Reaksjoner: ilpadrino og Gin
Støttes @ilpadrino og @Gin .
Kjøpte disse egentlig som dedikerte sko til kjøring på Harley'en, men blir også brukt litt som høstsko. På vinteren er de uaktuelle da sålen er som zalo på skøyteis.
Jeg har ganske medgjørlige føtter, men disse er uten sammenligning de jeg har hatt mest problemer med å få gått inn. Siden de ble ganske lite brukt og da stort sett er på MC eller noe få høstdager så tok det vel i realiteten 2-3 år før de var gode.

Når det er sagt: dette er kule sko! Derfor jeg kjøpte de 😎
Husker jeg var på jobbreise til Amsterdam, og fløy byen rundt en lørdag fordi jeg hadde funnet ut at det var en butikk der som solgte de så jeg fikk prøvd de i forkant.
Jeg pleier å passe godt på tingene mine, og jeg har et Redwing sett med børster, oljer etc som jeg bruker når det trengs. Har derfor troen på at disse kommer til å leve i mange, mange år. Jeg tror mine er ca 10 år nå. Mulig jeg burde skiftet sålen for mønsteret er slitt bort, men samtidig er det søren med nesten 1 cm igjen med såle uten mønster igjen for sålen er rimelig tykk. Så sålenge jeg bruker den på dager hvor det ikke er glatt på høsten så kan jeg sikkert bruke den i ganske mange år til før det må sålebytte til.

Siden disse i teorien er dedikerte MC sko så har jeg vurderte et par Red Wing Iron Ranger som mer røffe høst sko, men jeg har ikke fått testet de noe sted enda. Jeg må sjekke hvordan de er over fot vristen for på min sære, høye fot så er det akkurat så vidt jeg får på Moc Toe hvis jeg løsner opp lissene helt og bruker sko horn. Hvis Iron Ranger er 0.1% trangere så vil jeg sannsynligvis ikke få de på. Derfor må de testes før kjøp.
Har i farten ikke vært innom noe sted her i Norge som har de i hyllene, men det finnes sikkert (må innrømme jeg ikke har sjekket så mye heller).

Grattis @ilpadrino - kult valg.
Jeg har selv et par Blacksmith og foretrekker disse fremfor Ranger, som blir litt for «røffe» etter min smak. Imidlertid kan du få Ranger i ulike bredder slik at de muligens er et bedre valg for deg, om du har en høy vrist. Blacksmith kommer kun i standard bredde.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Takk! Har allerede fått erfart et par runder med kraftige gnagsår, men det begynner å gå seg til :mrgreen:

Har to par Iron Ranger og ett par Moc toe.
Det tok overraskende kort tid å gå inn Moc toe for min del.
Bare å bite tennene sammen en liten stund. :mrgreen:
Riktignok er mine i en annen farge, men skulle ikke tro at det hadde så mye å si.
Min erfaring er at Iron Ranger er myyye tøffere å gå inn enn Moc toe.

• Liker
Reaksjoner: Gin