Klokkeplaner for 2025

Denne irl
1735397839447.jpeg

Spurte etter en tt rootbeer, det kunne de få tak i om 18-24 mndr 😅 Vel, håper nå at det skal gå litt raskere
Jeg har en Rootbeer og er veldig fornøyd, betale derimot en nyre på finn. Får håpe at du ikke får 3-4 prisøkninger. Jeg fikk 3 prisøkninger på 11 mnd på en Bluesy.

• Liker
Reaksjoner: mactpolo
Jeg er stadig fristet av Alpinister, og leter litt etter en av de mindre uten kompass (Baby Alpinist), og er stadig på jakt etter 1995-generasjonen.

I tillegg frister som alltid Omega, enten det er Seamaster 300 / 2254.50 eller en Speedmaster, men det avhenger veldig av prisen.

Månefase er også på ønskelisten, og da vil jeg gjerne at den skal ha litt størrelse. Christopher Ward sin C1 Moonphase er høyt på listen, men har en mistanke om at fraværet av timeindekser og dato vil irritere meg en del.

Og så et lite sitat fra etappen min i klokkestafetten 3: Antallet plager meg ikke, så jeg må ikke selge. Men jeg ønsker at klokkene skal være i bruk. Derfor tror jeg at neste ut er min Radium Kommando Luft SL. Jeg liker godt radium, så jeg håper kanskje det er mulig å bytte denne i en annen variant. Alpinistene har nok heller ingen varig plass i boksen.

Jeg er egentlig veldig godt fornøyd med de jeg har, eller så mangler jeg inspirasjon til å hige etter noe nytt og spennende.
Mulig det er en Doxa Sub 300T Professional i kortene. Det er en klokke jeg har hatt lyst på en god stund.
Om jeg skulle snuble over en god del penger vil jeg nok skaffet meg Ploprof i titan igjen, men det er nok ingen overhengende fare for at det skjer med det første.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Grendel
Får visst ny klokke i starten av 2025 allikevel. Har mange ur som er lite lesbare i dårlig lys. Så handlet inn noe veldig lesbart. Utboksing følger når den kommer forhåpentligvis om ikke så lenge.
For når jeg prøver å lese av denne:
IMG_5697.jpeg

Så hender det jeg bommer. Så nå har jeg bestilt rake motsatsen.🙂

Samlingen min nå. «Grov»-klokke fra Blancpain/Swatch. Penklokker fra Jaeger-LeCoultre og Chronoswiss. Sportsklokke fra Panerai. Som siste i min 5-er savner jeg noe på lenke, og samtidig med noe mer farger enn hvitt/sort/blått, trolig Tudor eller Rolex.

IMG_6880.jpeg

Redigert:
Har vinglet mye frem og tilbake med mye impuls kjøp/salg de siste 2 årene. Første gang på lenge jeg har kun hatt en klokke og den blir jeg i godt humør av hver gang jeg ser på den GS SBGP003. Presterte å legge den ut for salg tidligere i høst. Men jeg angret meg ganske fort..
har ett håp om å legge til en sveitser i løpet av året muligens 2.
Der står IWC mark xx med blå skive eller en explorer veldig høyt på listen, de har jeg hatt i kikkerten i lange tider allerede. Ellers har jeg fått en sinnsyk obsession på Tag Heuer Carrera 39mm med silver dial.. den ser helt vannvittig kul ut..

Har jobbet med og tynne ut samlingen fra 7 klokker til i dag 3 klokker i 2024.
Dog en i bestilling, så mulig jeg setter Rolex'en på innbytterbenken for og komme ned på 3 igjen. Ser da bort i fra mine 4 klokker som skilter under avd. arvegods. Disse er 100% fredet til evig tid!
Så til mine planer for 2025.
Håper og få bedre kontroll på impulskontrollen hva gjelder skuddsalver fra hofta. Er ikke enkelt og motstå fristelser altså! Derav den siste klokken jeg har i bestilling🤭
Ellers ønsker jeg og finne den rette klokken med min favoritt komplikasjon som er månefasekomplikasjon. Er over snittet interessert i det som foregår der 'oppe' i universet.

Må da være en månefase jeg kan se godt, ikke en slik knøttis!
Kanskje dette formatet duger fra Arnold&Son?

1735894041308.png

Elles kjenner jeg på litt 'slitasje' på dette rundt Rolex og deres voldsomme prisøkninger (ikke alene om det) Tenker da på Grand Seiko som kanskje den verste i klassen! Synd, da jeg elsker merket. Men kan ikke tillate meg og kjøpe en 'seiko' til over 100k
Ergo vurderes andre merker.

Syns Breitling gjør mye rett for tiden. Katalogen blir lest!
Og spesielt sidene der Navitimer popper opp.

1735894496252.png

Oppsummert, er hovedmålet og holde seg på 3, maks 4 klokker. Kanskje uten Rolex.
Det handler om og løfte blikket mot nye horisonter der fremme.

I dag ser boxen slik ut.

F65AA0F3-9DAE-4F6C-A165-B004281D6900.jpeg

Har jobbet med og tynne ut samlingen fra 7 klokker til i dag 3 klokker i 2024.
Dog en i bestilling, så mulig jeg setter Rolex'en på innbytterbenken for og komme ned på 3 igjen. Ser da bort i fra mine 4 klokker som skilter under avd. arvegods. Disse er 100% fredet til evig tid!
Så til mine planer for 2025.
Håper og få bedre kontroll på impulskontrollen hva gjelder skuddsalver fra hofta. Er ikke enkelt og motstå fristelser altså! Derav den siste klokken jeg har i bestilling🤭
Ellers ønsker jeg og finne den rette klokken med min favoritt komplikasjon som er månefasekomplikasjon. Er over snittet interessert i det som foregår der 'oppe' i universet.

Må da være en månefase jeg kan se godt, ikke en slik knøttis!
Kanskje dette formatet duger fra Arnold&Son?

Vis vedlegg 388804

Elles kjenner jeg på litt 'slitasje' på dette rundt Rolex og deres voldsomme prisøkninger (ikke alene om det) Tenker da på Grand Seiko som kanskje den verste i klassen! Synd, da jeg elsker merket. Men kan ikke tillate meg og kjøpe en 'seiko' til over 100k
Ergo vurderes andre merker.

Syns Breitling gjør mye rett for tiden. Katalogen blir lest!
Og spesielt sidene der Navitimer popper opp.

Vis vedlegg 388805

Oppsummert, er hovedmålet og holde seg på 3, maks 4 klokker. Kanskje uten Rolex.
Det handler om og løfte blikket mot nye horisonter der fremme.

I dag ser boxen slik ut.

Vis vedlegg 388806
Navitimer er fullstendig konge! Breitling er sterke nå! Og den du viser bilde av - yes please!