Klokkeplaner for 2025

Vurderer å kvitte meg med alt. Mista det meste av interessen. Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate… Vi får se. Eneste som holder meg tilbake er at det er arvegods.
Uff, her var det mye bitterhet i en trivelig tråd

• Haha
Reaksjoner: BigT
Jeg har aldri sett en kø utenfor en Rolex-butikk. Men da jeg leste det @BigT skrev så jeg det for meg umiddelbart: en gjeng hvite menn/ungdommer i 20-åra med kokain i baklomma, tatoveringer på armene og telefonene klar for opptak/foto til Instagram/TikTok. Sannsynligvis sto de høylytt og diskuterte siste nytt på Klokkeriet kombinert med den siste tids oppgang i kryptomarkedet. Og de hadde muligens på mokasiner, men det er jeg faktisk litt usikker på.

Det er bare det jeg så for meg, og da ville jeg også styrt unna. Men det kan jo være at det var et helt annet klientell akkurat den dagen.
Neppe mokkasiner, ser mer for meg sneakerz de har tradet på skobørsen og som snart skal ut på finn med Rolexpåslag. Ellers ser jeg for meg at det du beskriver er ganske spot on 😅

Redigert:
Jeg har aldri sett en kø utenfor en Rolex-butikk. Men da jeg leste det @BigT skrev så jeg det for meg umiddelbart: en gjeng hvite menn/ungdommer i 20-åra med kokain i baklomma, tatoveringer på armene og telefonene klar for opptak/foto til Instagram/TikTok. Sannsynligvis sto de høylytt og diskuterte siste nytt på Klokkeriet kombinert med den siste tids oppgang i kryptomarkedet. Og de hadde muligens på mokasiner, men det er jeg faktisk litt usikker på.

Det er bare det jeg så for meg, og da ville jeg også styrt unna. Men det kan jo være at det var et helt annet klientell akkurat den dagen.
Det var nettopp dette jeg håpet noen kom til å skrive! Takker og bukker @Klokkegutt for nå ble 1.juledag litt mer morsom 🤣

• Liker
Reaksjoner: Jørgen og BigT
Mine planer er å kvitte meg med det jeg ikke trenger. Det er i grunnen vanskelig å forsvare en samling på mer enn 3 klokker.*
Forøvrig ønsker jeg å ikke kjøpe noe mer.

Jeg kjenner litt på en redusert interesse, men jeg tror det handler litt mer om at jeg er "mett" og har ting jeg liker veldig godt. Jeg går med klokke hver dag og natt til enhver anledning, men kanskje jeg faktisk er fornøyd?

...
...
...

... Med mindre Certina lanserer en bittelitt mindre DS-2, da.

*Ikke rettet mot andre enn meg selv. :)

Sitte stille i båten. Jeg har tre mekaniske (diver, chrono, dress) som fungerer ekstremt godt for meg, vanskelig å motivere seg til å gjøre noe mer nå. Interessen er litt lunken for tiden.

Det eneste jeg har lyst på i klokkeverdenen nå er å bytte Grand Seiko SBGW-en min til en helgull søstermodell, men det er nok fortsatt en grail i betydningen "litt for koko bruk av penger"...

Redigert:
Hva menes med:
Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate ?

«Nyrike russere» er et begrep hvert fall jeg er kjent med som noe negativt. Det var nettopp dette og et par «tiktokere» som stod klare utenfor. Der og da kjente jeg på utelukkende negative vibber.

For dere som ikke ser, anerkjenner, føler eller forstår mine observasjoner; se mine svar. Om dere opplever min subjektive mening som vanskelig, så forsøk heller å overbevise meg om å forbli, fremfor å fornekte. ;)

Klart, er dere andregenerasjon oligarker, rike tsjetsjenere eller generelt særs velstående på sosiale medier, krypto eller annen form for «nye penger», så er det en annen sak. Har jeg tråkket noen på tærne, så ber jeg om unnskyldning. Tror dog ikke nevnte kategori er å finne på dette forumet. :cool:

@BigT - la klokkene ligge, og se om du savner dem etter en stund. Interessen kommer og går her også - det tror jeg er helt vanlig.

Arvegods har dessuten egen verdi, ikke gjør noe forhastet.

Om topic, hadde ingen planer i fjor - men det ble likevel en ny Explorer II. Kjører samme strategi i år, kanskje det blir noe nytt i år hvis AD er grei med meg - eller jeg plutselig får lyst på noe uten venteliste. Inpulshandel er det beste!

@BigT - la klokkene ligge, og se om du savner dem etter en stund. Interessen kommer og går her også - det tror jeg er helt vanlig.

Arvegods har dessuten egen verdi, ikke gjør noe forhastet.

Om topic, hadde ingen planer i fjor - men det ble likevel en ny Explorer II. Kjører samme strategi i år, kanskje det blir noe nytt i år hvis AD er grei med meg - eller jeg plutselig får lyst på noe uten venteliste. Inpulshandel er det beste!
Et fornuftig og konkret svar! Kanskje dette trigger følelsene? Takk!

a-surprise-work-trip-to-japan-created-the-perfect-v0-c05e2si8jmka1.jpg

For dere som ikke ser, anerkjenner, føler eller forstår mine observasjoner; se mine svar. Om dere opplever min subjektive mening som vanskelig, så forsøk heller å overbevise meg om å forbli, fremfor å fornekte. ;)

Klart, er dere andregenerasjon oligarker, rike tsjetsjenere eller generelt særs velstående på sosiale medier, krypto eller annen form for «nye penger», så er det en annen sak. Har jeg tråkket noen på tærne, så ber jeg om unnskyldning. Tror dog ikke nevnte kategori er å finne på dette forumet. :cool:

Var på ferie i Tyrkia for en del år siden og det var veldig hyggelig. Året etter så bodde vi på samme hotell. Problemet var da at hotellet var booket med 50% nyrike russere som virket som det var booket med 99%. Var helt umulig å komme til for all inclusive. Så skjønner hva du mener.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og BigT