Dagens sko!

Skotre med fuktig tykk sokk hjalp ikke?

Jeg endte opp med å ikke gjøre det. Innså at jeg overdrev i stor grad hvor mye de "nesten" passet, besluttet heller å la de være mer eller mindre ubrukte til neste eier.

For korte, eller er det vrist eller bredde som tar deg?

Jeg er faktisk ikke helt sikker, jeg tror det er lengde. Jeg kontaktet Tricker's med lengdemålene mine, og de mente jeg egentlig skulle ha hatt 9,5 - faktisk 10, men det hadde jeg jo, og de var for store. Jeg tror kanskje jeg har bred fot, og jeg har definitivt høy vrist. Penny loafer-sko gjør at jeg mister følelsen, hvis jeg i det hele tatt får dem på.

Det har vært ordentlig knot å finne størrelsen min. Gid dette var standardisert. Tror jeg dessverre faktisk er str. 10/44, som jeg opprinnelig trodde.

Basert på skriverier på nett, tror jeg dette er en typisk turbulens for den nyfrelste. Man tror man skal ned en halv-hel størrelse, og så innser man at det var feil og selger samlingen... Pytt pytt. Det er jo kjekt å kjøpe nye sko...!

Jeg gikk på en liten smell med skoene jeg brakte med meg til Dubai. Endte opp med blemmedannelse på 5 steder. Tror dermed jeg kan konkludere med at størrelsen er litt feil. Jeg skal tygge litt på det, og se om jeg rett og slett skal kvitte meg med ting. Sure epler og nye interesser går hånd i hånd. 🤑

@mr.quick hvis du er i tvil om skoen passer så er du ikke i tvil. Livet er for kort for å gå med for små sko😅 Skal ikke være sånn at man smågruer seg til å bruke skoene. Man skal kunne bruke skoene fra morgen til kveld og det skal være behagelig. Trasking i byen på 17. mai er en fin test:ROFLMAO:

Nå er ikke jeg kjent med Trickers, men det er jo ikke akkurat lavprissko. Men ser de ikke tilbyr forskjellige bredder? i tillegg til størrelsene. Har du vurdert å titte litt rundt evt uppe prisen litt og finne noen som tilbyr forskjellige bredder og lester til modellene? Da åpenbarer det seg en ny verden, og perfekt fit blir en lek🙏

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Trickers ❤️

20250120_091227.jpg

@mr.quick hvis du er i tvil om skoen passer så er du ikke i tvil. Livet er for kort for å gå med for små sko😅 Skal ikke være sånn at man smågruer seg til å bruke skoene. Man skal kunne bruke skoene fra morgen til kveld og det skal være behagelig. Trasking i byen på 17. mai er en fin test:ROFLMAO:

Nå er ikke jeg kjent med Trickers, men det er jo ikke akkurat lavprissko. Men ser de ikke tilbyr forskjellige bredder? i tillegg til størrelsene. Har du vurdert å titte litt rundt evt uppe prisen litt og finne noen som tilbyr forskjellige bredder og lester til modellene? Da åpenbarer det seg en ny verden, og perfekt fit blir en lek🙏

Veldig smart måte å si det på! Stjeler den logikken til alt i livet. Hvis du er i tvil, er du ikke i tvil.

Jeg har tenkt på det, men det sitter langt inne med høytprisede enkeltkjøp. Tricker's-skoene kjøpte jeg fordi jeg fikk et gavekort fra jobb på 5000,-, og samboeren min insisterte på at jeg burde kjøpe skoene og at vi ikke brukte det på noe fornuftig eller sammen. "Du skal kjøpe noe du har veldig lyst på, men som du ikke kan ta deg råd til".

Det ble jo litt mer enn 5000,-, men da gikk det i det minste. Veldig, veldig dumt at jeg bommet på størrelse og var dum nok til å gå tur med dem før jeg godtok dette, jeg kunne jo ha returnert dem. Usannsynlig dårlig impulsstyring!

Et problem er at jeg har vanvittig lyst på Tricker's. Det er verdens aller kuleste sko, og den virker nesten som om konseptet er skapt for meg alene. Jeg har lyst til å prøve 9,5 som anbefalt før jeg beslutter at det går eller ikke går.
De har forskjellige bredder, men standard-modellen er ganske bred fra før. De kaller den brede modellen for "Keswick" om jeg husker rett.

Jeg har sett mange fine sko, men intet som får meg til å våkne til like mye som Tricker's. Det er "grail"-skoen. Jeg liker det robuste, tydelige uttrykket veldig godt. X-faktor, heter det vel?

Hvis du sitter på noen anbefalinger om distinkte sko som er stormrandsydde og med gummisåle som alternativ, lytter jeg gjerne!

I mellomtiden har jeg disse fra Barker, i str. 10 med en romslig lest.

K8ABxNV.jpg

(Ignorer lissene, det var midlertidig for å få et mer sporty utrykk. De er nå som originale med smale, voksede brune lisser.)

For å få rett oppfattelse av Tricker sine størrelser og lester, anbefales du å ta en kikk på denne siden: https://trickers.com/pages/our-lasts.
De har flere bredder og velge mellom, men de tilbyr dette ved å ha flere ulike modeller og ikke ulike bredder innen den samme modell.
Jeg har 3-4 par fra Trickers og opplever de heller som for «romslige» enn for trange. Dette er jo «country shoes» og er beregnet brukt sammen med litt tykke ullsokker.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald